1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 4 - deel 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cole Trickle, 2 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Oh, ik had van sommige anderen gelezen (op PESInsite and soccergaming) dat die de CPU te voorspelbaar vonden en dat het daarom moeilijker spelen was tegen mensen.
    Maar wat jij zegt is natuurlijk ook zo. Sommige fouten die mensen maken, maakt de cpu niet... Ikzelf heb met WE8 op level 4 de master-league gespeeld en was net gepromoveerd naar de eerste divisie. Maar wat je zei: Als je wint, is het met klein verschil. Ik heb maar één keer met 4-0 gewonnen op level 4.
    Nu weet ik dat er een verschil in snelheid is tussen WE8 en PES 4, dus daar is het dan weer een beetje moeilijker gemaakt om te scoren. Ook verdedigen is dan natuurlijk lastiger hè; je moet sneller reageren...

Laatst bewerkt: 11 okt 2004
  2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik speel WE8 op 6* en dat is best lastig. Ik vind het juist tegen mensen makkelijker, omdat deze idd fouten maken die de CPU op 6* echt niet maakt. Wat ik ook vervelend (wel realistisch maar vervelend) vind is dat het bijvoorbeeld tegen de Graafschap veel moeilijker is dan tegen PSV. De Graafschap graaft zich (leuke woordkeus hè?) helemaal in en je komt dus echt moeilijk tot scoren. PSV versla ik met 6-0, maar tegen een ploeg als de Graafschap wordt het vaak 2-1 ofzo... Wel leuk maar ook frustrerend....

3. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Nou, hoe jij er dan 6 inkrijgt... jij moet een kanjer zijn :)
    Wat speel jij meestal voor formatie(s) en gebruik je de attacking arrows? Vooral dat laatste ben ik nieuwsgierig naar. Ben jij het passende type of overwegend dribbelaar? ;)
    Ik snap wel dat je niet alleen maar kan passen of dribbelen, maar wat ligt het dichtst bij jouw stijl?
    Ik ben er meer één van de geduldige opbouw met veel passing. Misschien dat die stijl zich ook niet zo leent om veel te scoren, omdat de tegenstander zich achterin dan makkelijk kan organiseren en er dus geen ruimte is. Ik heb ergens op soccergaming nog een video van mij op level vijf (complete wedstrijd). Iemand had die op zijn ftp gezet.
    EDIT: Ik heb net de link gevonden; hopelijk werkt hij:
    ftp://sg-corner:sg_files@sg-corner.ath.cx:5148/holland-cameroon.wmv
    Hij is wèl 37,6 megabyte groot...
    RECHTS klikken en 'opslaan als' kiezen uit het menuutje

4. laurensversluis

laurensversluis Ooohjax!

Leuk Bevonden:
    0
    Vertel! ....waar kunnen we die precies zien?

5. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Zie mijn ge-edite post ;)
    Heb die video van mij al een tijdje niet meer gezien, maar nu weet ik het weer :)
    Ik wisselde rustige opbouw nogal eens af met (mislukte) steekpassjes, maar er zat wel vaart in de wedstrijd...
    Ben benieuwd wat jullie vinden. Het is weliswaar WE8, maar dan heb je toch een goed beeld wat je van PES 4 kan verwachten (wat heel vergelijkbaar is).

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Haha, nou ja een kanjer!!!! Dat valt ook wel mee, maar ik ben wel een echte PES/WE speler. Speel het echt al jaren, dus ik durf wel te stellen dat ik het goed kan.

Ik ben een speler die ook veel passed, met pressie van de vleugels. Ik zet altijd mijn vleugelaanvallers wat verder naar buiten dan standaard. Ik gebruik dus ook de attacking arrows, zodat de buitenspelers zowel binnendoor als buitenom gaan. Bij mijn verdedigers zet ik de attacking arrows bijna altijd uit, behalve tegen ploegen die zich geheel ingraven... Dan laat ik vaak 1 back opkomen, en dan let ik wel goed op aan welke kant de tegenstander het meest aanvalt. De back aan de andere kant laat ik dan opkomen. In het begin had ik in WE8 echt grote problemen om te winnen op 4*.. Ik kon dan ook niet mijn teaminstellingen aanpassen omdat mijn Japans niet zo best is. Aanvallend ging het perfect, maar ik kreeg veel goals tegen. Bleek dat in de standaard opstelling van mijn team de verdedigers een nogal grote drang naar voren hadden, de attacking arrows stonden gesteld op naar voren. Na het aanpassen kende ik geen problemen meer en speelde ik op 6*.... Een aktie maken doe ik ook veelvuldig, maar op 6* heeft dat niet vaak zin, trappen ze bijna niet in, maar ik blijf het doen, want ik hou van mooi voetbal. Ik speel trouwens bijna altijd 4-3-3 of 3-5-2. Ik maak vooral gebruik van een snelle omschakeling.

Ik heb een groot minpunt, en dat is dat ik alleen maar mooi wil scoren haha. Als ik 1-op-1 tegen de keeper kom dan kies ik vaak voor de mooiste aktie... Gaat niet altijd goed, maar goed....... De Recoba shot is echt het leukst (achter standbeen langs schieten), lekker vernederend voor je tegenstander haha.

7. laurensversluis

laurensversluis Ooohjax!

Leuk Bevonden:
    0
    LOL...hoe kan je zo'n Recoba schot uitvoeren dan? Of een ander mooi truukje?!

8. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Wij hebben veel overeenkomsten, lees ik. Jij speelt het echter langer (en beter); Ik had ISS pro evo 2 als eerste Konami-spel. Komt verder nog bij dat opa Han (40+ jaar :D ) er wat langer over doet om de spellen goed te spelen.
    Over die attacking arrows; begrijp jij nou waarom in bepaalde standard-opstellingen de pijlen naar achteren wijzen? (bijvoorbeeld bij verdedigende middenvelder staat die soms op <--O--> Wat heeft het voor zin om achteruit te lopen met aanvallen?? Positie overnemen? Dan verwacht ik meer een pijl opzij.... :confused:
    Ik speel meestal alsvolgt (niet op mijn video, trouwens, dat was 4-3-3 )
    ---------------------KP-------------------
    ------------------------------------------
    ------------- CBT---------CBT-------------
    --SB--------------------------------SB----
    -------------------------------------------
    -------------DM-----------DM-------------
    -----OMF----------------------OMF--------
    ------------CF--------CF------------------

de OMF's hebben pijlen schuin vooruit naar links en rechts en de spitsen recht vooruit en schuin naar de buitenkant. Verder niets...
    Verdedigend staan alle verdedigers en verdedigende middenvelders op HIGH, de OMF's op MED en de aanvallers op LOW.
    Met deze opstelling kan ik, afhankelijk wat mijn OMF's doen, 4-2-2-2 of een vlakke 4-4-2 (zoals Man utd speelt) doen...

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat kan alleen met spelers wiens minst favo been alleen gebruikt wordt om met te lopen. M.a.w. als een spelers met rechtsbenig is en met links helemaal niets kan en vice versa. Zo'n speler zal altijd probereren met zijn goed been te schieten. Als je met een rechtbenig speler dus naar links draait waardoor de bal aan zijn linkerbeen ligt, zal hij de bal achter zijn standbeen schieten.

Ik heb bij twee spelers (v.d. Vaart en Zlatan) zodanig geedit dat zij dit ook kunnen uitvoeren. De schiet frequentie van zijn minst favo been op 3 zetten eveneens de accuratie op 3 en je speler kan het.... Is echt mijn favo truuk....

10. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Dat lijkt dan wel hinkelen! :D

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    @Han,

Ikzelf ben ook niet de allerjongste gamer hoor (27 jaren jong)! Voordeel voor mij is denk ik dat ik ben opgegroeid met games als Kick Off enzo..... Ik speel echt al zolang soccergames dat ik ze zo doorheb.

Wanneer er bij bijvoorbeeld een middenvelder de attacking arrows zo staan: <---O---> dan houdt dit in dat hij dus meeverdedigt als je de bal niet hebt, en wanneer je de bal hebt zal hij aanvallen. Tevens kun je ook instellen in hoeverre hij verdedigend staat ingesteld. Als je de pijl korter maakt (ik weet alleen ff zo niet te vertellen hoe en waar je dit kunt vinden, zit op mijn werk), dan zal hij zich niet al te veel met de verdediging bemoeien.

Ik zie trouwens idd dat we veelal hetzelfde spelen. De kunst zit hem ook in het verdedigen. Loop je met een middenvelder achter de aanvallende middenvelder van de tegenstander aan, of vang je hem gewoon op met je verdedigers. Als je dat laatste doet, heb je na de eventuele balverovering dus altijd een man meer situatie gecreeërd. Dan kun je met 2 passen voor het doel van de tegenstander staan. Zo doe ik het vaak, aanvallers opvangen met de verdedigers en niet teveel met de middenvelders of aanvallers gaan verdedigen. Bij het verdedigen moet je trouwen veelvuldig gebruik maken van de R2 button in combinatie met de vierpunttoetsen of analoge joystick met lopen. Dan ben je minder makkelijk te passeren. En blijf tijdens het verdedigen van je sprintknop af. Niet te veel sprinten, want dan ben je als verdediger echt te kwetsbaar. Gewoon opwachten (R2) en wachten tot de tegenstander een fout maakt. Eigenlijk speel ik gewoon een soort van countervoetbal zie ik als ik het zo opschrijf..... Ik zal straks als ik thuis ben even kijken hoe mijn opstelling precies helemaal in elkaar zit en dan zal ik het even hier neerzetten.

12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Haha, dat klopt bijna helemaal. Maar niet alle menselijke tegenstanders verdedigen minder dan de CPU hoor.... Geloof me maar. Ik heb wel e.e.a. toernooitje gespeeld met PES3, en de wedstrijden die daar met 0-0 eindigen waren niet op een hand te tellen. De gemiddelde speler (degene die de basisopstelling van zijn team gebruikt zonder iets aan te passen) zal een verdediging als een gatenkaas hebben..... Maar ik durf met je te wedden dat wanneer je on-line gaat en imiddels zo goed bent dat je op 6* de computer met 9-0 afmaakt, je gewoon weggespeeld zal worden in het begin door jongens die deze gameserie al jaren spelen en hele opstellingen hebben bedacht tot in de puntjes....

13. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Mooie verhalen man, ik krijg er steeds meer zin in. Geduld is een ..... amhoela ik wil nu spelen.

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Tja, daarom had ik twee maanden geleden mijn PS2 laten ombouwen zodat ik WE8 kon kopen en spelen. Ik heb alle delen van deze serie wel gespeeld/gehad en het is echt een superspel. Alles kan, als je een beetje verstand van voetbal hebt dan kun je je helemaal uitleven. Het gaat er echt niet alleen om dat je de controls doorhebt, maar je opstelling is van het grootste belang. Ik zal de pauzeknop vaak moeten gebruiken op Live straks, om af en toe eens mijn opstelling aan te passen. Drie time-outs had je toch? Wordt het ook nog een tactische wedstrijd... Can't wait....

15. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik ken kick-off ook :) Daarna op de Amiga ook Goal! gespeeld... Toen mijn grote zonde door op de PC voor FIFA te kiezen, totdat ik ISS ontdekte :)
    Dat weet ik al :) Hoef je dus niet op te zoeken.
    Ik vind het wel misleidend dat je de ATTACKING arrows moet gebruiken om aan te geven in welke richting je moet VERDEDIGEN...
    Zie je dat door wat ik schrijf, of heb je mijn video bekeken?
    Van een kenner als jij ben ik zeer zeker geinteresseerd wat je daarvan vindt (ik weet dat ik wat slordig speelde soms, vooeral in het begin, maar ik wil weten wat je van de opbouw en taktiek vindt)
    Ik doe vaak aan forechecking, nadat ik me eerst heb laten terugzakken tot ongeveer 10 virtuele meters achter de middellijn. Tijdens het terugzakken stuur ik mijn spelers bij om zo goed mogelijk georganiseerd te staan. In de video zie je dat niet, omdat ik toendertijd die stijl nog niet speelde.
    Ja, graag! :) Wat dat verdedgen met R2 betreft: dat wordt lastig met de XboX-gamepad, maar het is een goeie die ik zeker ga uitproberen :)

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ga de converter gebruiken, zodat ik met een PS2 joypad op mijn X-box kan spelen. Ik ben het nu eenmaal gewend, en ik wil niet na al die jaren wennen aan iets anders waarvan ik eigenlijk al weet dat het minder vloeiend speelt. Maar je moet het zeker proberen hoor, er zal vast wel een vervanger zijn voor R2 op de X-box (die kleine zwarte of witte knop rechts op de controller dacht ik)

Ben echt benieuwd naar je video... I'll let you know....

17. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Ik heb het al een keer gevraagd....maar kan het nu voor weinig aanschaffen.

Doe ik er goed aan om een converter te kopen, zodat ik met de PS2 controller kan spelen. Dus het enige wat ik wil weten of het voordelen heeft. Zo ja, dan haal ik dat ding gelijk even op na mijn werk.

Enne is de standaard PS2 controller dan de beste??? Of het liever nog een andere?

18. laurensversluis

laurensversluis Ooohjax!

Leuk Bevonden:
    0
    Ook wanneer jij met ADO tegen Real Madrid speelt? ;)

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Haha, nee, dat gaat niet lukken. Op 6* met ADO tegen RM??? Neuh geen 9-0.. :D

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat ligt aan wat je gewend bent! Heb je PES/WE veel vaker gespeeld en ben je gewend aan de controls van de PS2-controller of is/wordt dit je eerste PES game! Is dat laatste het geval dan kun je beter gewoon op een X-box controller spelen denk ik zo..

Voor mij persoonlijk speelt een PS2 controller het lekkerst.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina