Eindoordelen
Graphics: 8.5
- De wagens zien er echt heel goed uit. Ze zijn tot in de kleinste details mooi weergegeven, en dan bedoel ik de spiegeltjes, de ruitewissers en de sponsors natuurlijk.
Het schademodel is gewoon super! (Bijna) alles kan gewoon kapot, van buitenspiegeltjes en deuren tot de hele voorkant van je auto. Je zult het ook merken dat er iets kapot is aan je auto. Zo kon ik gisteren niet meer sturen omdat beide voorwielen eraf waren gevlogen. Of je voorkant heeft een flinke klap mee gekregen waardoor je minder snel schakelt enz. De omgevingen zien er overigens ook goed uit. Alleen lijken de toeschouwers soms net kartonnen figuurtjes, maar dat zijn schoonheidsfoutjes die alleen opvallen als je er echt op gaat letten.
Geluid: 8
Het geluid is gewoon fantastisch. Je hoort de motoren lekker hard brullen. De crashes die je maakt klinken ook erg realistisch en als je auto half in puin ligt dan zie je dat niet alleen maar hoor je dat ook aan het geluid dat je auto maakt. Er zit overigens geen muziek in het spel en dit kun je er ook niet aan toevoegen. Voor sommige mischien een minpuntje maar ik vind dat het de game alleen maar ten goede doet, het is ten slotte een game gebasseerd op realisme. Wie heeft tegenwoordig de radio of een cd'tje op staan terwijl die meedoet aan de DTM []
Gameplay: 8
De gameplay is ook erg goed.
De gameplay is totaal niet arcade gericht, maar meer op realisme. Rem je te hard/te lang blokkeren je wielen, draai je te scherp in dan sta je binnen no time tegen het verkeer in.
Op het begin is het natuurlijk even wennen maar toen ik het eenmaal onder de knie had begon ik het steeds meer te waarderen.
Conclusie
Wat mij betreft is DTM Race Driver absoluut de beste race game van dit moment. Met sublieme graphics, overweldigend geluid en een realistische maar goede gameplay. Daarnaast bestaat de game uit 38 onder licentie nagebouwde internationale sircuits, waaronder Zandvoort, Hockenheim en Silverstone. 42 gelicenseerde auto's, waaronder de Mercedes-Benz CLK-DTM, de Alfa Romeo GTV en de Viper GTS-R. En dan heb je nog de officiele series zoals de V8 Supercars van Australie, de Duitse DTM en de Britse TOCA Tour. En tot slot zijn er nog de korte tussenstukjes die je om de zoveel tijd ziet. deze zien er over het algemeen goed uit (op kleinigheidjes na) en stimuleren je om verder te spelen. Ik vind het een leuke combinatie/toevoeging!
kortom:
De enige minpuntjes die ik zou kunnen geven zijn:
- hier en daar een schoonheidsfoutje
- geen kwalificatie tijdens de career mode, de game bepaalt namelijk zelf op welke plaats je start
- geen muziek
Dit is overigens m'n eerste review van een game
en op- of aanmerkingen zijn van harte welkom
BTW ik wens niet aansprakelijk te worden gesteld voor eventuele miskopen
Laatst bewerkt: 1 apr 2003