Ik zie ook het probleem niet hoor dat die Edit-mode en het saven van replays missen.
Ik wil wel eens weten hoe vaak mensen hun gescoorde goals terugkijken. Ik heb het in het afgelopen jaar twee keer gedaan. Ik zal het dus ZEKER niet missen.
Het ontbreken van de uitgebreide edit-mode vind ik dan iets minder, aangezien ik dan de teamnamen in Engeland kon aanpassen. Dat is ook het enige wat ik deed (en uiteraard transfers ivm de winterstop of het nieuwe seizoen).
Ik snap sommige mensen echt niet dat ze zeggen dat Konami lui is geweest. Denk je nou echt dat Konami de edit-mode en/of de replay-functie er niet in had(den) gezet als ze daar de kans voor hadden? Blijkbaar gaf het problemen en believe me, software ontwikkelen is soms a hell of a job (ik kan het weten)!
Misschien vanwege de nieuwe stadions en de variabele weersomstandigheden? Dat de save-replay functie daar niet mee om kon gaan (moet hij de goal nu met regen tonen, of toch niet). Het zijn allemaal coordinaten van de 22 spelers en de bal die hij opslaat + weer, jaargetijde, dag/nacht en stadion. Misschien zijn er gewoon veel meer variabelen bijgekomen, waardoor het opslaan van een replay gewoon problemen gaf. En dan kun je niets anders doen, dan de replay-functie er (tijdelijk) uithalen en het probleem verder onderzoeken. Ik denk dat ze het belangrijker vonden om het spel gewoon op 26 oktober uit te laten komen. Hadden ze het 3 maanden uitgesteld voor de replay-functie en editmode, dan had iedereen ook weer gezeurd!
Verder is het spel echt wel anders dan de PS2 en/of PC versie. Zeker als je op een HD-tv speelt zie je het verschil volgens mij duidelijk.
Ik denk dat jullie over een maandje wel zullen zeggen dat het eigenlijk wel meevalt dat je niet kunt saven en dat de editmode voor 90% weggehaald is.
Stiekem zullen jullie het allemaal toch een topgame gaan vinden.
Over de reactie van Konami over het feit of ze plannen hebben om evt. content op Marketplace te zetten: Sommigen hier zeggen dat ze daar helemaal geen plannen voor hebben. Konami heeft gezegd dat ze daar OP DIT MOMENT nog geen plannen voor hebben, maar dat ze aan het bekijken zijn wat de mogelijkheden allemaal zijn. Of te wel: afwachten!
P.S. Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat het spel de volledige editmode automatisch unlocked als je alle achievements gehaald hebt, of dat je de Save-Replay functie bijvoorbeeld kunt kopen in de Pesshop. Who know's yet?
99% kans dat het niet zo is, maar je weet maar nooit!
Laatst bewerkt: 23 okt 2006