1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 4 - Deel 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rinus, 18 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ijsblok

    Ijsblok []

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de knoppen niet ingericht als fifa, maar ik heb nog wel altijd de fifa speelstijl: simpel passen, een zacht tikje om voor te geven, een op een op de keeper meestal stifje. En ik speel altijd hetzelfde rond...en gebruik al een paar jaar dezelfde opstelling 4-3-3. _O_
    Heeft iemand nog een tip voor een andere opstelling bij verschillende teams?
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik speel niet zoals ik bij Fifa deed, omdat dit imo een totaal andere game is. Veel subtieler en minder arcade vind ik. Maar als dat voor jou een lekkere manier is, why not toch?
     
  3. Ijsblok

    Ijsblok []

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel gewoon hoe ik rond paas en voorgeef enz... ik moet gewoon nog wat meer trainen en nog het boekje doorlezen. :+ al speciale dingen die komen nog wel een keer.
    Edit : En het werk trouwens ook wel, want ik win grotendeels van de wedstrijden op 4*
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2004
  4. Hi...

    Hi... Active Member

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dit niet een optie die Microsoft wil gaan toepassen bij de Xbox2? :9
     
  5. Ijsblok

    Ijsblok []

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop een spel meestal om het zelf te spelen. Dus deze game mode lijkt me nix. En ook super saai. Maar het lijkt me wel leuk om met 22 man en nog wat wissels in een third person view tegen elkaar te spelen. Met clans }:]
     
  6. Hi...

    Hi... Active Member

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk speel ik ook liever zelf maar als je bv naar een wedstrijd kunt kijken tussen bv de nr.1 vs nr.2 zullen er toch veel zijn die dit niet willen missen :)
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Ja leuk, maar ik denk dat het online niet mogelijk is. Ik denk dat de lag dan niet normaal zou zijn. Ik denk trouwens ook dat daardoor de 2vs2 mode er niet in zit online. Er is al lag als je 1vs1 speelt, laat staan 2vs2.... Zou kunnen toch?
     
  8. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijft een vreemde zaak. Met een merendeel van de spellen kan je met 16 man spelen, maar 4 man bij een sportspelletje blijkt vooralsnog onmogelijk.
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja idd. Het is heel vreemd. Ik hoop dat die patch veel goed zal maken want die lag is echt heel erg. Nou heb ik geen supersnelle verbinding maar in alle andere games heb ik daar nooit last van eigenlijk.
     
  10. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Zal wel te maken hebben dat elke cpu-gestuurde speler via veel AI gestuurd moet worden. Dat zou betekenen dat het juist makkelijker wordt als alle spelers door mensen gestuurd worden. Maar inderdaad, met twee mensen neemt het aantal cpu-gestuurde spelers procentueel weinig af terwijl er wel 2x zoveel info over de lijnen gaat. Dat maakt het tricky.
    Bij zo'n shooter zal je misschien veel minder AI nodig hebben, weet ik niet, want ik speel nooit shooters.
     
  11. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    De AI in shooters (bijvoorbeeld starwars battlefield) worden meestal alleen met vectoren bestuurd, dat genereert nagenoeg geen dataverkeer.

    Nu ken ik de code niet van PES4, maar volgens mij ligt daar het probleem. Door Konami ook al min of meer toegegeven.

    Volgens mij geldt dat niet alleen voor PES, maar voor bijna elke game op live, er wordt te weinig of slecht getest. Een paar dagen na de release zijn er vaak berichten over patches. Dus het echte testen laten developers gewoon online doen mijnsinziens.
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, dat lijkt er wel op. Ze hadden tijd zat om het te testen, want het spel was al drie weken vóór het verscheen kant en klaar voor de verkoop. Ze wilden alleen een marketing-technisch goed moment afwachten. Ze hadden in de tussentijd alle gelegenheid om zelf goed te testen.
    Wáár heeft Konami toegegeven dat daar het probleem ligt? Weet je misschien ook wat ze allemaal in de patch gaan stoppen (afgezien van betere handling van lag)?
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2004
  13. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Volgens mij staat er een bericht op de konami site .de. Anders zoek ik het nieuwsbericht vanavond even op (is vanaf mijn werk geblokt de site waar het staat).

    Alleen over de lag heeft konami gesproken, maar over het disconnecten enzo is er natuurlijk ook wel redelijk wat rumour. C&V (computer&videogames.com) heeft er zelfs een uitermate zuur stukje over gepubliceerd. Doen ze zelden :D

    Maar dat bericht ken je volgens mij wel...
     
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Inderdaad :D
    Ik weet zelfs dat een Engelse jongen een mailtje aan Konami had gestuurd waar hij over de bekende zaken klaagde en die kreeg een mailtje terug in de zin van dat ze er aan werkten en dat hij mooi in de tussentijd off-line aan de controller-besturing kon oefenen! Dat lijkt er op te wijzen dat ze zoiets zeggen van "speel maar even niet meer op LIVE want die ranglijst gaat toch op de schop...." Waarom anders zeggen ze impliciet om maar even off-line te spelen...?
     
  15. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Bij een patch kan je er inderdaad wel vanuit gaan dat de rankings worden gereset. Is volgens mij bij elke patch zo geweest. Het zijn ook vaak de rankings-junkies die naar glitches gaan zoeken zodat de ranking maar hoog blijft.

    Te triest natuurlijk, degene die je belazerd ben je dan toch echt wel zelf ;).
     
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Precies! Ze hebben er welgeteld een paar uur voor nodig gehad om te ontdekken dat je straffeloos kan disconnecten...
    Ik hoop en bid ( :D ) dat ze een ranglijst volgens het elo-systeem invoeren, afkomstig van schaken, maar ook gebruikt in Links 2004.
     
  17. JuMPa

    JuMPa Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    elo-systeem :confused: wat is dat?
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dan heb je een ranglijst die de echte krachtsverhouding weergeeft. Nummer 1 ìs ook de beste.
    Als je verliest, gaan er punten van je rating af, als je wint komen er punten bij.
    Hoeveel punten je kan winnen hangt van je tegenstander af. Hoe sterker hij is, hoe meer punten je kan verdienen. Als je verliest werkt het net de andere kant op: Hoe slechter je tegenstander waar je van verliest, hoe meer punten gaan er van af.
    Vanaf een wedstrijd of twintig zal je dan een zeer betrouwbare ranglijst hebben. Daarvóór is het nog een beetje te weinig gespeeld om een betrouwbaar beeld te hebben.
     
  19. JuMPa

    JuMPa Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    ah ha....thx voor de uitleg

    dit zou een perfect systeem zijn ja, want het systeem dat ze nu hanteren slaat echt nergens op...
     
  20. Stealthstorm

    Stealthstorm Meuh!

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zou erg tof zijn!

    En dat die raking lijsten worden gewist boeit mij niet :D

    =(*.-)=
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina