1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door AgentSmith, 22 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    als ze de graphics aanpassen en verder de boel nog net iets aanscherpen (bijv dat de doelman ballen niet tegenhoudt als ze tegen de paal aakomen is gewoonweg lelijk.)
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Dat zou bijv. voor mij geen echte reden zijn om PES5 te kopen, ik wil wel dat er echt iets belangrijks verandert (bijv. opzet ML)
     
  3. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    bijv.. maar ik wil gwoon aangeven dat ze iig dit soort kleine dingen verbeteren. Tuurlijk moeten er belangrijke dingen aangepast worden waardoor je 't spel zou gaan kopen, maar zover is het nog lang niet.
     
  4. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik eigenlijk graag veranderd zou willen zien:

    Inworpen
    Het systeem zoals in in PES3 was goed. Ik snap niet dat ze dit naar het huidige irritante systeem hebben omgezet. Nu wordt je soms gewoon klem gezet en heb je verder geen controle over de spelers in het veld.

    Haperen bij wisselen van speler
    Als je als verdediger terug naar je goal rent en vervolgens wisselt naar een ander (reeds rennende) speler, terwijl je nog de richting ingedrukt houdt, dan blijft ie soms eventjes staan. Dat mogen ze wat mij betreft er ook uithalen zodat je de flow van de reeds rennende speler behoudt. Het is vaak net dat kleine beetje dat ervoor zorgt dat je de spits niet kan tegenhouden die 1 op 1 met de keeper komt.

    Sidestep
    Ook hier: hetzeldfe als in PES3. Was gemakkelijker uit te voeren en ik heb er nog niet echt aan kunnen wennen in PES4. Maar dit ligt wellicht ook aan mijn eigen spel.

    Aanvallende overtredingen / Handsballen
    In PES3 was er het probleem met handsballen, dat zich in PES4 heeft vertaald naar aanvallende overtredingen. Die mogen er wat mij betreft uit, aangezien je er geen controle over hebt.

    Penalties
    Wat mij betreft mag dit wel overgezet worden naar een wat uitgebreider systeem a la FIFA, waarbij je niet alleen richting bepaalt, maar ook kracht van het schot. Het zou wat moeilijker worden, maar dan is er tenminste wat meer beloning bij het scoren.

    Rode kaarten
    Bij overtredingen van achter, bij een 1 op 1 situatie, moet er eigenlijk altijd een rooie kaart gegeven worden. Gebeurt wat mij betreft nu te weinig (wat ik dus soms ook uitbuit door zelf overtredingen te maken).

    Commentaar
    Commentaar zou wat mij betreft uitgebreid mogen worden zodat het wat minder eentonig wordt. Daarnaast moet de timing ook beter, aangezien je nu vaak het commentaar krijgt te horen terwijl het spel al 5 seconden verder is gegaan.

    Vrije trappen
    Alhoewel ik er superslecht in ben in PES4 (terwijl ik met PES3 echt afgrijselijk goed was) vind ik het vrije trappen systeem wel realistischer: moeilijker...
    Maar meer controle over de lengte en positie van de muur zou wel fijn zijn...

    Handleiding
    De handleiding zou wat mij betreft ook wat uitgebreider mogen. Veel van de informatie moet je tegenwoordig uit forums halen bij mensen die al veel ervaring ermee op hebben gedaan. Alle controls en eigenaardigheden zouden wat mij betreft hierin moeten staan (zoals hoe de rechterpook tijdens vrije trappen functioneert, etc)...
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2005
  5. mars15

    mars15 Guest

    5 pagina's geen screens nog jammer

    hoop een keer dat het psv stadion er komt

    maarja ff kijken wat er nog nieuw komt in dit spel
     
  6. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    komt dit spel nog op de xbox 360 eigenlijk? zou namelijk wel vet zijn.. dan kunnen kunnen ze uitwerken wat hierboven is gezegd en dan miss ook dat ze het publiek echt levendig maken en ook 'echt'. Dus niet die halve, blokkerige plaatjes.
     
  7. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0

    Helemaal mee eens
    Ik vind het ook iritant als je tegenstander een vrijtrap heeft 40 meter van je goal dat er dan tog een 1mans muurtje staat. :confused:
     
  8. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk het niet. je zult hem er misschien wel op kunnen spelen, maar hij is er niet voor gemaakt. hij komt geloof ik weer rond october/november uit. verbeter me als ik het verkeerd heb. ik weet het namelijk nie cker.
     
  9. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0

    Ondanks dat ik dit spel 1 van de beste spellen vind ben ik het met bijna al jouw punten eens
     
  10. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ik zie net op de E3 dat bij de line up van konami geen pro evolution soccer 5 o.i.d staat.. :mad:
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    PES4 was er vorig jaar ook niet bij, maar is nu PES ook niet echt een spel wat je nodig op de E3 moet zien omdat het toch min of meer elk jaar hetzelfde is :)
     
  12. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ik dacht eigenlijk nu met die nieuwe consoles dat het spel er wel zal gaan uitzien net als de intro! L|ijkt me wel wat!
     
  13. Messo

    Messo Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mag er iets gedaan worden aan de keepers. Blijkbaar is dat een moeilijk onderdeel van een voetbalspel want Fifa had hier ook altijd problemen mee. Komt in PES4 wel eens voor dat een bal op goal geschoten wordt maar dat de keeper niets doet. Vaak gaat de bal dan ook naast maar af en toe valt ie gewoon binnen en staat mijn keeper er een beetje suf naar te kijken. Is voornamelijk bij schoten uit de 2e lijn.

    Verder, net als zovele, mag de ML van mijn wel een andere vorm hebben. Dat idee hierboven van Ek's en WK's vind ik super maar zal moeilijk realiseerbaar zijn denk ik.
    Dus doe dan maar iets als Fifa2005. Je kiest een club en gaat daar aan de slag maar presteer je onder de maat dan kan je ontslagen worden. Doe je het goed dan wordt je gevraagd voor andere clubs. Hoe beter de prestatie, hoe beter de club die je vraagt.
    Dat je dus tussentijds over kan stappen van club want na 6 seizoenen ofzo heb ik het wel gezien bij een club.

    Vind het ook wel jammer dat er geen 2e competities inzitten, bv. de GGD ofzo
     
  14. hiny

    hiny Master of Battle

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ik snap ook niet waarom er zo weinig teams inzitten. Ook zou ik het leuk en handig vinden als er ook bv jong Ajax komt, want vaak zit een speler niet in het spel bij het 2e of bij jong
     
  15. Robertione

    Robertione Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
  16. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat in pes5 de spelers makkelijker de bal onder controle moeten kunnen krijgen. probeer nu maar eens een hoog diepte balletje fatsoenlijk onder controle te krijgen :eek: .

    en ze mogen wel wat meer trucjes ofzo erin doen. met rechtertricker elke kant een trucje ofzo. of dat elke speler zijn eigen trucjes heeft. net als ronaldinho bv.
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Bal controlle was in PES4 best goed en het moet ook niet te makkelijk worden anders kun je net zo goed Fifa kopen :)

    En er zitten al aardig wat trucjes in PES4 (ook de trucs van Ronaldhinio) maar ook hier geldt dat het niet het makkelijk moet worden, dus ik vind het wel goed zoals het nu is.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bal controle vind ik 9 van de 10 keer dik in orde in PES4. Mag misschien nog wel wat verbeterd worden, maar niet veel!
     
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    En die aanvallende foutjes moeten minder. Ik erger me er soms dood aan.:mad:
     
  20. jponline

    jponline Maxi!!!

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe doe je dat trucje van ronaldinho dan :confused: . heb ik nog nooit gezien in dat spel namelijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina