Ik wil de pret voor iedereen niet drukken.. MAAR!!
Ik heb de PS2 versie uitgebreid gespeeld bij een vriend van me (zo'n 12 uur bij elkaar) en ik heb de xboxversie op minder legale wijze verkregen..
Nu is het spel in mijn ogen op de xbox MINDER dan op de ps2 en dat wel door 1 hele belangrijke reden! De 2triggers aan elke kant van de playstation controller (en iedereen die PES al eerder heeft gespeeld weet dat je die echt nodig hebt om goed te kunnen spelen) zijn bij de xbox niet aanwezig.
Bij de xboxversie is het dus zo dat de Playstation R2 trigger , de witte knop is op de xboxcontroller. Geloof mij, het wordt nu heel erg, schier onwaarschijnlijk, moeilijk om even goed te spelen met de (kleine) xboxcontroller als met de playstationcontroller.
Buiten dit alles is het spel in mijn ogen gewoon slechter dan de vorige versies.
Ik heb (letterlijk) honderden uren Pes 1, 2 en 3 gespeeld en zelf op de moeilijkste stand speel ik met vrienden de cpu er gemakkelijk uit dus ik weet waar ik over praat.
Het heerlijke schieten van Pes 3 is volledig verkracht! Buiten de 16 meter zal je zelden meer kunnen scoren, dit gewoon omdat de bal zo verschikkelijk traag gaat!! Dit maakt het spel een stuk slechter.
Natuurlijk zijn er ook pluspunten, zoals de mooie grafische beelden en de erg soepele gameplay.
Ik keek al ruim een half jaar uit naar deze versie op de xbox maar het is voor mij persoonlijk een beetje teleurstellend geworden.
Begrijp me niet verkeerd!! Het is gewoon het beste voetbalspel wat er is, maar ten opzichte van Pes 3 zijn er slechts kleine dingen verbeterd en is het schieten helemaal verpest.
Ik ben zelf een xboxfan, hoewel ik ook een ps2 heb gehad, dus een fanboy ben ik niet.
Ik hoop dat jullie iets aan de informatie hebben,
mvg, Sharpshooter
Laatst bewerkt: 4 nov 2004