1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 4 - Deel 4

Discussie in 'Algemeen' gestart door apoc, 1 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik bij Gameshop :9
     
  2. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Misschien krijg ik hem dan vrijdags, maar het weekend daarna heb ik geen tijd!

    En ik heb HALO 2 dan, dus ik vermaak me wel.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja oke, de mensen die Halo2 dan hebben vermaken zich sowieso wel!
    Maar aangezien ik Halo2 niet hoef, en PES4 dolgraag wil, wil ik 'm graag op de releasedate hebben! ;)
     
  4. HomerJ

    HomerJ Active Member

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij GCshop.nl versturen ze hem 1 dag voor de release date, dus krijg hem ook op de release date thuis _O_
     
  5. Sharpshooter

    Sharpshooter Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil de pret voor iedereen niet drukken.. MAAR!!
    Ik heb de PS2 versie uitgebreid gespeeld bij een vriend van me (zo'n 12 uur bij elkaar) en ik heb de xboxversie op minder legale wijze verkregen..

    Nu is het spel in mijn ogen op de xbox MINDER dan op de ps2 en dat wel door 1 hele belangrijke reden! De 2triggers aan elke kant van de playstation controller (en iedereen die PES al eerder heeft gespeeld weet dat je die echt nodig hebt om goed te kunnen spelen) zijn bij de xbox niet aanwezig.
    Bij de xboxversie is het dus zo dat de Playstation R2 trigger , de witte knop is op de xboxcontroller. Geloof mij, het wordt nu heel erg, schier onwaarschijnlijk, moeilijk om even goed te spelen met de (kleine) xboxcontroller als met de playstationcontroller.

    Buiten dit alles is het spel in mijn ogen gewoon slechter dan de vorige versies.
    Ik heb (letterlijk) honderden uren Pes 1, 2 en 3 gespeeld en zelf op de moeilijkste stand speel ik met vrienden de cpu er gemakkelijk uit dus ik weet waar ik over praat.

    Het heerlijke schieten van Pes 3 is volledig verkracht! Buiten de 16 meter zal je zelden meer kunnen scoren, dit gewoon omdat de bal zo verschikkelijk traag gaat!! Dit maakt het spel een stuk slechter.

    Natuurlijk zijn er ook pluspunten, zoals de mooie grafische beelden en de erg soepele gameplay.
    Ik keek al ruim een half jaar uit naar deze versie op de xbox maar het is voor mij persoonlijk een beetje teleurstellend geworden.
    Begrijp me niet verkeerd!! Het is gewoon het beste voetbalspel wat er is, maar ten opzichte van Pes 3 zijn er slechts kleine dingen verbeterd en is het schieten helemaal verpest.

    Ik ben zelf een xboxfan, hoewel ik ook een ps2 heb gehad, dus een fanboy ben ik niet.

    Ik hoop dat jullie iets aan de informatie hebben,
    mvg, Sharpshooter
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2004
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559

    :confused:
     
  7. Sharpshooter

    Sharpshooter Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    er ging even iets fout..:)
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Maar wat is je punt nu? ;)
     
  9. Sharpshooter

    Sharpshooter Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees op de vorige bladzijde m'n stuk maar, ik heb die post even ge-edit.
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Heb je het nu alleen over de Xbox versie? Of is PES4 volgens jou ook op de PS2 minder dan PES3?

    Beetje raar verhaal: je drukt mijn pret echt niet omdat jij PES4 niet zo top vind hoor...... Echt niet, maak je maar geen zorgen, ik weet wel beter. PES4 is imo een duidelijke verbetering t.o.v. PES3. Enne 12 uur spelen is niks man, ik denk dat je echt nog moet wennen aan PES4 en het niet moet spelen alsof het PES3 is. Geloof me, I've been there.
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2004
  11. Michie23

    Michie23 Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is onzin kan ik je nu al vertellen, je schiet gewoon iets moeilijk vanaf de 16, ik heb ook nog vaak zat dat ie te zacht gaat, maar als je hem echt goed indrukt komt er echt een geweldig schot uit hoor.
     
  12. Sharpshooter

    Sharpshooter Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het over beide versies.
    De xboxversie is identiek aan de ps2versie.
    Ja het is anders spelen, dat merk ik zelf ook wel. En de gameplay is weer iets verbeterd, maar die was al goed.
    Maar weet jij hoe het is om pes4 met een xboxcontroller te spelen??
    en kan jij mij eerlijk zeggen dat je het schieten in pes 4 beter uitgewerkt vindt, dan in pes3 ??

    Nogmaals het is mijn mening en ik hoopte heel erg om een goed voetbalspel op de xbox en ik ben ietwat teleurgesteld, dat is het enige wat ik bedoel..
     
  13. Sharpshooter

    Sharpshooter Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij pes 3 kon je een lage droge hard schuiver over de grond in de hoek schieten van buiten de 16, dat is nu (haast) niet meer aan de orde. Een hard schot van buiten de 16 hoog in het dak goal komt ook zelden meer voor. (heb het zelfs helemaal niet gezien en dan zal er nu wel weer geantwoord worden met teksten zoals: moet je beter proberen of je bent niet goed)
    Maar zoals ik al heb gezegd, ik heb de eerder pes versies helemaal grijs gespeeld dus ben wel ervaren hoe een bal geschoten moet worden.

    Het is slechts mijn mening.. :cool:
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik weet niet hoe het is om met een x-box controller te spelen en dat zal ik ook nooit weten. Ik ga namelijk een converter aanschaffen (ik speel al jaren PES op een PS controller), dus kan ik gewoon met een PS2 controller spelen.

    Het schieten in PES4 vind ik zelfs een groter verbetering tov PES3. Het balkje is niet meer zo supersnel vol dus daar moest ik heel erg aan wennen. Mijn voordeel is dat ik al sinds augustus WE8 heb, dus ik heb al een hele tijd kunnen wennen aan het schieten. Het is nu nog realistischer geworden, wel moeilijker maar dat went wel. Ik hoop voor je dat je straks niet meer teleurgesteld bent als je eenmaal gewend bent. Ik denk het haast wel. Maar als die-hard PES speler weet jij toch ook wel dat je altijd erg moet wennen aan een nieuw deel? En dat 12 uur spelen niet genoeg is om compleet te zijn gewend aan het nieuwe deel? Ik denk dat het wel goed komt..
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik kan het ook niet met sharpshooter eens zijn. Ik heb regelmatig met PES 4 PS2 van buiten de zestien gescoord, dusseh.. verander je naam maar :D
    Ik ben het eens met Cyrax dat je wel wat langer moet spelen om het gevoel te krijgen. Ik heb regelmatig gelezen over spelers die na één dag dachten dat het pet (niet PES :D ) was en na een weekje juichend terugkwamen.
    Eigenlijk valt het een beetje tegen van een ervaren speler van de PES/ISS serie dat je niet weet dat elk nieuw spel wel enige tijd nodig heeft om er aan te wennen....
    Wat die xbox-controller betreft: De witte (L2) knop heb je volgens mij alleen nodig om strategien te wijzigen, dus dat kan je op een moment doen dat je even niet onder druk staat. De R2 (zwarte knop) is ook iets afgevlakt omdat je de R2 sprint niet meer hebt, dus blijven als functie alleen de schijnbewegingen over en het sturen van een speler die niet aan de bal is (bij corners, bijvoorbeeld). Al die moves gaan in combinatie met de LINKER stick of d-pad en dan heb je NIET de gekleurde knopjes rechts nodig. Ik zie het probleem dus niet zo....
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Daar ga ik toch op reageren. Een lage droge harde schuiver van buiten de zestien is zeer wel mogelijk. Sterker nog, het is beter uitvoerbaar dan in PES3.
     
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Inderdaad, ik heb er een tijdje op geoefend en het is gewoon het perfecte moment vinden waarop je de bal raakt. Met die nieuwe animaties kan je dat uitstekend inschatten!
     
  18. Michie23

    Michie23 Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als het overkomt dat je niet goed genoeg zou zijn, absoluut niet mijn bedoeling, maar omdat ik echt al zat vanaf de 16 de bal erin heb gelegd vond ik het gewoon vreemd, het scoren over het algemeen is gewoon moeilijk, ook 1 tegen 1 tegenover de keeper is het wat lastiger geworden, op vorige versies was dat bij mij ook altijd wel een goal, maar nu moet je gewoon nog preciezer richten.
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Yep, helemaal waar. BTW ik ben nu een hele tijd al alleen maar GTA SA aan het spelen en heb gisteren sinds ruim 1,5 week weer eens PES4 gespeeld, en ik was het toch een beetje kwijt haha. Had ff een wedstrijd of twee nodig om weer in mijn ritme te komen. Ik verloor de eerste wedstrijd met 4-3 van een vriend van mij. Hij zit al een tijdje dag en nacht te spelen want hij moet en zal beter dan ik worden. Na die eerste wedstrijd was ie zo ontzettend gelukkig. Vijf wedstrijden later kwamen de zakdoekjes tevoorschijn haha. Die laatste wedstrijd van de avond zou zijn wraak worden. Het werd 9-1.......... Geloof dat ie drie weken vrij heeft genomen. Ik denk al te weten waarom haha.
     
  20. Sharpshooter

    Sharpshooter Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Een nieuwe versie is altijd wennen, daar heb je gelijk in. Pes 2 was ook een grote (positieve) verandering ten opzichte van pes 1 en kostte tijd om het opnieuw goed onder de knie te krijgen. En 12 uur is idd niet genoeg op te wennen aan een nieuw spel. Maar ik heb 12 uur op de ps2 versie gespeeld en heel wat meer uurtjes met de xboxversie (Mocht dat niet geheel duidelijk zijn)...
    toch blijf ik bij mijn mening dat het schieten bij pes 3 beter uitgewerkt is, mocht ik er over een tijdje anders over denken, zal ik het je laten weten :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina