Pro Evolution Soccer 6 [deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Arjan, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    geen replays?

    waar heb je dat dan gezien?
    voor zover ik weet zit dat er gewoon in
     
  2. mark8925

    mark8925 Guest

    heeftie niet:emo:
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Omdat de extra stoelen er niet bijzitten? Die dingen die er nu twee seizoenen staan aan de lange zijdes? Als we zo gaan mierenneuken dan mag jij mij vertellen wat er klopt bij Fifa?

    De stadions zien er gewoon gedetailleerder uit dan bij Fifa07.
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Verschil in gameplay is er zeker! PES6 is 20x beter.... De graphics van Fifa07 moet je van houden. Persoonlijk is het voor mij allemaal te grauw enzo. Ik ben meer van PES6.
     
  5. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Net de review gelezen. Positief is het wel al heeft deze 'next-gen' versie toch een paar minpunten die ik niet meteen had verwacht maar die ook niet 'rampzalig' zijn. Het zal alleen maar beteren bij de volgende versies. En het leukste is dat ik gisteren mijn planning heb gechecked (werk) en volgende week heb ik een vrije dag omwille dat ik zaterdag moet werken. En ja die dag valt op donderdag 26 oktober \o/ wie zal er vroeg opstaan om als eerste bij gamepshop aan te schuiven...8)
     
  6. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb de week van 30 oktober t/m 3 november vrij genomen :cool: Alleen 1 probleempje, ik ga naar een vakantiehuisje op de hei. Geen internetverbinding dus. Dat wordt 1 week heel veel offline spelen en oefenen en dan de week erop s'avonds zoveel mogelijk op XBL spelen. Heb er ontzettend veel zin in.

    Al die minpunten die ik tot nu toe hoorde konden me niet echt boeien, maar dat je misschien geen replays kunt opslaan zou ik doodzonde vinden. Niets vetter dan een toffe goal (scoorde gisteren een fantastische halve omhaal vanuit een best moeilijke hoek in PES6 voor de PS2 bv) achteraf terug kunnen zien.. Zou echt zonde zijn als dat er niet inzit.
     
  7. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Net de review gelezen, maar is die niet gebasseerd op de demo?
    Misschien dat er toch nog bepaalde dingen zijn die niet in de demo zaten.
     
  8. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu nog hopen dat bol hem ook daadwerkelijk de 26e afgooit :p Kan niet meer wachten.
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik vind het wel erg jammer van de functies die eruit gehaald zijn. Ik snap persoonlijk ook niet waarom? De code is er. De menu's zijn gebasseerd op het oude menu. De database met gegevens zal ook niet veel verschillen.

    In principe is het gewoon een simpel content management systeem :confused:

    Ook gek is het dat in de handleiding staat dat je met X een replay kan saven, maar dat de persoon die de review heeft gedaan de X nooit op het scherm ziet verschijnen. Zijn erg slordige dingetjes.

    Opzich vind ik het niet eens zo erg dat ik de teamnamen niet kan editen (in PES5 heb ik ook de meeste namen nog niet gewijzgd > geen zin in > wil gewoon het spel spelen), maar dat het erin hoort is gewoon een feit.

    De editor geeft spelers gewoon de mogelijkheid om zelf leagues aan te maken met teams. Je hebt er immers een (ouderwets woord) "slot" voor beschikbaar. Het kost veel tijd, maar dan heb je het wel.

    De slowdown heb ik trouwens bij veel spellen. Toch komt het aan op programmeertechnische zaken. Het comprimeren van graphics, noem maar op.

    Ze werken er ontzettend lang aan en dan zijn dit toch punten die tegenvallen. Als Konami nu zegt dat een uitgebreidere editor binnenkort te downloaden is op Marketplace, dan is iedereen tevreden.

    Maargoed, eerst de game spelen (de gameplay zal als vanouds weer heel erg vet zijn).

    Als ik een review schrijf, dan neem ik deze punten iig wel mee. Het zal geen punten schelen, maar misschien wel een punt, of halve punt. Een editor is immers niet noodzakelijk in een voetbalgame. Maargoed, als je ons jaar na jaar voorziet van een editor, dan kun je verwachten dat je er commentaar op krijgt als je je fans er niet van voorziet.
     
  10. egyptenaar

    egyptenaar Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Seabass en co zijn zo tering lui!! :mad: Al anderhalf jaar werken ze aan het spel voor de 360, en er is slowdown, geen complete editmode, (misschien) geen replays, en niet eens twee tegen twee online. In welk opzicht, behalve dan dat de graphics wat beter zijn, is pes 6 op de 360 beter dan op de ps2?

    Konami heeft de afgelopen 4 jaar eigenlijk alleen maar achterovergeleund met de ontwikkeling van pro evolution. Gameplay is nauwelijks verandert, de master league was in pro 2 misschien wel leuker. Ok, er zijn meer licenties, maar als je verder kijkt tussen de verschillen in pes 2 en 6, is dat toch eigenlijk belachelijk? Als je kijkt naar de verschillen tussen elder scrolls 3: morrowind en elder scrolls 4: oblivion, (4 jaar tussen.) is het echt een wereld van verschil. Maargoed, (zucht) ook ik ren de 26e naar de winkels om pes 6 voor de xbox 360 te halen.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2006
  11. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    De slowdown vindt ik ook onacceptabel. Toch hoop ik dit keer op het gebied van gameplay belangrijke verschillen. Een belangrijke daarvan is de scheidsrechter. Die moet gewoon duidelijk beter! Ik mag hopen dat het L!VE gedeelte goed gaat werken, anders is hier iemand heeeel teleurgesteld :mad:
     
  12. mars15

    mars15 Guest

    ja die stoelen, en voor de rest klopt die wel aardig
    ik ben gewoon stadion freak vandaar
     
  13. pabloescobar

    pabloescobar New Member

    Berichten:
    369
    Leuk Bevonden:
    0
    och ik vind het niet een ramp en daarnaast wie zegt dat het niet de beta versie was....misschien valt het mee.

    Het is jammer dat bepaalde dingen er niet in zitten...blijkbaar is het programmeren moeilijk en vergt het veel tijd om zoiets te maken.

    Ik ga nu vooral genieten van de vernieuwde gameplay en online matches. Vergeet niet dat Konami voor het eerst een voetbalspel voor de next-gen maakt.

    Volgend jaar heb ik er alle vertrouwen in dat de opvolger van pes 6 (Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 2008 ofzo) alles heeft. \o/
    Met een uitgebreide edit mode...veel stadions en een 4 vs 4 optie op xbox live.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2006
  14. okkie1

    okkie1 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker zeer jammer dat je niet meer de teamnamen kunt veranderen en er maar 8 stadions zijn, :mad:
    maar wat bedoelt men eigenlijk met slow down?
    jammer van deze punten want PES5 was al top en met vernieuwde gameplay en graphics was het al super geworden:)
     
  15. egyptenaar

    egyptenaar Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je pro 4 gehad? Als je daar een bal uittrapte of bij een corner, was er soms even een vertraging van het spel. Dat is slowdown. En dat zit dus ook in de 360 versie.
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Met slowdown bedoelt men dat de camera even vertraagt bij bijvoorbeeld een doeltrap.

    @Egyptenaar: lui kun je ze niet noemen. Ik werk zelf als systeemontwerper bij een verzekeringsmaatschappij en ik kan je vertellen dat zelfs de ontwikkeling van een website een teringtijd kost.

    Wij zijn ook 1.5 jaar bezig geweest met een website en nog kom je af en toe dingen tegen waarvan je denkt: dat moet anders, of dat gaan we nog aanpakken. Als je de site ziet denk je: dat had makkelijk in een half jaar gekunt!

    Op een gegeven moment moet de website toch live. Waar kies je voor? Lui wil ik ze dus niet noemen en mag je ze eigenlijk ook niet noemen als je er geen verstand van hebt.

    Er wordt onwikkeld, gereviewd, aangepast, eea wordt getest, daar komen weer dingen naar voren, moeten weer aangepast worden, weer wordt er getest, net zo lang tot de belangrijkste punten gefixt zijn. Het ontwikkelen van een game is gewoon een langdurig proces. Ze hebben het spel nu al een week uitgesteld, omdat blijkbaar toch dingen toegevoegd worden. Kan dus best zijn dat de reviewers een versie hadden waar nog één ding ontbrak. Bijv. het opslaan van replays (aangezien het wel in het boekje staat), of het oplossen van de slowdown. Je weet het niet!

    Er moet een editmode zijn, zij zullen nl ook de namen via de editor hebben ingevoerd (het is zoals ik al zei een veredeld CMS). Die houden ze gek genoeg toch nog voor zichzelf. Misschien waren daar wel problemen mee af en toe en kiezen ze er dus bewust voor om hem eruit te halen en misschien ooit nog beschikbaar te stellen op Marketplace?

    Dat er maar 8 stadions inzitten kan ik begrijpen. De stadions zijn nl ontwikkeld met een nieuwe engine. Die hebben ze dus 'from scratch' moeten ontwikkelen. Variabele weersomstandigheden zijn geintroduceerd, het geluid is flink verbeterd, de graphics zijn erg opgepoetst.

    Nee... Ze hebben zeker niet stilgezeten, geloof me! Ik denk serieus dat Seabass het ook niet leuk vindt dat de editormode er niet in zit. Maar hij moet keuzes maken, hij is de producer. Of de editor erin en pas live in december (noem maar wat), of de editor eruit laten en/of beperken en live in oktober.

    De gameplay is altijd het belangrijkste geweest bij PES en dat moet het ook blijven! Ik denk dat Seabass de gok daarom durfde te wagen om eea eruit te laten. Dat belooft dus veel goeds voor de gameplay-ervaring!
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2006
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Apart, het is mij niet opgevallen tijdens het spelen van de demo in Leipzig. Misschien was het er wel hoor, maar het viel mij niet op. En ik ben er best wel gevoellig voor, ik vind het dan ook een slechte zaak.
     
  18. mars15

    mars15 Guest

    dat slowdown is dat zelfde als fifa 06 op de xbox 1 in de singleplayer?
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Geen idee, het gebeurt in PES6 blijkbaar bij het uittrappen van de doelman en bij corners.
     
  20. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz er komen steeds meer minpuntjes van PES, echt jammer
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina