1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 4 - Deel 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rinus, 18 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    * je kan niet wennen aan de controller
    * "7 verloren, dus dat zegt genoeg"

m.a.w. je wint anders altijd met een normale controller. Dus ben je goed, vind je zelf. Zo kom ik daar bij.

Ik bedoelde er verder niks mee (zie de knipoog).

@cyrax, ik weet idd niet hoe PES met een ps2 controller speelt. ik weet wel dat ik dat ding uberhaupt niet lekker in de hand vind liggen. puur mijn mening.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Maar begrijp je nu wel waarom het voor sommigen PES spelers wel een probleem is? PES spelen met een Xboxcontroller is heel erg wennen....

3. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Wil je dan vertellen hoe de respons van het ding is, zoals gezegd moet je de schouderknoppen harder indrukken (intimmeren :D ) als je de Xjoybox-adapter gebruikt... ben benieuwd of het daar beter mee gaat....

4. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Yep, de aanvallende felle speler is duidelijk in het nadeel. Een speler als ik al helemaal, omdat ik een snelle speler ben. Snel kaatsen en ruimtes zoeken. Als het spel dus constant stil ligt is dit in mijn nadeel.
    Over de balaaname: daar heb ik geen probleem mee hoor. Tuurlijk springt de bal af en toe van mijn voet, maar dat gebeurt eigenlijk sporadisch.

Vanavond ga ik ook online waarschijnlijk (vanavond toch maar PES4 op de XBox halen, dan heb ik het spel 3 x haha. WE8 op de PS2, PES4 op PS2 en op de Xbox, hoezo fan?) en dan hoop ik maar dat na jaren van PES spelen niet teveel hoef te wennen aan die controller. Denk het wel, want Han heeft het er ook ontzettend moeilijk mee, dus dat zal bij mij niet anders zijn.

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    BTW: als je voor de balaaname even de sprintknop los laat kun je de bal echt veel beter aannemen en direct een vervolgactie maken (of het nou een truuk is of een versnelling). Bij mij gaat dat meestal wel goed hoor....

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Die map? Je bedoelt de radar? Ja natuurlijk. Het lijkt me dat iedereen die gebruikt? Zonder dat ding heb je geen kans tegen de grote jongens hoor, geloof me maar.

Ik speel al jaren PES met de PS(2) controller, dus voor mij zal het even wat lastiger zijn ben ik bang..... Maar goed, ik zal vanavond even langswippen om te kijken hoe hoog het niveau is.... Of ik eerst nog 2 maanden zal moeten oefenen met de Xboxcontroller voordat ik een wedstrijdje zal kunnen winnen haha.... Denk het niet hoor haha..

7. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik zie ook veel spelers die de tweede press (X op de Xbox) gebruiken om te verdedigen.
    Ik heb het zelf ook geprobeerd op LIVE, maar merkte al gauw dat mijn opstelling daar niet geschikt voor is. Ik speel 5-3-2 met 1 verdedigende middenvelder en dan trek je met X steeds een verdediger uit positie. Daardoor kreeg ik gisteren nog een goal tegen.
    Hoe staan jullie tegenover de tweede press?

8. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Met de tweede press bedoel je het automatisch laten meelopen van een door de CPU bestuurd mannetje toch (vierkantje op de PS2)?

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, dat bedoel ik :)

10. toetje

toetje Hardcore 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het nog niet geprobeerd
    :9
    maar zal vanavond eens een poging wagen :)

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dacht ik al haha. Tja, tegen menselijk tegenstanders vind ik dit systeem gevaarlijk en gebruik ik het zelden. Als ik het al gebruik doe ik dat op het middenveld, want anders trek je je verdediging uit elkaar (zoals je zelf ook al aangaf). Een slimme mensenlijke tegenstander ziet dit en zal er gebruik van maken.

Het is handig om te gebruiken wanneer de tegenstander aan de bal is en in passed vanaf zijn verdediging naar de middenvelders. Tijdens die pass gebruik ik het wel zodat ik de bal kan onderscheppen. Maar verdedigend gebruik ik het bijna nooit omdat je imo dan de controle over je eigen verdediging verliest en idd je eigen verdediging opentrekt. Tegen de CPU (geldt niet voor 5* en hoger hoor) kun je er nog wel mee wegkomen, maar tegen iemand die dit spel door en door kent heb je een probleem. Als ik zie dat iemand zo verdedigt zal ik direct mijn opstelling en/of strategie aanpassen, ik ben namelijk dol op gaatjes in de verdediging. En deze manier van verdedigen maakt het wat makkelijk om gaten te laten vallen. Hoef ik mijn tegenstander niet heel er te dwingen om fouten te maken..

Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik wil graag even tegen die vriend van je spelen die zijn radar uitzet haha. Die zal het nooit leren. Om PES te beheersen moet de radar je beste vriend worden. Als je hier geen gebruik van maakt wordt je volledig afgeslacht door je tegenstander.

13. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vind het spel wel moeilijk hoor. Kan bijna niet scoren en creeer ook erg weining kansen. Speel het spel pas een dag maar toch.

Ook het passeren van de tegenstander vind ik moeilijk. Zal maar weer eens gaan oefenen. Wel erg verslavend byetheway :)

14. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die radar niet altijd even duidelijk. ja als iemand helemaal vrij staat wel, maar meestal is dat niet het geval. het kan je wel veel voordeel opleveren als je die helemaal beheerst.

15. Sunrise

Sunrise BGN

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker, ik laat mijn huiswerk de komende uren maar weer liggen

16. toetje

toetje Hardcore 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Als het erg makkelijk was geweest was het ook niet interessant geweest :)
    Merk dat er wel een verbetering in mijn spel zit, begin op 3 *** al kans te maken, gisteren zelfs al met Nederland van Portugal gewonnen met 2-0 op dat niveau (lachertje voor de pro's hier natuurlijk, maar goed ik was wel tevreden).
    De leercurve is stijl maar je merkt wel dat oefening kunst baart.
    Verslavingsfactor ligt btw erg hoog...

Conclusie na een paar dagen: de verhalen zijn waar: elke wedstrijd is anders, beste voetbalspel ooit, verslavend tot en met....

17. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Bedankt Cyrax, dan klopt het dus wat ik schreef. Wel een goed idee om het te doen als de tegenstander passed van de verdediging naar de aanval. Ik had zelf al in gedachten het alleen met middenvelders te doen, dus dat lijkt een beetje op wat jij zegt, al is het niet helemaal hetzelfde :)

18. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gisteren een hele tijd getraind op vrije trappen maar dat valt niet mee zeg. Boekje erbij en proberen maar. Stuurknop naar voren om hard te schieten, X niet te lang ingedrukt, effect geprobeerd om hem om de muur te krullen etc etc. Of de bal gaat over of recht in de muur/keeper. Ik doe blijkbaar nog iets verkeerd. Iemand een tip?

En sprinten jullie veel door de rechtertrigger ingedrukt te houden of via het zwarte knopje waardoor je meer balcontrole hebt. Ik merk namelijk dat ik erg bewust moet loslaten e.d. omdat je anders te makkelijk in de voeten van tegenstander loopt en de bal dan dus kwijt bent.

Teevns moet ik mijn passeermoves nog verbeteren. Wat mij tot nu toe lukt is de 360, schijnbewegingen met de rechter analoge knuppel (for godsake hoe noem je dat ding ook al weer? lol) bijv. de (dubbele schaar en met de zwarte knop plotseling van richting veranderen. Tot nu toe gaat dit redelijk (voor een beginner als ik) maar win nog niet al te veel op 3 sterren.

Oh ja, laatste vraag. Tips voor hoekschoppen want ik probeer die al strak te nemen met 2 x B maar dan wordt er altijd gekopt maar niet hard genoeg. Hoe zorg dat dit via een volley gebeurt (alleen kwestie van timing?) of hoe kop ik harder gericht in de hoeken (via de grond bijvoorbeeld als dit kan)?

Laatst bewerkt: 23 nov 2004
  19. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    die schijnbeweging heet de marseille roulet.Die hoekoschoppen moet je vlak voor langs draaien mt dubbel b dan hoef je hem er aleen maar in te lopen

20. DriesM

DriesM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook de hoekschoppen met effect schieten. Zelfde manier als met een vrije trap. Welke schijnbewegingen gebruiken jullie btw? Ik ken er maar een paar maar vind je niet echt nuttig? Wat zijn jullie ervaringen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina