Ik vind veel van de mensen die piepen over het schieten en passen echt een stelletje watjes. Dat meen ik echt, jullie zijn gamers van niks. En maar janken dat het allemaal zo moeilijk en raar is. Jezus, hou toch eens op, PES6 is moeilijk en je moet er tijd in steken om het leren. Ga anders fijn Fifa spelen, dat is niet zo diepgaand (koop de guide van PES6 maar en dan zie je hoe diep het gaat). Ik vind het ook allemaal lastig en ik zit nog niet eens op een kwart van mijn niveau met PES5, so what. I'll get there.
En de mensen die zeggen dat PES5 zowat hetzelfde is als PES5 _0/ Slaap verder want het lijkt er niet eens op. Dat is echt de grootste nonsens. De gehele game is VOLLEDIG anders, de gameplay is trager, de passing is anders, looplijnen is veranderd, stats van de spelers is van veel groter belang (dus schieten met Stijn Vreven gaat anders als wanneer je met Pirlo schiet, leer dat toch eens), aannames zijn heel anders, keepers zijn verbeterd (vaker klem dan ooit) de AI is fors verbeterd enz.enz..........
Nogmaals: Als je de potentie van deze game niet kunt zien dan snap je niet veel van het edele spel dat PES/WE heet. Zo simpel is het. Die gast die maar niet schijnt te kunnen schieten, get over it, en ga oefenen. Want ik kan het wel, dus jij ook. Ik vind het irritant om constant te moeten lezen dat je het een rotspel vind en dat het allemaal niet werkt voor je. Heel sneu, maar na 2 dagen weet je nog helemaal niets. PES kost weken en weken oefenen om een hoog niveau te halen. In PES5 had ik het ook, kon het amper en het lukte niet. Nu ben ik daar zo goed in dat ik precies weet wat ik wanneer moet doen en zo is dat bij alle delen gegaan. Dat zal ook bij deze zo zijn.
Dus niet zo piepen en gewoon oefenen. Vindt je het na een maand spelen nog niets, verkoop hem dan maar snel. Nee, het is niet allemaal hossana in dit spel, echt niet. Het is ook niet de perfecte voetbalsimulatie. Maar het is wel een vreselijk goede voetbalgame, met een basis die onaantastbaar is vooralsnog. Die basis staat en vandaaruit gaat Konami iets heel moois bouwen dat nog jaren voort kan duren. En ja, er is nog veel te verbeteren, zeker weten. Maar dat weet Konami en dat gaat gewoon niet in 1 keer.
Laatst bewerkt: 26 okt 2006