1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"Pro Evolution Soccer 4" Live

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door ghost14, 18 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Tja,

    Het is gewoon een discussie waarin we beiden misschien wat ver zijn gegaan. Maar goed, dat hoort erbij. Het ging erover wat een quiter inhoudt, waarop hij zijn mening heeft gegeven waarom hij quit en ik waarom ik daar een hekel aan heb. Deze thread gaat over het live gedeelte van PES dus ik zie niet in wat er (afgezien van het feit dat we ietwat overdreven op elkaar reageerden) mis mee is hoor.... Maar we zijn al klaar dus je kan weer gerust meelezen ;)
     
  2. Dr_Funkenstein

    Dr_Funkenstein www.wurn.nl

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het allemaal weer nuchter bekijkt (ik ben soms ook nogal snel opgefokt, en niet in het minst over cheaters en disconnecters), valt de hele discussie denk ik wel mee, alleen inderdaad soms wat overdreven standpunten en net iets te weinig begrip van 2 kanten. Dat komt waarschijnlijk ook vaak omdat we dingen net ff iets anders zeggen dan we ze bedoelen.

    Maar zoals je zegt: Dit is een thread over het live gedeelte van PES4 en daar lijkt me deze discussie idd wel over gaan, al zal ik de volgende keer vanaf het begin meteen ff duidelijk uitleggen wat ik bedoel, dat scheelt misschien.

    Verder no hard feelings, en zeer waarschijnlijk ga ik ook gewoon verder met PES4, al zal ik sneller geneigd zijn tegen mensen uit mijn vriendelijst te spelen, zoals ik al zei.

    Missschien komen we mekaar toch eens tegen op live en gaan we gewoon een goeie pot voetbal spelen.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, je hebt gelijk. Ik overdreef nogal in mijn woorden. Ik moet je gewoon heel eerlijk zeggen (en het is niet om op te scheppen ofzo hoor) dat ik het gevoel niet ken om volledig weggespeelt te worden of met 6-0 achter te staan. Dus ik kan daar moeilijk over oordelen. Ik weet alleen hoe het voelt om ver voor te staan en dat er dan in de 80ste minuut wordt gequit of nog erger, in de blessuretijd. Dat is gewoon niet leuk. Dus ik denk dat er voor beide meningen iets te zeggen valt.

    Ik speel ook alleen maar tegen mensen uit mijn friendlist en als er lag is waardoor een van beide niet kan verder spelen omdat het gewoon niet te doen is, dat wordt er gewoon gestopt. Ongeacht de ranking, want het moet wel leuk blijven. Ik vraag ook altijd als ik host of het goed speelbaar is, zoniet dan stel ik altijd voor om te stoppen. Sommigen willen dat wel en anderen willen doorspelen. Maar dan moet er niet gequit worden als ze willen doorspelen en dan met 8-0 achterstaan haha ;)

    Misschien komen we elkaar idd nog wel tegen, we zullen zien. Als ik dik verlies stop ik gewoon, ik weet dat jij dat wel zult begrijpen haha ;)
     
  4. Sunrise

    Sunrise BGN

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was tegen bigblaasmvp, een speler die de bal heel lang rond blijft spelen in zijn eigen verdediging. Misschien dat het bekend voorkomt? Je lijkt me in ieder geval geen disconnector, en met die lijst wordt ook niet zo heel veel meer gedaan (omdat ie te groot is, en de lijst niet meer geupdate wordt, en spelers toch nu automatisch een win krijgen) Het is meer een topic waarin iedereen zijn frustratie kan uiten over een disconnector.

    Ik zal je zeker een keer joinen, als ik je tegenkom.

    Con. W staat voor Consecutive wins, opeenvolgende overwinningen dus. Iedereen heeft die fout inmiddels wel eens gemaakt, ik kwam er ook na twee weken achter ;)

    En over de discussie is alles inmiddels goed gezegd. Maar ik ben eigenwijs: Op het moment dat je 3-0 achterstaat moet je jezelf instellen op die nederlaag. Als je blijft geloven dat je kunt winnen, frustreer je jezelf alleen maar. Wat je in zo'n geval moet doen is een andere bril opzetten (geen echte natuurlijk, een figuurlijke bril).

    Probeer zoals HomerJ al zei te leren van je fouten, en hoe de tegenstander er op inspeelt. Al weet ik uit ervaring dat je soms erg moedeloos ervan kunt worden, omdat dit vaak niet echt duidelijk is. Maar je zei in een eerdere post, dat je het niet lief ;) vond dat anderen stoorden bij je korte uittrap. Een korte uittrap is echter enorm effectief in PES4, daarom gebruiken velen het storen om een lange bal van de keeper te forceren, om zo een grotere kans op balbezit te hebben. Het is geen aanvallende (cheap goals scoren) move, maar een verdedigende. Zeker als je met buitenspelers speelt, dan kan een rechtsback na een korte uitrap soms met een simpele through pass de rechtsbuiten gevaarlijk vrij laten komen. Een lange bal kan nog altijd door zijn middenveld gewonnen worden.

    En misschien komt het verlies wel door lag, daar ben ik heel bekend mee. Soms denk je na vijf minuutjes dat het wel gaat, maar zorgen kleine dingetjes voor een nederlaag. Berusten in het feit dat het sowieso een oneerlijke strijd is, dus. En niet opnieuw proberen als je door die lag nipt en onterecht verliest, want het tweede potje verlies je gewoon weer op dezelfde manier |:-

    Quitten omdat je gefrustreerd bent, is best egoistisch. Maar als tegenstanders je per se tot het bot toe willen vernederen is het wel begrijpelijk. Ik hou er meestal na een 3-0 voorsprong (eens per 10 games denk *) ) mee op om agressief te verdedigen, om zo de ander ook te laten voetballen. Dan kan dat weer frustrerend zijn, als anderen dat niet op kunnen brengen.

    Live is nu eenmaal met andere mensen. Dat is heel vaak _O_ , maar ook heel vaak :mad:
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2005
  5. Dr_Funkenstein

    Dr_Funkenstein www.wurn.nl

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Con W betekent heb ik dan misschien wel in een verkeerde context gebruikt, maar wat onze nr. 1 betreft zou het anders net zo goed connection win kunnen betekenen. Sterker nog, mijn hele frustratie van die dag is begonnen met die gast... Mijn eerste 2 potjes van die dag waren tegen hem en hij lagt zo erg dat er niet te spelen valt. Ik wilde tot op dat moment nog helemaal niet quitten eigenlijk, omdat ik wist dat je je punten dan kwijt bent, dus in principe wilde ik tegen iedereen spelen (ja, in eerste instantie wilde ik na de patch weer voor de ranking gaan spelen tot ik erachter kwam dat die nergens over ging). Die nr.1 die dan misschien wel 76 Con W.'s had heeft ze toch echt wel door disconnectende tegenstanders gekregen, want hij lagde zo erg dat er NIET te spelen viel en hij deed het expres, want toen ik hem erop aansprak begon hij alleen maar te lachen en dat bleef ie doen. In eerste instantie wilde ik hem zijn win niet geven omdat het zo'n E*kel was dat ik het hem niet gunde, maar op een gegeven moment wil je gewoon gaan omdat er niks aan is. Con W. of niet, die gast heeft zijn 76 wins te danken aan zijn beroerde connectie en doet dat bewust, zo kwam het bij mij in ieder geval wel over.
    En dat waren mijn eerste potjes na de patch, vind je het gek dat ik meteen frust was...

    Ik heb ook maar 1 keer gezegd dat ik bij 3-0 op rust quitte en in dezelfde post zeg ik later 5-0. Bij 3-0 ben ik nog nooit gestopt, omdat ik dan nog niet zeker weet of ik verloren heb of niet. En bij 3-0 ben ik nog niet zo frust dat ik het niet meer zie zitten. Bij 5-0 vind ik dat trouwens een ander verhaal, maar goed, dan nog snap ik wel dat het irritant kan zijn als je quit. Aan de andere kant blijf ik vinden dat je het verhaal ook om kan draaien. Als het echt 5-0 is of meer, is het dan nodig om verder te spelen? En wat heeft dat met egoïsme te maken? De winnaar krijgt zijn winst. Ik kan het (bij wijze van andere bril) ook behoorlijk egostisch vinden als iemand bij 5-0 gewoon gas blijft geven en totaal geen rekening houdt met zijn tegenstander die het blijkbaar helemaal niet goed kan. Dit puur for the sake of argument. Ik heb bij 5-0 op rust gewoon zoiets van ok nu geloof ik wel dat hij te goed is voor mij en gooi ik de handdoek in de ring. Het is nog maar een keer of 2-3 voorgekomen, maar ik zou zeggen dat dat de ene keer uit frustratie is en de andere keer uit het idee dat het voor beide parijen handiger is verder te zoeken naar interessantere tegenstanders. Ik zou niet weten wat er te leren valt van iemand die je volledig van de mat af speelt en die zijn headset uit heeft staan en je dus geen communicatie mee hebt. Aan de bal kom je blijkbaar ook niet als het al 5-0 bij rust is, dus ik zeg dan eieren voor mij geld en volgende tegenstander beter.

    Nou kun je me veel wijsmaken, maar het scoren van een doelpunt uitleggen als een verdedigende move kunnen mijn hersenen toch niet helemaal verwerken. Het vervolg van je verhaal snap ik dan nog wel enigzins, maar dan nog vind ik dat eerder bij voetbal horen, dan de eerste de beste verdediger de bal afhandig te maken die hij net van de keeper krijgt. Ik vind dat gewoon een beetje lame en tsja, toch een vorm van goedkoop scoren. Ik vind het juist de kick om een mooie aanval op te zetten met als resultaat een goal. Maar goed, ik snap dat het all in the game is, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het ermee eens hoef te zijn.

    Ook dat komt maar wat vaak voor voor mijn gevoel en dat zou nou net iets moeten zijn wat de patch opgelost zou moeten hebben... Niet dus, en erg jammer ook.
     
  6. Sunrise

    Sunrise BGN

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus die Ivan710? Want er werd op andere forums gezegd dat het misschien een testende medewerker van Konami was. Ik zag namelijk ook verhalen dat hij op de ranking bijvoorbeeld 1 wedstrijd verloren heeft, en een kwartier later 0 verloren.

    Dat expres voor lag zorgen met een routertrucje is zo irritant, en ze worden met het nieuwe systeem waarin je niet ongestraft binnen de eerste minuten kan quitten nog beschermd ook. Dat zijn de ergste mensen, de zogenaamde hosting whores. Ze zijn erger dan de disconnectors die (in de 89e minuut na een zinderende wedstrijd waarin je met 3-2 voorkomt :'-( ) weggingen voor de patch.


    Ik gaf 3-0 als voorbeeld, omdat ik zelf nooit 5-0 achterkom ;)

    Bijna helemaal mee eens. In tegenstelling tot anderen heb ik bijna niks tegen mensen die in de eerste helft bij een grote achterstand quitten. Ze moeten dan alleen niet verwachten dat ik snel weer tegen ze speel. Zodra je de tweede helft gaat spelen, vind ik dat net weer iets anders. En bij toernooien en wedstrijden tegen vrienden is het uiteraard ook niet cool.

    En helaas werken headsets niet altijd bij PES, maar er zitten heel veel gasten die minder goed gaan spelen door praten tijdens hun obsessie :eek: We zijn geen vrouwen! We kunnen dus maar 1 ding echt goed doen, multitasking kun je beter aan Windows en je vriendin overlaten. *)


    Misschien dat jij het nog niet meegemaakt hebt, maar ik speel veel tegen Engelsen van fora, en die gebruiken het als verdedigende move. Dus ze pakken de bal wel af, maar schieten hem dan naast, of wachten buiten de 16 tot jouw verdediging terug is, om een echte aanval op te zetten. Zeker tegen een zwakkere tegenstander is het erg triest om zo doelpunten te maken. Zeker omdat (iig voor de patch) PES een buttonpress tijdens de herhaling onthoudt, en soms zonder dat je het wil de bal kort op de verdediger speelt. Bij toernooien en wedstrijden tegen vrienden heb je uiteraard gewoon pech :p



    Ja, laten we het maar niet over de patch hebben.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2005
  7. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    cyrax wij een potje ik weet zeker dat ik kans maak
     
  8. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Wat een (scheldwoord)regel. Ik heb zo'n (scheldwoord) lag, volgens mij wordt het ook nog expres veroorzaakt en ik moet dan leaven, en die gast regeert niet op wat ik zeg, terwijl ik hem wel hoor.
     
  9. Jaywalker

    Jaywalker XBW Elite

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel nu ook weer :) is echt leuk.. ik speel goed en heb 3 keer gewonnen van de 3

    2-0, 3-0 en een leave van de tegenstander
     
  10. Jaywalker

    Jaywalker XBW Elite

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    verschrikkelijk spannende wedstrijd net tegen iemand die zich: "Stiffmeister" noemt.
    hij nam Liverpool ik Real Madrid. Ik zag meteen al dat dit een moeilijke wedstrijd zou worden, hij speelde heel goed en kreeg meteen een kans. ik kwam echter terug en uit een schot van ronaldo kwam een rebound die beckham goed benutte: 1-0 voor mij :)

    de rest van de eerste helft speelde stiffmeister zeer goed en hij kwam vaak gevaarlijk dicht bij het doel. vlak voor rust maakte ik echter nog een doelpunt uit een mooie solo actie van Ronaldo. 2-0!

    In de rust besloot ik een paar dingen te veranderen. ik wisselde Figo voor Juanfran en zette die als verdedigende middenvelder. ook wisselde ik zidane voor Owen, dit voor de snelheid voorin.

    Ondanks dat ik nu wat verdedigender opgesteld stond maakte hij vlak na rust de 2-1 al. hij kwam met Baros langs mijn verdediging en schoot fraai binnen.

    Me hart klopte 2x sneller dan normaal en ik hoopte dat het snel tijd was. Stiffmeister had nog veel kansen op de gelijkmaker maar gelukkig voor mij bleef het 2-1, VOILA! me 4de overwinning :)
     
  11. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    stiffmeister is ne belg
     
  12. Dr_Funkenstein

    Dr_Funkenstein www.wurn.nl

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt k*t geregeld. Iedereen wil hosten omdat hosten nogal wat voordeel op kan leveren. Als ik dan zelf eens wil hosten heb ik na 10 minuten nog geen tegenstander...
     
  13. gunitsoldier

    gunitsoldier Active Member

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    0
    Of misschien omdat niemand meer tegen je wilt spelen, je wordt hier en volgens mij dan ook op het engelse PRO forum niet meer als sociaal gezien _0/
     
  14. Dr_Funkenstein

    Dr_Funkenstein www.wurn.nl

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    ....Ik zou niet weten waarom, en wat het engelse forum 'pro' forum ermee te maken heeft weet ik niet, want daar wordt mijn naam nergens genoemd. En als we het er dan toch over hebben vind ik een 'blacklist' bijhouden minstens net zo zielig als dat ze het quitten zelf vinden... Het gaat hier nog altijd om een spelletje dacht ik... Maar de laatste keer dat ik keek stond ik er niet op. Al zou het me niet zo boeien als ik er wel op stond eerlijk gezegd.

    Ik vind trouwens Mr. Gunitsoldier jouw insinuaties ook niet echt van sociaal gedrag getuigen... Tenzij jij iets weet wat ik niet weet... Maar bespaar me de details, ze kunnen me gestolen worden...
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2005
  15. Sunrise

    Sunrise BGN

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee, want ik denk niet eens meer aan zelf hosten. Je kunt mij trouwens toevoegen, dat zegt mijn sig toch al ;)
     
  16. Dr_Funkenstein

    Dr_Funkenstein www.wurn.nl

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    doe ik... en dan ga ik naar mijn nest;)
     
  17. VEN0M

    VEN0M BLaCK VEN0M NL

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0

    tege jou had k fuckin dikke lag,daaom die voorstand :{
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb nog steeds niet gespeeld sinds de nieuwe patch. Ik heb een voorhoofdholteontsteking, dus ik weet nog niet wanneer ik online kom. Heb op dit moment namelijk verschrikkelijke hoofdpijn.

    Ik hoop dat ik zo snel mogelijk weer in staat ben om te spelen!
     
  19. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Las het ergens al Rivanaov, beterschap

    Hopen dat we binnenkort weer wat games kunnen doen
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja ik had het ook al even op peslive gepost, zodat m'n poulegenoten op de hoogte zijn. Het gaat gelukkig al weer heel wat beter. Denk dat ik morgen weer online ben! :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina