1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 4 - Deel 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rinus, 18 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, ik had een nieuw systeem en een nieuwe manier van spelen en die werkte prima :)
    Komt er op neer dat mijn fout in vorige partijen was, dat ik te snel balverlies leed, waardoor ik niet onder de druk uitkon. Met de nieuwe opstelling kan ik de bal altijd wel afspelen en sta ik minder onder druk. De kansen komen dan als het ware vanzelf.
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Yep, de sleutel is balbezit en rust. Te snel balverlies is druk en de grote kans op een tegendoelpunt. Bijna iedereen waar ik tegen heb gespeeld loopt ontzettend veel met de bal en probeert je constant te "dollen".... Dat is leuk, maar je hebt er niet zoveel aan, want als iemand goed kan verdedigen ben je constant de bal kwijt, en dan gooi je er een vlotte steekpass doorheen en je scoort. Ik heb altijd afspeelmogelijkheden, en ik gebruik ook wel truukjes maar alleen als het nodig is en effectief is. Verder blijf ik bijna altijd rustig als het hectisch is voor mijn doel, en probeer ik altijd het overzicht te houden.
     
  3. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    is er een mogelijkhied dat we via xboxworld erggens kunnen zien wie er online is voor een potje voetbal? anders moetje iedereen eerst toevoegen of hier een berricht plaatsen van ik ben online!, dat mij niet er verstandig lijkt.
     
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Nee, daar is geen mogelijkheid voor. Wel is de PES4 draad in het xbox live gedeelte een uitstekende en de aangewezen plek om precies dat te doen wat je voorstelt, zolang het maar geen slowchat wordt.

    Uiteraard is het nog handiger om mensen aan je fl toe te voegen als je de mogelijkheid nog hebt.
     
  5. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    --> Appie, ik heb ergens gelezen dat de messenger een nieuwe speciale functie heeft waar je kan zien of je friends van Xbox live on-line zijn. Ik dacht dat het ergens op www.xbox.com staat.

    -->Cyrax, ja en het grappige is dat sommige mensen in de gaten hebben dat je de bal wil rondspelen en dan gaan ze met [] ( x bij xbox) proberen extra te pressen en dan krijg je zomaar ruimte waar je niets zelf voor hoeft te doen :)
     
  6. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ja dat slow chat vind ik dus ook niet kunnen! bedankt voor je snelle antwoord
     
  7. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga zelf af en toe nog wel is in de fout dat ik te gehaast die bal weer terug wil veroveren, waar ik dus op een gegeven 6 mannetjes al heb geselcteerd om die bal terug te pakken, maar niet gelukt dus

    heb me zelf nu aangeleerd, om hun maar te laten voetballen en mezelf achteruit te posioteneren, voor hem wordt de ruimte vanzelf kleiner, waardoor ik uiteindelijk vanzelf de bal wel verover of dat ze zelf in fout gaan. En dan via snelle omschakeling op de counter :)

    Net wat Cyrax zegt, rustig bljiven, foutje komt altijd vanzelf wel en dan moet je scherp zijn
     
  8. RoBu

    RoBu Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is volgens mij de reden waarom ik niet constant tot winstpartijen kom in de masterleague...ik loop teveel met de bal...en wil te snel..(via de rechtertrigger) waardoor ik de bal heel vaak verlies...de druk op goal wordt groter...en op een gegeven moment krijg je gewoon een tegengoal...

    De meeste goals maak ik in het begin..als de wedstrijd net begonnen is en ik nog aan het rondtikken ben....

    Ga vanavond eens rustiger aan proberen te spelen....
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat is inderdaad zo. Het is gewoon een kwestie van het jezelf aanleren. Gewoon rondtikken, creeer een extra man in de aanval, wees geduldig maar leg wel diepte in je spel, niet steeds tikkie breed of terug. Ik speel meestal met drie aanvallers, ik gebruik zeer veel de 1-2, waardoor ik vaak een extra man in de aanval creeer en dus vaak 1 op 1 kom als ik aanval (4 aanvallers tegen 4 verdedigers). Als je dan 1 man passeert dan dwing je de verdedigende partij om te kiezen: op je af komen, of afwachten. Komt ie op je af, dan heb je dus een afspeelmogelijkheid, komt ie niet (is het meest verstandig) dan kun je doorlopen en proberen om je tegenstander te dwingen een keuze te maken. Loop maar op hem af, hij komt dan vanzelf, en dan druk je heel zachtjes op de "Y" en dan sta je 1 op 1 met de keeper.

    Voor mij werkt dit perfect, dit is 1 van mijn manieren om aan te vallen. Ik wissel ook zeer veel af in de manier van aanvallen zodat je nooit voorspelbaar wordt. Je moet eigenlijk net als in het echt je tegenstander dwingen een fout te maken. Soms doen ze het zelf (zoals Han al aangaf, met de x proberen pressie te maken, is niet slim om dat met je verdedigers te doen). Oh en als je je afvraagt waarom je backs altijd mee opkomen zou ik even hun aanvallende itenties iets temperen. Als je tegenstander met buitenspelers speelt is het gevaarlijk om je backs op te laten komen. Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen en als jullie nog tips hebben, dan graag.. Ik wil weleens weten hoe jullie spelen.
     
  10. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Zijn we toch redelijk uitgekomen wat ik gister bedoelde aan te geven. Als ik op zeker speel (in de sp bij een sterretje of 5, moet de 6 nog kopen) is de schijn 1-2 mijn meestgebruikte en ook functionele aanvalspatroon.

    Met een vleugelspeler (middenvelder of vleugelaanvaller) maak ik een 1-2 met een midden-midden. In plaats van de bal, zoals gebruikelijk, terug te spelen naar degene die de 1-2 begon, speel ik hem naar de aanvaller, weer een 1-2. Nu komen zowel de midden-midden als de vleugelspeler opzetten en daar staat meestentijd al een aanvaller (4-4-2 of gelijke taktiek). Eigenlijk twee opties vanaf hier.

    1) zekerheidje. Draai met je aanvaller (zorg wel dat de verdediger in zijn rug staat, niet naar het doel draaien dus) naar binnen en wacht tot de verdediger aan de binnenkant gaat verdedigen. Nu ligt er een mega-gat aan de zijkant en speel je dus de bal naar je vleugespeler. Zorg dat je op de hoogt van de 16 m bent als je parallel aan de achterlijn richting goal loopt. Ter hoogte van het strafschop gebied een laag schot en goal.

    2) minder zeker. Maak een 1-2 met je aanvaller en de de midden-midden. Nu sta je 1-1 met de keeper. Zat mogelijkheden om hem dan te passeren.

    Als ik op 3* speel, heb ik veel tijd en kan ik iig veel spectaculairder spelen. Omhalen lukt me dan zelfs zo af en toe met opzet. Iets wat met 5* niet lukt.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2004
  11. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel 4-4-2 met een ruit en gisteren speelde ik zo de gehele defensie van die gast zoek, puur door veel 1-touch voetbal.

    Ik gebruik echt super veel >Y<, waardoor je snelheid in je spel houd. Op het moment dat hij de bal; probeert af te pakken een snelle 1-2 en de ruimte ligt voor je open

    zo ook in de 16 meter, bij bijna elke aanval van me loopt er iemand mee, bij zijn laatste man en keeper gooi je een 1-2 erin, zijn keeper denkt de bal te hebben, maar net op het laatste moment geef je die pass terug, waardoor de keeper dus uitgespeeld is en je een leeg doel voor je hebt :)

    Hoe zit het eigenlijk met witte knop en linker en rechter trigger, heeft m`n defensief en aanvallen te maken, maar is dat voor het hele team of puur voor de speler die op dat moment de bal heeft?
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Scout Han zat nu dus op de tribune ;)
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, ik snap waar je heen wilt. Jij vindt toch dat het makkelijk is om steeds dezelfde (standaard) goals te maken? Dat is misschien wel zo, maar in veel mindere mate dan in welk voetbalspel dan ook, zelfs op 3*. Je kunt dan ook 6 x in een helft vanaf dezelfde hoek op de goal schieten, maar ik geloof niet dat ze er dan allemaal invliegen. Ik speel zelf mijn wedstrijden op 6* en daar zul je toch echt moeten afwisselen en lukt iets bij de ene ploeg makkelijker dan bij de andere ploeg. Het is dus imo niet zo dat je standaard tegen iedere ploeg hetzelfde kunt gaan spelen en scoren.

    Wat ik net schreef is meer bedoelt voor het spelen online eigenlijk. Het valt mij op hoe makkelijk mensen gaten laten vallen in hun verdediging en bijna nooit overspelen en volgens mij ook niet echt op hun radar kijken.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Yep, dat is een manier op te spelen, maar dat gaat je niet lukken tegen goede tegenstanders online. Tegen de mindere zeker wel, maar tegen jongens die het spel wel wat beter beheersen is dat moeilijk. Je zal misschien de eerste er wel zo in krijgen, maar daarna niet meer. Dan zul je toch moeten gaan afwisselen.
     
  15. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm...nu je het zegt, het zou grappig zijn als je met meer mensen in iemands server kon en dan dat de rest op de tribune zit en het veld op kijkt :9
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    @Han ziet stiekem te kijken hoe een ieder speelt en gaat zich daarop instellen, de smiecht ;) . Maar dat geeft niet hoor..... Tenzij mensen hier hun taktiek bespreken en verder geen andere taktieken hanteren of kunnen spelen haha.
     
  17. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik de radar eigenlijk ook niet super veel, probeer het wel, maar zou niet precies weten waar alle voordelen zitten

    ok je weet waar iedereen staat bij een aanval, zodat je snel het spel kan verleggen, maar op verdedigend zou ik niet weten hoe ik hem efficient moet gebruiken
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Het grappige is dat mijn nieuwe formatie tegen de cpu alleen maar 0-0 of hooguit 1-0 winst oplevert. Online lijkt het er veel beter mee te gaan, dus dat bevestigt dat je tegen mensen on-line er makkelijker mee scoort, net wat je zegt, Cyrax.
     
  19. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Mijn wedstrijd tegen Double dribble vanavond neem ik op, dus die bied ik jullie te koop aan ;)
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Niet???!! Het is toch aardig handig om te weten waar de aanvallers van je tegenstander staan, dan kun je daar je verdeging op instellen (loop je mee, laat je lopen, snij je af enz..) Geloof me, de radar is absoluut noodzakelijk.

    @Han,

    Ja dat klopt. Online hebben mensen daar vaak geen antwoord op. De slimmerds leren ervan en de volgende zal hetzelfde truukje niet meer lukken. Vandaar dat ik vind dat je moet afwisselen en diverse stijlen moet beheersen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina