Pro Evolution Soccer 4 - deel 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cole Trickle, 2 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Pft je moet inloggen op die site...kan je niet gewoon kopiëren & plakken? :)

2. laurensversluis

laurensversluis Ooohjax!

Leuk Bevonden:
    0
    Ok i created this a while ago with-in a thread in general discussion so i decided to put it in the right place for ppl to see, I'm not claiming to be no expert but all of you who are hopeless at free-kicks this may help.

Free-Kick Controls

- Pass (This is just used to pass the ball from the direction the pass is aimed)

- Long Ball (Used to produce an air ball which is usefull for the free-kicks out of shooting range)

- Through Ball (Same as pass except plays the ball into the stride of player aimed at)

- Shoot (This is the most important button, Holding down this button generates the power for the shot. The more power the higher and faster it goes)

- Low Trajectory (makes the ball go faster than normal (as in pressing nothing), as well as lower.

- High Trajectory (makes it go slower than normal, as well as higher.)

Left Arrow - Aiming/Left Curl (Used to move and position your player and also holding this button down after the shot is powered adds curl to the ball)

Right Arrow - Aiming/Right Curl (Oposite of Left)

Up Arrow - Power (Hold this button when taking a free-kick to do a fast shot from further away, using this at close range will more or less hit the wall)

Down Arrow - Lob (This will make the ball go slow but high and over the wall this is recommended for very close range free-kicks)

General Free-Kick Tips

1.How far away do i shoot from?
    I do not judge distance by the meters (e.g 20-25m) i judged it on the size of the wall and the angle..I find that you can score if there is a four man wall most times and maybe everynow and again with a 3..(the smaller the wall the further away)

2.Curling the ball and posistions of free-kicks
    Right footed players are better shooting from the left side and vice versa (if a player is right footed and shoots on the right side with an in swinging kick (right to left) the ball is harder to get in cos u hav to curl it in at the last minute)..I also find using the opposite curl (the one where u do in effect and outside of the foot)...e.g shooting with beckham and keeping your finger on right to curl it instead of left has no effect.

3.What buttons do i press when taking the kick?
    When u are outside of the box (usualy a 5 man wall) keep your finger on 'back' This makes the free-kick go higher and slower which enables u to get it over the wall, When you are in a four man wall posistion press forward to get the power on the kick so it has more chance of going in.

4.Where do i aim the Kick?
    Remember to aim your kicks between the player in the wall (the gaps between the heads)

5.How much power do i need?
    Ok now onto power.,..When shooting from a four man wall or 5 man wall posiston-I get the power to just over half way (hitting it dead on half way usualy hits the wall) and when u are in a 5 man wall posistion half-way will be ok..

6.Dipping the Ball
    Now dip..I ALWAYS keep my finger on to dip the ball, i never use to higher it as it could go to high and over the bar..At least by dipping it it will almost gurantee to be on target.

Ok those are my tips and below is how to score a free-kick with Beckham.

Free Kick-four man wall-18-30m -left hand side of penalty area

1.Start by keeping your finger on and keep it held
    2.Posistion the aim just next to the legs of the first man in the wall (in the gap) on the right.
    3.now keep your finger on up and hold down until just over half-way
    4. let go and keep your finger on left to curl it onto the top right corner (keepers right)

You can use this to score from any posistions but by adusting power and aim depending on what side or angle u are at.

Please note the above are only tips, you will obvioulsy need to practise these and change depending on the players you use.

Hope this was of sum use, It took me frickin ages.

3. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Soms als je gewoon er tegen aanleunt & niet tackelt of op de grond duwt durft de scheids wel es een penalty te geven, maar zo erg vind ik dat nu ook weer niet hoor.
    Je zal wel anders praten als je zelf een penalty krijgt:)

4. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Free-kick-guide: Ik heb hier niets aan toe te voegen :D

5. RoBu

RoBu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb je video nog eens geanalyseerd hanterp ;) de kuip ziet er goed uit overigens ;)

Kun je ook ballen door de lucht geven, en als je dat naar voren doet lukt het dan om de bal nog in bezit te houden? Of heeft het totaal geen zin zo te spelen?

6. laurensversluis

laurensversluis Ooohjax!

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft weldegelijk nut.... zo kan je spelers vrij laten lopen....erg handig.

7. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja hoor, dat kan, maar het is de vraag of je er goed genoeg in bent om die bal zó te geven dat allen jij erbij kan en niet de verdediger....

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja, want de meeste ballen die ik zo geef vallen zo neer dat ik er nét niet bij kan. Of ik kan er bij maar dan is er een verdediger er als de kippen bij om 'm meteen van m'n voeten af te snoepen! :'-(

9. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Net weer even ons voetbaltalent bewonderd, viel me op dat het publiek zwart/wit is. Is dit doorgaans!?

10. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Nee, het publiek heeft overwegend de kleuren van de teams die spelen. Ik denk dat het aan de beeldkwaliteit ligt. Ik heb overigens een manier gevonden om de kwaliteit op de video te verbeteren. Als ik een nieuwe video maak, doe ik het op die manier.

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Han, je hebt met Juventus gespeeld, en ik zag Emerson in de basis staan. Zit Ibrahimovic ook al bij Juventus? Of hebben ze dat niet meer kunnen veranderen?

12. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind ballen naar voren (hoog) met PES 3 altijd een beetje gokje wagen, je moet meestal geluk hebben dat je hem goed geeft en dat je aanvaller goed wegrent. Meestal reageert de aanvaller wel beter dan de verdediger, dus in principe is het wel goed uitgewerkt. Toch is het moeilijk, je moet goed op de radar kijken om het in te schatten. Lijkt me dat dat bij PES 4 nog hetzelfde is?

13. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    -->Rivanov: Ibrahimovic zit inderdaad bij Juventus :)
    -->Sijmez: De hoge bal naar voren is toch wel verbeterd. De gewone dieptepass is ook veel beter. Verder kan je dit ook regelen met de rechter analoge stick (op de playstation tenminste, ik weet niet hoe dat op de XboX is natuurlijk).
    Je hebt over het algemeen meer controle, net als met de slidings, die je nu beter kan doen zonder al te sneleen gele kaart te krijgen. Dit hangt natuurlijk ook aan de strengheid van de scheidsrechter af, want die strengheid verschilt per scheidsrechter.

14. DizzySoul

DizzySoul DiZzY

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb _O_ Fifa _O_ 2005 en die is supr vet en kweet niet of PES4 dat wel kan inhalen

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb hierop maar 1 antwoord: wacht maar tot 4 november! :cool:

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Gewoon PES 4 spelen, dan ben je snel genoeg overtuigd, net als bijna iedereen _0/
    Ik heb trouwens net naar Gammo gekeken, waar ze FIFA bespraken, maar ze klonken nu niet erg enthousiast. Ze gaven zakelijk de wijziging aan (first touch) maar verder was het een opsomming van de gebruikelijke veranderingen, nl de bijgewerkte namen en clubs.

Ze hadden het er niet over PES 4 en die zit er volgende week ook niet bij :mad:
    Mogelijk wachten ze tot de XboX-versie uitkomt....

17. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Jep, nog 19 dagen. Balen dat ik dan nog niet me nieuwe xbox heb, maar dan speel ik hem wel lekker bij iemand anders :)

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Beetje laat maar ik heb m'n avatar maar even aangepast! :+
    Om de PES4 sfeer er lekker in te houden! _O_

19. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zijn de spelersnamen van de engelse en duitse competitie nu wel gelicenseerd
    maar alleen de clubnamen niet. of zit dat anders

20. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De teams zitten der wel in, alleen zijn de namen verkeerd, en de namen van de spelers zijn ook verkeerd

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina