1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 4 - Deel 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rinus, 18 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sultan_of_Swing

    Sultan_of_Swing Active Member

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan je die Max Drive ook in Nederland krijgen?
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik was er een tijdje niet en omdat ik geen mailtje kreeg dat er nieuwe posten waren geplaatst ging ik maar eens kijken... een hele berg nieuwe! Die instant mail-notification werkt dus niet altijd... Okee, nu waarvoor ik eigenlijk schrijf :)

    Als je het niet erg vindt ga ik op wat punten in want jij mist wat zaken, zo te lezen.

    Dit is een kwestie van hóé jij verdedigt: Met A verdedigen moet je die knop loslaten zodra je kontakt maakt met je tegenstander. Hoe langer je daarna in blijft drukken des te groter de kans op een overtreding... kan je terugvinden in de training tutorial, waar alles keurig wordt voorgedaan.
    Slidings! Zet jij die van achteren in soms? :D Dat is rood! Het beste is met de speler naast je meelopen en dan schuin vóór hem de sliding inzetten. Ook hier geldt weer dat als je verkeerd timed en dus te laat bent, dan zaag je je tegenstander doormidden. Ok weer niet het sliding-knopje blíjven vasthouden tot je uitgegleden bent want dan is het een overtreding. Je moet het B-knopje maar kort indrukken en van opzij of van voren... NOOIT van achteren.
    Ik krijg in de regel twee overtredingen per wedstrijd tegen dus ik vind de ref meevallen, al zijn er een paar piet-lutten bij. Anderen zijn weer heel mild.

    Kan zijn, maar als je een slimme verdediger hebt drijft-ie je nèt die kant op waar een andere verdediger staat, zodat je je vastloopt, net als in het echt. Misschien heb jij nog alleen maar zwakke tegenstanders gehad....

    Ook hier geldt de vraag hoe slim je tegenstander verdedigt. Wedden dat je bij een goede tegenstander in de echt belangrijke regio's van het veld altijd een man in je rug hebt? Tuurlijk zijn er plaatsen waar je de bal vrij kan aannemen, maar bijvoorbeeld niet vlak voor het strafschopgebied...
    Daar heb je een PES 4 geen knop voor, maar een formatiescherm waar je het gedrag van je hele team en al je spelertjes individueel kunt aanpassen.
    Om spelers diep te laten gaan, moet je van te voren naar het formatiemenu gaan en dan druk je op "individual", waarna een spelertje geselecteerd staat (meestal de keeper). Nu kan je spelers selecteren en op A drukken. Nu zie je Attack en Defence staan (er staan er meer, maar om deze gaat het). Druk met A nu op attack en je ziet dat de spelers allerlei witte pijltjes hebben waarheen ze kunnen lopen en ook zie je een cirkel van 8 pijltjes waarmee je het geslecteerde spelertje kan vertellen waar hij heen moet lopen. Je kan per speler twee richtingen aangeven. Als je dus een rechtsback een pijltje naar voren geeft, zal hij steeds opkomen, zonder dat je in de wedstrijd dat met een knop moet aangeven... doet-ie helemaal zelf! Beter dan FIFA hè? :)
    Als je meer over dit soort instellingen wilt weten, moet je de manual maar eens inkijken, want ik merk wel dat je dit niet gelezen hebt....
     
  3. Sunrise

    Sunrise BGN

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent in vorm vandaag!

    Volgens mij heb ik gisteren tegen je gespeeld. Ik (Manchester) scoorde niets, jij met Chelsea wel vier keer. Was eerste potje van de dag, en damn, wat sprong ik slecht met de ruimte en kansen om, terwijl jij mijn zwakke verdediging uiterst vakkundig afstrafte. Zie je vast nog wel eens online, voor mijn revanche.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2004
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    HAHA, ach, als ik een klein stukje zie waar ik wat over kan schrijven, komt er een klein stukje terug, maar hier stonden een hoop dingen in waarover ik wat wilde zeggen en dan wordt het groter... Ik heb zowat afgesleten vingers :D
     
  5. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Je kunt met de zwarte knop wel degelijk iemand de diepte insturen, staat ook in de handleiding! Maakt verder niet uit, maar het is zeker de moeite waard met name bij één tweetjes.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2004
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nee, dat is precies het omgekeerde! Als een teammaat de bal heeft dan druk je op zwart al je de cursorspeler aan de bal wilt hebben.
    Terwijl hier heb je zelf de bal en je wilt een cpu-speler laten opkomen en hem dan met je cursorspeler wilt aanspelen...
     
  7. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355

    Klopt maaar, als je zelf de bal hebt en voordat je de bal afgeeft druk je op de zwarte knop!! Dan gaat die speler na het spelen van de bal de diepte in!!!! Jajaja, probeer het maar eens!!

    Dit is soms verdomd handig! Met name op de vleugels en één tweetjes.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2004
  8. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Je kunt natuurlijk wel altijd de dichtsbijzijnde vrij staande speler opzoeken, de linkertrigger indrukken en hem de bal spelen. De trigger ingedrukt blijven houden, met je mannetje doorlopen en weer terugpassen. Vind ik echt perfect werken om een aanval open te breken via de vleugels!

    Speel nu aardig wat online. 19 gespeeld, 15 gewonnen, 1 gelijk, 3 verloren. Het is weer hetzelfde als met andere spellen; ik speel aardig wat online, het aanleren gaat nog sneller en als ik nu Master League speel, kan ik ineens wél op 5 sterren meekomen :)

    Heerlijk spel dit. Nee, briljant is het juiste woord :D
     
  9. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    wil je mij de pagina nummer geven


    echt een heerlijke super discusie of een super heerlijke game!
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Bladzijde 14
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb dit nog nooit gedaan _O_
    Zal ik zeker proberen! Maar wèlke speler gaat dan diep? Dezelfde die daarvóór de bal had?
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik zit het nogmaals te lezen, maar Marius legt terecht de link met het indrukken van de Linker trigger+pass, wat op een 1-2tje neer komt... is er eigenlijk een verschil?
    -->Marius, jij hoeft duidelijk niet meer te wennen aan de controller :D
    Wat een kanjer ben jij! En ik maar steeds met mijn vingers in de knoop raken omdat ze een PS2-controller beweging willen maken... Heb de XJoybox adapter geprobeerd maar die geeft steeds een controller-time-out tijdens het spelen. Ik wacht nu op de bestelde Dreambox adapter....;)
     
  13. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Yep de speler die daarvoor de bal had. Dus....simpel voorbeeld:

    Onze fijne vriend meneer de verdediger pakt de bal af spurt een eind naar voren. Komt die daar een tegenstander tegen. Hij speelt de bal langs de tegenstander naar onze aanvaller. Deze neemt de bal aan en wil hem terug spelen.......kut.....loopt die verdediger weer terug!! |:-

    Maar deze keer niet voordat de verdediger de bal speelde, drukte zijn opzichter op de zwarte knop. De bal komt bij onze aanvaller en ziet daar als een mongool die verdediger de diepte in rennen. Hij pased snel de bal door (liefst een mooi steekballetje) en hoppa weer een begin van een mooie aanval..
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2004
  14. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Spel is helemaal top alleen wanneer ik de moeilijkhgr. op 2 sterren zet win ik steeds met 4-0 maar wanneer ik hem op 3 sterren zet verlies ik vaak met 1-0 :9 Nog ff oefenen dus
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dat is dus inderdaad hetzelfde als wanneer je de opkomende verdediger met L+A een pass laat geven op die aanvaller, dan loopt-ie ook door! Maar toch bedankt, want ik wist het niet. :)
     
  16. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355

    Werkt L ook in combinatie met b en/of y?? Deze combinatie kende ik weer niet!
     
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    --> AJK:
    Nee, het is eigenlijk een 1-2-tje, dus je passt laag heen en dan gaat die speler lopen, waarna je kan kiezen op welke manier je hem terugpasst. De return-pass kan je dus met A, B of Y teruggeven, niet de heen-pass. Kan dat met zwart wèl?
     
  18. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Nope kan niet met zwart.
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Han, ik zou graag ook eens een potje online tegen jou spelen. Ben er zeker van dat jij de betere speler bent, maar misschien dat ik idd al wat beter gewent ben aan de controller-S :)

    Ik heb ook die JoyBox converter. Mijn grootste probleem is dat ik de witte knop niet aan een andere 'aktie' kan toewijzen. Dus zit ik met een PS2 controller waarbij L2 het selecteren van een andere speler is (in de verdediging), of waarmee ik 1-2jtes moet opzetten en alles. Ipv L1. En dat vind ik nog meer klote dan met de controller S spelen!

    Hoe heb jij dit opgelost? Er ligt trouwens ook een DreamBox converter voor mij klaar. Maar als dit probleem niet kan worden opgelost, dan speel ik denkik nog liever met de Xbox controller.
     
  20. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nog niet opgelost, ik speel nog weinig on-line omdat ik anders helemaal opnieuw moet beginnen als ik de dreambox adapter heb. Dan speel ik inderdaad met L1 en L2 verwisseld, dus ook weer wennen..
    Heb er een er een paar gelijk gespeeld en ik dacht 9 verloren en 5 gewonnen, zoiets.
    Maar voordat het spel uitwas heb ik hier al laten weten dat ik wat tijd nodig heb omdat ik niet gewend ben aan menselijke tegenstanders. Ik ben, net als mijn vrienden in de veertig, maar zij vinden een console met een voetbalspel iets voor jongere mensen.
    Ik moet dus aan menselijke tegenstanders en een andere gamepad wennen :confused:
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2004
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina