Iets grappigs: Ik had een paar bladzijden terug toch eens verteld over die domme Media-Markt-verkoper? Je weet wel, die nog niet wist dat PES 4 XboX on-line komt...
Hier volgt deel 2:
Ik moest wat CD-tjes kopen en besloot gelijk even langs de gaming-afdeling van Media Markt te gaan. Gewoon om te kijken of er een paar het spel aan het spelen waren op de demonstratie PS2. Niets! Alleen FIFA 2005 werd er gespeeld
Ik keek rond en zag tot mijn verbazing helemaal geen PES 4 liggen en die was toch echt uitgekomen (ik had mijn examplaar trouwens bij free-record shop gehaald).
Ik naar diezelfde domme verkoper:
Han: Hebben jullie PES 4 niet?
DV (Domme Verkoper): Uitverkocht, meneer!
Han: Uitverkocht??!! Zo snel al? Hoe kan dat nou?
DV We hadden een beetje te laag aantal ingeschat.
Han: OH.. ik weet wel dat jullie karrenvrachten FIFA 2005 hadden ingekocht, waarvan ik er nog een hoop zie staan...
DV: Oh ja, daar hadden we er honderd van! Maar die verkoopt toch niet zo goed als we dachten.
Han: En hoeveel PES 4 hadden jullie besteld?
DV: tien....
Han: TIEN???
DV: Ja, helaas, beetje te weinig, die waren in een half uur weg, maar we hebben er nu vijftig bijbesteld.
Han: Dat is nog altijd twee keer zo weinig als FIFA 2005...
DV: Maar die twee mag je niet met elkaar vergelijken....!!
Han: Dat ben ik helemaal met u eens, al heb ik het idee dat u het precies andersom bedoelt dan ik!
DV: Hoe bedoelt u?
Han: Dat in alle magazines en overal op het internet PES 4 véél hoger scoort dan FIFA, daarom blijft u ook met die vooraad FIFA 2005's zitten; ze wachten blijkbaar op PES 4.
DV: Hmm...
Han: En als PES 4 voor de XboX uitkomt, zit daar ook nog eens on-line play bij dus die zal wel helemáál lopen als een tierelier...
DV: Ik herinner me dat u dat van die XboX al eens gezegd had ja.
Han: Nou, ik ga maar weer eens. Wat u voor aantal voor de XboX-versie inkoopt, moet u zelf weten, maar volgens mij kunt u er wel 100 kwijt... goedenmiddag!
Echt gebeurd! Soms begrijp je niet waarom sommige mensen verkoper worden. Zeker met deze branche moet je toch een beetje op de hoogte zijn....
Klik om te vergroten...