1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 4 - Deel 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door Darkwing, 19 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. robarrio

robarrio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben ik dan de enige die het spel flink vind tegenvallen? Ik vind het klote dat je geen spelers kan kopen. Plus de passes van de zijkant zijn zelden succesvol af te ronden. Het is niet echt spectaculair, het veld is te groot en de spelers te klein. Wat vinden jullie daar van?

2. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Robarrio:
    1. Je kan wèl spelers kopen in de Master League.
    2. Als je passes van de zijkant geeft, scoor je wèl als je het goed doet. Ik heb hier wat videootjes laten zien waarop ik koppend scoor. Trainen! PES is een spel met -zoals ze dat noemen- een stijle leercurve. Je moet dus zeker een week spelen voor je de fijnheden van het spel leert kennen.
    3. In tegenstelling tot FIFA maak je bij PES nooit één keer hetzelfde doelpunt; het is altijd weer anders. Gisteren scoorde ik na een 1-2tje, gevolgd door een cross met een snoekduik-kopbal: Hoezo niet spectaculair :confused:
    4. Te groot is het veld zeker niet. Ik heb het zelfs eens nagemeten in de trainings-mode; als je daar vrije trappen neemt, geeft hij de afstand erbij. Door de bal voor die vrije trap te verschuiven kon ik precies uitvinden dat het veld officiele afmetingen heeft.

Ik ben het helaas dus op geen een punt met je eens, sorry... ;)

3. RoBu

RoBu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is er al iemand bij bijvoorbeeld een dixons langsgeweest om te vragen wanneer ze hem daar hebben?

4. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Bij Dixons hadden ze nog niks in de computer staan. Was vorig jaar zelfs ook zo toen het spel twee dagen later verscheen, dus die zijn wel vaker laat.

5. robarrio

robarrio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi,

O dan heb ik de verkeerde competitie gespeeld want ik kon helaas geen spelers kopen. Bedankt voor de tip dan maar.
    Ik vind het spel ook beter dan die van fifa hoor.
    Maar kan je me dan een paar tips geven? Want ik druk op de schietknop als ik een pass van de zijkant krijg en nooit scoor ik dan. En helaas zijn het dan alleen kopballen, geen halve volley's, omhaal of snoekduikkopballen. Hoe maak je die dan?
    Tevens vraag ik me ook af hoe je die 1-2 kan maken dan.
    Het veld lijkt me wat groot omdat het best wat tijd kost voor je van de ene helft na de andere helft gaat. Is het ook beter en leuker om de snelheid van het spel op de hoogste stand te zetten?

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Om met het laatste te beginnen. Ik neem aan dat je de dubbel-speed optie uit de PES-shop bedoelt. Néé.. dat is hélemáál niet leuk ;)
    Alle tips leg ik uit met de knoppen zoals die op de playstation zitten, heb je dus Xbox dan hoor ik het wel, want dat gaat anders.

Tip voor crosses: Gebruik de dubbel O: Dus twee keer achter elkaar tappen op long ball button. Dan krijg je een strakke, harde voorzet, waar je soms slechts tegenaan hoeft te lopen om te scoren. Verder is een héleboel in dit spel kwestie van TIMING, daarom moet je ook naar de trainings-mode om te oefenen.
    Kop je te vroeg, dan kop je onder de bal door (je speler zakt immers alweer naar beneden na je vroegtijdige sprong); kop je te laat dan is je speler nog niet op de juiste hoogte gesprongen en kopt hij niet naar beneden, dus kop je over.
    Halve volleys krijg je -net als in het echt- alleen maar als de bal onder een bepaalde hoek bij je speler komt, namelijk van opzij en een béétje achter je. Dit kun je dus niet forceren als je een zuivere pass vóór de man speelt. Je kan het wel een beetje gekunsteld doen door R2 ingedrukt te houden (met R2 vasthouden kan je de speler vrij sturen), dan je speler expres een beetje vóór de bal sturen en dan kan je de half-volley doen.
    De 1-2 :
    Lees jij de manual niet of heb je geen legale versie? Hoe dan ook, er zijn twee 1-2's : De gewone lage 1-2 en de 1-2 met de hoge terug pass.
    Eerst de gewone: L1+X en als de bal bijna bij de andere speler is dan druk je op /\ (driehoek). Dan krijg je dus een lage bal terug.
    De hoge 1-2 : Eerst weer L1 + X en als de bal bijna bij de andere speler is, druk je op O.

Laatst bewerkt: 24 okt 2004
  7. Jingles

Jingles -

Leuk Bevonden:
    0
    Als je HanTerp over dit spel hoort praten krijgt iedereen er toch direct zin in, of niet?

8. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ikzelf niet het minst :D

9. Jingles

Jingles -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag over PES, hoe zit het precies met schieten en koppen op doel, kan je echt zelf bepalen of je laag rechts in de hoek schiet of juist richting linkerkruising, heb je hier ook verschillende knoppen voor, of is het net zoals bij die fifa's nog toeval en geluk?

10. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Vragen jullie je ook weleens af wat voor leven Han heeft ;)

Je schot hangt ook af van de afstand tot de bal als je rennend schiet, dus met de bal een stukje voor je, schiet je een hard en recht schot, maar als je heel kort op de bal staat schiet je veel minder hard en zal ie sneller overgaan. Het richten gaat gewoon met de pijltjes (PC) of met de analoge stick, het maakt zeker uit welke kant je richt. Ook met koppen kun je sturen, maar daar hangt het wel af van de vrijheid die de speler krijgt. Als je goed getimed springt en bijna vrij voor het doel opduikt, kun je hem mooi in de verre hoek ''bijschaven'', maar met verdedigers op je hielen zal dat lastiger worden, dat is ongeveer hetzelfde als bij schietacties. Verdedigers kunnen je hele schot/kopbal veranderen, dus probeer op tijd te schieten.

11. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Haha dat valt wel mee, maar ik speel deze serie Konami-voetbalspellen al zó lang dat ik altijd wel ergens ervaring in heb. Dat van dat meten heb ik bijvoorbeeld al een tijd terug gedaan met PES 2.
    En zoals met alle hobbies: Hoe langer je het doet hoe meer je er van weet :)
    Overigens ben ik programmeur van beroep en werk thuis. Ik kan dus altijd wel een paar minuutjes vinden om wat te lezen en te beantwoorden. :)

12. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me best cool om is tegen HanTerp te voetballen op Live!

13. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik krijg het druk; ik ben al door een stuk of 10 mensen uitgedaagd :D
    Waarom is dat toch? Zo goed zal ik zeker de eerste maand niet zijn hoor :)
    Maar je uitdaging is aanvaard :)

14. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    waarom download je de pes3 demo niet voor de pc????
    Greetz Milo NL

15. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wanneer kwam ie ook al weer?

Eind NOV toch?
    .
    .

16. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    meestal is Gc shop net een paardagen eerder! :D

17. laurensversluis

laurensversluis Ooohjax!

Leuk Bevonden:
    0
    nope...hoogst waarschijnlijk 4 november.

18. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    moet 4 november zijn, zou anders toch een kleine teleurstelling zijn...

volgende week dinsdag zou hij dan al in de winkel kunnen liggen _O_

19. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, dat zou zeker een teleurstelling zijn. Toen die Australier mij mailde om te zeggen dat in australië de release-datum 19 november zou zijn, had hij als onderwerp van zijn mailtje "release date 19 november".. Nou, ik schrok me rot, wist ik dat hij het alleen over zijn regio had? Maar dat las ik pas toen ik het mailtje openmaakte...

Maar toch ben ik er niet gerust op. Konami heeft soms zulke fratsen. Ik heb vanmorgen al geprobeerd om Konami te bellen, maar er was nog niemand. Ga het zo opnieuw proberen....

20. robarrio

robarrio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de uitleg. Helaas heb ik dus wel de x-box en dus ook geen rondjes en kruisjes haha

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina