1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pro Evolution Soccer 6 [deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Arjan, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    ja8)
     
  2. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs met friends werkt het niet.. als ik hun invite of zij mij inviten.. ik kan gewoon onmogelijk online spelen gvd..
     
  3. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk zou ik wachten tot de 26ste alvorens online te gaan spelen. Ik vermoed dat het daaraan zal liggen dat mensen problemen hebben om online wedstrijden te spelen.
     
  4. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    wat wel hinderlijk is en ik weet niet of het aan mij lig maar als er mensen online komen tijdens het gamen vertraagd het helemaal..

    dit heb ik overigens verholpen door op bezet te gaan :)
     
  5. mark8925

    mark8925 Guest

    nog niet online gespeeld.. maar zo ook ff proberen dan kijken of t lukt. Als t niet lukt ga k wel lekker wat archievements halen :) . Kan best zijn dat t wel lukt bij de officiele release..
     
  6. konnan

    konnan Legend Killer

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor degene die hem hebben, zit Juventus in het spel, en hebben jullie eventueel de link naar de selectie? Mijn dank is groot!
     
  7. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Net even het eerste potje gedaan! Man, wat een genot. Heerlijke gameplay. Na 1 potje had ik al meer voldoening dan alle pogingen met de FIFA 07 demo. Grafisch ziet het er ook uitstekend uit moet ik zeggen. De animaties zijn prachtig. Zometeen weer verder.
     
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Halve review

    Nadat ik vanmiddag PES6 in de winkel heb gekocht heb ik eerder verlof genomen om het spel even snel te spelen, voordat mijn vriendin thuis zou komen en As The World Turns wilde kijken.

    Het intro kennen we al en wordt gekenmerkt door Zuid-Amerikaanse muziek. Maar eigenlijk boeit mij dat niets, dus daar ga ik niets over vertellen.

    Afijn, er wordt mij gevraagd om een hardeschijf of opslagmedium te kiezen, dus dat doe ik. Vervolgens worden de standaard instellingen gekopieerd en kom ik in het menu, die we eveneens allemaal wel hebben gezien.

    Voor de zekerheid heb ik nog even de edit-mode gecheckt. Erg veel vertrouwen heb ik niet in mijn medemens, maar inderdaad. De edit-mode is heel erg beperkt. Je kunt alleen de spelers editen.

    Het menu is erg netjes, al is het menu van Fifa toch net ff strakker en moderner. Neemt niet weg dat het menu erg overzichtelijk is. Wat fijn is, is dat er meer deuntjes zijn, in plaats van het steeds repeterende deuntje in PES5. In het settings-menu heb ik de knoppen even aangepast, dus tijd voor een wedstrijd.

    Ik kies voor Ajax - Ado Den Haag en speel dat in de Orange Arena. De andere stadions waaruit ik kon kiezen waren: Stade Louis II, Teatro Blanco, San Siro, Stadio Olympico, Bernabeu, Nou Camp en Antlion Colusseum. Acht stadions in totaal dus!

    Ik wilde de weersomstandigheden aanpassen, dat lukte mij eerst niet, totdat ik even goed keek en zag dat ik met een druk op de X-knop de weersomstandigheden kon aanpassen.

    In het volgende scherm kun je de wedstrijdopties aanpassen. Dat wil zeggen de duur van de wedstrijd, met welke bal je speelt, welke scheidsrechter je wilt, etc. etc. Omdat het mijn eerste potje is zal het mij mijn kont roesten, dus ik start gewoon de wedstrijd.

    De opstelling van Ajax is erg up-to-date, al zal ik wel de huidige opstelling moeten aanpassen. Ogararu start immers niet altijd in de basis. Ook daar had ik even geen zin in, dus ik drukte op "Start match".

    Wat mij het eerste opviel waren de graphics. Deze zijn erg netjes. De spelers lijken erg goed, zoals je kunt zien op de foto's die ik gemaakt heb. Wel zijn sommige spelers niet helemaal correct nagemaakt. Huntelaar heeft bijvoorbeeld meer weg van een zweed met zijn blonde haren. Ook was hij vrij lang en tenger, iets dat Huntelaar nou niet echt is. Ook Rosales zag er op het eerste oog uit als een neger, maar het kan ook zijn dat ik teveel TMF heb gekeken.

    Ik trap af. Meteen merk ik dat het spel een stuk langzamer is geworden. Je kunt rustig rondtikken, al is het moeilijk om de vrije man te zoeken. Ado zit er echt dicht op. De zogenaamde 'eredivisie-ballen' zijn nu een stuk eenvoudiger uit te voeren (bal van de ene kant van het veld, naar de andere kant van het veld passen). Echt makkelijk kom ik er niet doorheen (ik speel op professional), de AI is echt goed. Zelf tikt ADO ook rustig rond en proberen ze me via de flanken te verrassen. Gelukkig heb ik Stam in de verdediging, die ook echt wel snel is!

    De eerste kans is van Huntelaar, maar die schiet in de handen van de keeper. Op dat moment merk je meteen hoe goed het geluid is geworden in vergelijking met PES5. Het publiek schreeuwt echt "OOEEEHHH" en klapt daarna. Als ik een bal verover op het middenveld, of goed verdedig, dan gaat het publiek juichen en soms ook klappen. Dit komt het spel echt ten goede!

    De scheidsrechters en lijnrechters lopen goed mee. Stevige duels worden niet geschuwd. De scheids laat echt veel meer toe, maar dingen als obstructie worden natuurlijk afgefloten. Lekker dus!

    Terwijl ik met een oog aan het spelen ben en met het andere oog aantekeningen maak, scoort ADO na een een-tweetje met een keurige schuiver in de hoek (0-1). Het publiek begint te fluiten zodra een ADO speler in balbezit komt.

    Ik gooi er een extra aanvaller in en probeer op die manier toch nog wat te forceren. Een schot die door de keeper op de paal wordt getikt is het gevolg. Meteen begint het publiek weer te klappen. Helaas verlies ik mijn eerste potje met 0-1 van ADO Den Haag.

    Ik kies voor "Play again with different teams" en kies voor Barcelona tegen Empoli. Wat direct opvalt is dat het meteen veel relaxter speelt. De spelers bewegen soepeler en zijn daardoor makkelijker te bewegen. Al snel scoor ik 1-0 met Ronaldinho, na een fake shot te hebben uitgevoerd, mijn verdediger voorbij de rennen en hem vervolgens diagonaal de kruising in te schieten. Het net beweegt lekker na en het publiek staat op en juicht als een gek.

    Ook DAT is enorm verbeterd! Het geluid is gewoon echt goed! Ik heb even goed zitten te kijken of ik de replay toch op een of andere manier kon saven, maar dat is (zoals anderen al hebben bevestigd) echt niet nodig. Gek genoeg staat het wel in de handleiding, dus hopen dat Konami nog een update uitbrengt op Marketplace.

    Wat jammer is, is dat er een vertraging optreedt wanneer je een vrijetrap neemt of doeltrap neemt. Als je naar links of rechts beweegt, dan lijkt het of je in een slow-motion zit. Ik weet niet waarom Konami dit gedaan heeft, maar echt nut heeft het niet.

    Op dit moment komt mijn vriendin thuis en ben ik verplicht om te stoppen en haar de afstandsbediening te geven. Ze heeft iets in haar hand wat ik herken van de Indiana Jones films, dus ik kan maar beter gehoorzamen. Ik heb de Live modus dus nog niet kunnen testen. Dit neem ik op dit moment dus nog niet mee in de review. Ook ben ik natuurlijk een hoop dingen nog niet tegengekomen, of heb ik ze nog niet uitgeprobeerd (zoals een snelle vrijetrap).


    Al met al kom ik op de volgende + en - punten

    + Graphics : Deze doen NIETS onder voor die van FIFA, al merk je de pracht pas echt als je overdag speelt in de zomer. De spelers, op een paar spelers na, erg goed op hun gelijkenis

    + Geluid : Het geluid is echt goed. Veel meer interactie van het publiek. Eindelijk hoor je echt de emoties van het publiek. Ook de muziekjes in het menu zijn verbeterd, al hoor ik nog wel deuntjes die ook in PES5 zaten (onder andere in het edit-menu). Maar dat is niet erg, want daar zullen we toch minder tijd doorbrengen. ;)

    + Replays : De replays duren langer dan in PES5.

    + Gameplay : Het spel speelt trager, wat het erg realistisch maakt, de AI is slimmer, je moet goed staan om te passen. Het schieten is even moeilijker geworden, maar dat is ook een kwestie van wennen. De scheids fluit minder snel.

    - Sommige spelers lijken niet op hun gelijkenis (bijvoorbeeld Huntelaar en Rosales) en het is jammer dat dat niet te editen is.

    - Je kunt geen goals saven. Mijn eerste goal met Ronaldinho was toch wel een schoonheid en had ik graag even aan Cyrax laten zien. ;)

    - Framedrops : Helaas is er sprake van een vertraging bij het nemen van vrijetrappen. Dit is niet zozeer echt een framedrop (het schokt niet), maar het beeld verschuift gewoon alsof je naar een replay zit te kijken.

    ? De live mode heb ik nog niet kunnen testen. Daar kan ik dus nog helemaal niets over zeggen.

    Foto's (helaas wat wazig)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2006
  9. robarrio

    robarrio Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    het zou wel heel triest zijn als je niet eens een edit functie hebt. Ik ga juist alijd gelijk alle namen van spelers en clubs aanpassen. En een jaar later werk ik alle transfers bij. Zonder echte namen vind ik het niet zo leuk.
     
  10. kuchiki Byakuya

    kuchiki Byakuya Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of mediamarkt arnhem hem al heeft???

    thnxxx
     
  11. Cole

    Cole Be cool...

    Berichten:
    799
    Leuk Bevonden:
    0
    @Jows: bedankt voor uw review. Eerste deftige ontopic bericht die ik hier gezien heb vandaag :D
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2006
  12. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de PC versie ook en daar werkt het online gebeuren gewoon prima..
     
  13. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand AUb antwoorden

    Dus kan iemand mij AUB helpen? Weten jullie zeker dat Dixons hem morgen binnekrijgt???
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2006
  14. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi stukkie.
     
  15. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Lekker stukje, Jows! Mijn comlimenten ;).

    Dat het publiek echt meeleeft vind ik een erg positief punt. Nu maar hopen dat-ie er morgen echt is anders maken jullie mij nog gekker :9.
     
  16. Jelmen

    Jelmen Capo

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    ohjo, online is het zoooo bagger, ik doe er rond een half uur over om in een game te komen, en tijdens een corner hapert het steeds, soms ook bij een vrije trap.. echt gaar
     
  17. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Krijgt Dixons Pes6 nou morgen binnen???????
     
  18. Glorious 360

    Glorious 360 Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde de spelersnamen...;)
     
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Krijgt Dixons Pes6 nou morgen binnen???????
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2006
  20. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0

    ja
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina