Ik heb gisteren een uurtje Winning Eleven 9 (PES5) gespeeld. (Japanse import) Ik vind het verschil met deel 4 minimaal. Er zijn een paar (onopvallende) subtiele verschillen in de gameplay waardoor alles nog soepeler speelt, maar die zijn te verwaarlozen ten opzichte van de gameplay verbeteringen van bijv. PES3 naar--->PES4.
Ik kon geen enkele OPVALLENDE verbetering vinden, dus ik heb even gezocht naar de BELOOFDE verbeteringen van Konami. Die stellen eigenlijk ook maar weinig voor.
Verbeteringen PES5 (uit het Konami persbericht):
-meer licensies
-meer stadions
-betere graphics: sommige spelers dragen nu armbanden, of hebben tape om hun vingers, je kan spelen in de sneeuw, en met een nieuwe oranje bal. (!)
-betere online support
-(voor de Japanse versie nu 2 commentators i.p.v. 1)
Deze verbeteringen zijn allemaal te verwaarlozen. (het spel is grafisch niet mooier, enkel in de DETAILS, maar die armbanden interesseren mij echt niet) Is PES5 beter dan PES4: ja! Maar het gaat met deze subtiele veranderingen (en dat elk jaar) zo wel erg lijken op de EA Fifa uitmelk truc. Ik wacht wel tot de next-gen PES6 voor ECHTE grafische veranderingen, want dit is het niet echt waard.
Laatst bewerkt: 4 aug 2005