Gisteravond vol goede moed PES4 in de xbox gestopt ........intro , altijd perfect - dan snel skippen naar het menu. Exhibition game gekozen en 'voila' - spelen maar.
Eerste game speelde ik op het meest slechte veld dat er blijkbaar bij zit - soort boeren weide. Het meest irritant vond ik nog de 'ruis' of 'waas' welke over het veld ligt en de 'pastel' achtige kleuren . Het is allemaal net niet scherp genoeg. Bijn mijn tweede potje - ander veld- was dit al stukken minder - de 'waas' dus (thank god!).
Ik heb dit (pastel kleuren- net niet lekker scherp genoeg)met meer games op de xbox trouwens - vind Playtstaion 2 games altijd net wat scherper - maar dat kan aan mij liggen.
Anyway - de gameplay is prima - wel wennen aan de controls. Had het boekje niet gelezen en bij de eerste 'schiet' kans druk ik op de een of andere manier automatisch op - en da's nie goed. Toen maar even gaan trainen om de basis controls onder de knie te krijgen. Training is prima verzorgd - moet je wel even voor gaan zitten - want je hebt heel veel keuze!
Anyway : Ik vind het er niet top uitzien, had er meer van verwacht - het is te wazig - niet scherp genoeg , als ze het geheel iets scherper hadden weten te maken was het perfect geweest.
De Gameplay - zit wel goed , moet je even in 'groeien' en dan ben je 'hooked'.
Ga nog wel de xbox versie met de PS2 vergelijken , als die me beter bevalt ga ik als nog een PS2 kopen - heb daar betere herinneringen aan (Winning Eleven 6) maar dat kan ook 'gewoon' sentiment zijn - vroegeh was alles beter.
Het blijft natuurlijk de beste voetbal game ever - maar ik had er gewoon net ff wat 'teveel' van verwacht, kan je beter niet doen - blijkt.
Online ben ik nog niet geweest - eerst maar even de 'basis' onder de knie krijgen.
Laatst bewerkt: 19 nov 2004