Hoe bedoel je? Dat je je opstelling aanpast aan de tegenstander of dat je vermoeide spelers wisselt? Ik heb altijd een standaard opstelling en ik heb ook een tijdje met 2 opstellingen gewerkt, maar over het algemeen vind ik dat minder fijn spelen. Ik zal even kort mijn opstelling beschrijven. Het is een gewaagde 3-5-2 opstelling zoals jullie het beschrijven, maar ik vind het redelijk gebalanceerd. Om inderdaad de flanken van de tegenstander in toom te houden heb ik gewoon 3 verdedigers met 2 defensieve middenvelders daarvoor, om de flanken dicht te houden. De defensieve middenvelders kunnen naar de 2 middenvelders spelen die puur en alleen op de flanken werken en doorlopen als een soort middenveld-WF. Natuurlijk zijn deze SMF/WF spelers zeer snelle spelers (Kewell, Cafu, Giggs, enz.). Tussen hun in en ietsjes naar voren staat mijn OMF die mooi diep naar de oplopende SMF/WF spelers kan spelen (werkt erg goed in de praktijk). Daarvoor 2 spitsen. Het lijkt heel erg op een opstelling die ik laatst zag op Pesinsight forum, die iemand hier had gelinkt. Ik zal hem straks even opzoeken voor de liefhebbers. Samengevat: 3 CBT - 2 DMF - 2 SMF - 1 OMF - 2 CF
Hier is het plaatje, het is de opstelling in het midden, waarbij mijn opstelling iets minder vreemd eruit ziet, meer symmetrie. DMF's staan bij mij iets meer naar achter, SMF's iets meer naar voren en op één lijn.
[plaatje]http://img11.imageshack.us/img11/9349/Balanced442ML.jpg[/plaatje]
Laatst bewerkt: 22 okt 2004