Om met het laatste te beginnen. Ik neem aan dat je de dubbel-speed optie uit de PES-shop bedoelt. Néé.. dat is hélemáál niet leuk
Alle tips leg ik uit met de knoppen zoals die op de playstation zitten, heb je dus Xbox dan hoor ik het wel, want dat gaat anders.
Tip voor crosses: Gebruik de dubbel O: Dus twee keer achter elkaar tappen op long ball button. Dan krijg je een strakke, harde voorzet, waar je soms slechts tegenaan hoeft te lopen om te scoren. Verder is een héleboel in dit spel kwestie van TIMING, daarom moet je ook naar de trainings-mode om te oefenen.
Kop je te vroeg, dan kop je onder de bal door (je speler zakt immers alweer naar beneden na je vroegtijdige sprong); kop je te laat dan is je speler nog niet op de juiste hoogte gesprongen en kopt hij niet naar beneden, dus kop je over.
Halve volleys krijg je -net als in het echt- alleen maar als de bal onder een bepaalde hoek bij je speler komt, namelijk van opzij en een béétje achter je. Dit kun je dus niet forceren als je een zuivere pass vóór de man speelt. Je kan het wel een beetje gekunsteld doen door R2 ingedrukt te houden (met R2 vasthouden kan je de speler vrij sturen), dan je speler expres een beetje vóór de bal sturen en dan kan je de half-volley doen.
De 1-2 :
Lees jij de manual niet of heb je geen legale versie? Hoe dan ook, er zijn twee 1-2's : De gewone lage 1-2 en de 1-2 met de hoge terug pass.
Eerst de gewone: L1+X en als de bal bijna bij de andere speler is dan druk je op /\ (driehoek). Dan krijg je dus een lage bal terug.
De hoge 1-2 : Eerst weer L1 + X en als de bal bijna bij de andere speler is, druk je op O.
Klik om te vergroten...