Zijn we toch redelijk uitgekomen wat ik gister bedoelde aan te geven. Als ik op zeker speel (in de sp bij een sterretje of 5, moet de 6 nog kopen) is de schijn 1-2 mijn meestgebruikte en ook functionele aanvalspatroon.
Met een vleugelspeler (middenvelder of vleugelaanvaller) maak ik een 1-2 met een midden-midden. In plaats van de bal, zoals gebruikelijk, terug te spelen naar degene die de 1-2 begon, speel ik hem naar de aanvaller, weer een 1-2. Nu komen zowel de midden-midden als de vleugelspeler opzetten en daar staat meestentijd al een aanvaller (4-4-2 of gelijke taktiek). Eigenlijk twee opties vanaf hier.
1) zekerheidje. Draai met je aanvaller (zorg wel dat de verdediger in zijn rug staat, niet naar het doel draaien dus) naar binnen en wacht tot de verdediger aan de binnenkant gaat verdedigen. Nu ligt er een mega-gat aan de zijkant en speel je dus de bal naar je vleugespeler. Zorg dat je op de hoogt van de 16 m bent als je parallel aan de achterlijn richting goal loopt. Ter hoogte van het strafschop gebied een laag schot en goal.
2) minder zeker. Maak een 1-2 met je aanvaller en de de midden-midden. Nu sta je 1-1 met de keeper. Zat mogelijkheden om hem dan te passeren.
Als ik op 3* speel, heb ik veel tijd en kan ik iig veel spectaculairder spelen. Omhalen lukt me dan zelfs zo af en toe met opzet. Iets wat met 5* niet lukt.
Laatst bewerkt: 1 dec 2004