Oh ja, wel leuk om te vertellen...
Ik maakte eergisteren een typisch voorbeeld mee hoe weinig PES nog bekend is en dat geldt ook voor verkopers.
In de Media-Markt hier in Rijswijk was een verkoper een hele stapel FIFA 2005's in de schappen aan het zetten. Dat was eigenlijk te vroeg en ik was benieuwd of ze PES 4 Xbox misschien ook vroeger konden brengen. Dat had vervolgens deze conversatie tot gevolg:
HAN: Hallo, da's vroeg! Krijgen jullie het ook voor elkaar om PES 4 voor de XBox vroeger te brengen?
VERKOPER: Ehhh... die komt volgende week!
HAN: Volgende week??? Dat zal de PS2 versie zijn; die komt dan uit, maar de XBox is later omdat ze daar LIVE aan toe moeten voegen.
VERKOPER: Dat zijn maar geruchten; het is nog helemaal niet zeker dat die on-line gaat!
HAN: ???!!???!! Geruchten???? Kijk maar eens op het internet; daar zul je lezen dat het allang vast staat.
VERKOPER: Ach... het internet... daar roepen ze maar wat!
HAN: En roept de website van Konami zèlf dan ook maar wat?? Kijk dat het on-line komt, dat wist ik al, maar ik vroeg me af wanneer jullie het hebben.
VERKOPER: Even in de computer kijken.... Oh... nog niet bekend. Maar als er nog LIVE ingebouwd moet worden dan zal het inderdaad niet volgende week komen.....
Triest hè, die onwetendheid? Hij kon me ongetwijfeld alles over FIFA 2005 vertellen, maar Konami heeft duidelijk minder goede marketing dan EA
Klik om te vergroten...