1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

pro race driver review

Discussie in 'Algemeen' gestart door diazull, 25 mrt 2003.

  1. McLaren

    McLaren Kimi rulez 2003

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft de xbox versie Motion Blur (is dat beeld zo vervaagt als je bvb een bocht neemt, dat het niet scherp blijft, maar zo overvloeit) zoals de pc versie, dit is namelijk enorm cool effect
     
  2. ID&T Rulez

    ID&T Rulez DVD's ruilen? PM me!

    Berichten:
    589
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, jij hebt cker Formule 1 gekeken vorige week? Toen zeiden ze precies hetzelfde.. :p maar het klopt wel ja ;)

    Maarre, ik denk wel dat ik dit spel binnenkort ga kopen.. ff w88 tot ik 'm op Xbazar zie :cool:
     
  3. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het spel zojuist gekocht en ik ga hem nu meteen spelen.
    Ben ZEER benieuwd!
     
  4. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ok, leuk!

    Ik heb het spel dus ook sinds vanmiddag en carreer is wel vet! Alleen tering wat sturen die auto's scherp (met analoge stick van controller). Toen ik de 1e keer reed schrok ik daar gewoon van! Dat is toch niet realistisch?!? Maar goed.. Vin het nu wel een goed spel.

    ALLEEN

    Jullie zeggen dat in multiplayer je tegen bots kan spelen, dus ik net ff 2 controllers in Xbox gestoken, spel opgestart, wagentjes gekozen, circuitje gekozen... MAAR DUS GEEN BOTS! Hoe kan ik dat instellen?!?

    Ik dus ff gereden met 1 auto (terwijl andere stilstond, ik kan er natuurlijk geen 2 bedienen... :) ) Maar het viel mij op dat de framerate gewoon laag was. IS dat bij jullie ook? Of word de framerate beter zodra je ook met die 2e auto gaat raggen? Of wat gebeurd er met de framerate als ik 3 vrienden in plaats van 2 uitnodig om mee te doen? Kan je dan ook nog Bots mee laten spelen?
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    nou ik doe gewoon keivaak multiplayer met een vriend van mij...MET bots...je kunt gewoon met 6 man op de baan...dus ik en een vriend van mij..plus nog 6 bots

    en de framerate gaatr er helemaal niet opachteruit hoor..tenminste bij mij niet...
     
  6. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Zie andere topic over dit spel....
    Waarschijnlijk ben ik hier de eerste die kritiek heeft op dit spel.
     
  7. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover. De officiele releasedatum van DTM Race Driver. Ik ga geen verhaal schrijven over waar ik de game gekocht heb etc. maar kom meteen ter zake ;)

    Het verhaal
    De game begint (zoals altijd) met een filmpje van 15 jaar geleden
    "Ronkonkoma Speedway, Michigan - 15 years ago" Je krijgt een race te zien waarbij Kyle McKane (de vader van het hoofdcharacter) aan kop ligt. Vervolgens word er naar de andere coureurs gekeken en dan met name naar James Randol. Je ziet hoe deze James zich naar een 2e plaats weet te verplaatsen, simpelweg door z'n voorganger(s) van de baan te duwen. Even later passeert McKane de finish en behaalt daarmee de eerste plaats. James Randol is blijkbaar een slechte verliezer want vrijwel meteen nadat McKane de zwart/wit geblokte vlag passeert geeft James Randol hem een tik waardoor de auto van McKane op spectaculere wijze van de baan vliegt als het ware en even later zelfs ontploft. Het filmpje eindigt met de 2 toekijkende zonen van Kyle, namelijk Ryan (dat ben jij) en Donny McKane

    Daarna volgt er nog een kort filmpje van nu oftewel "present day"
    Het enige wat je nu zit is dat Bobby Scott en een manager over volgend seisoen praten. Bobby heeft namelijk nog een coureur nodig voor volgend seizoen. Hun oog valt op Donny McKane (broer van hoofdcharacter) die op dat moment een interview heeft. Hij verwijst hun door naar jou oftwel Ryan McKane.

    Tot dusver het verhaal.
    Wat me opviel aan de beginfilmpjes waren de graphics, op een paar schoonheidsfoutjes na zag alles er zeer goed uit.

    Na de filmpjes kom je in het hoofdmenu of liever gezegd Ryan's hoofdkwartier. Je hebt hier 4 opties:

    - Je kan in de archiefkast de "options" aanpassen
    - Er hangt nog een overzicht van "professionele coureurs"
    - Je kunt via een deur naar de "coureurslounge - vrije tijd" gaan
    - Je kunt door naar de pc te gaan een nieuwe "career" aanmaken

    Options
    Dit gedeelte spreekt eigenlijk voor zich.
    Je kunt er oa de taal instellen, het geluid instellen etc.

    Overzicht professionele coureurs
    Na verloop van tijd krijg je berichten op je antwoordapparaat van mensen die tegen je willen racen. Meestal bestaat de race uit 1-2 laps afhankelijk van de grote van de baan. Slaag je erin om te winnen dan is de auto waarmee de race werd gehouden voor jou. Je eerste race is in een Mini Cooper maar des te verder je komt des te beter/sneller worden de wagens. Zo zul je ook races moeten rijden in bijvoorbeeld een Marcos Mantis GT3 of zelfs een 750PK tellende Marcos Mantis LM 600.

    Coureurslounge - vrije tijd
    In de Coureurslounge kun je kiezen voor:
    TV & Video, het enige wat je hier kan zien is een demo van Quantum Redshift.
    vrije race, je kan kan hierbij zelf een kampioenschap samen stellen door verschillende tracks te kiezen, met of zonder kwalificatie enz.
    Time Trial, oftewel een tijdrace.
    Multiplayer, deze heb ik nog niet kunnen testen


    Career
    Hier draait het zich uiteindelijk allemaal om!
    Nadat de pc zich heeft opgestart kun je een nieuwe "career" aanmaken.
    Je naam invullen bestaat eigenlijk uit het verzinnen van een bijnaam voor Ryan. In mijn geval Ryan "Lucky" McKane. Na het aanmaken van je career heb je 3 keuzes:
    - E-mail, je mail bekijken
    - Progress, je vorderingen
    - Log-off, uitloggen

    Je mail bestaat ook weer uit 3 catogerien:
    - Single day event's
    Hierin komen alle mailtjes te staan van Teams/Sponsors die jouw als coureur willen hebben voor een dagevenement.

    - Job offer
    Hierin komen alle mailtjes te staan van Teams/Sponsors die jouw als coureur willen hebben om voor hun bijvoorbeeld de Britse TOCA Tour of de V8 Supercars in Australie te rijden.

    - Personal
    Hier komen al je persoonlijke mailtjes terecht

    Nadat je een nieuwe "carrer" hebt aangemaakt heb je slechts 1 mailtje. Namelijk van Bobby Scott die je uitnodigt voor een testrit.
    Vanaf dat punt begint eigenlijk je carriere. Zoals wel vaker gebeurt tijdens de game krijg je weer een kort vorstukje te zien. Deze zien er meetsal goed uit en zorgen er een beetje voor dat je door blijft spelen.

    De testrit zelf, mijn eerste ervaringen:
    De graphics zien er goed uit
    de auto is tot in de kleinste details mooi weergegeven
    de omgevingen mogen er ook zijn
    en het schademodel is gewoonweg fantastisch, de onderdelen vliegen je letterlijk langs de oren
    Het geluid is gewoon puur genieten, lekker brullende motoren
    Alleen de gameplay was even wennen. Deze is namelijk vrij realistisch en totaal niet arcade gericht. Als je bijv. te hard remt (de rem helemaal indrukt en ingedrukt houd) blokkeren je wielen en kun je dus niet meer sturen. Dit werkt overigens niet storend maar je moet er natuurlijk wel even aan wennen

    Na het behalen van je testritje kom je in de garage terecht van het desbetreffende team. De garage is eigenlijk ook een soort menu'tje net zoals het hoofkwartier. Je kunt of meteen beginnen met de race of je stelt je auto eerst nog even af. Voor het afstellen van je auto ga je naar de computer met "car setup". Je hoort vervolgens het advies van Bobby over hoe hij de auto zou afstellen en waarom. Je hoeft je hier natuurlijk niets van aan te trekken maar het is verstandig om het toch in je achterhoofd te nemen.

    Je kunt echt (bijna) alles afstellen:
    - Gears, versnellingen
    - Downforce, neerwaartse druk
    - Suspension, vering
    - Anti-roll, stabilisatie
    - Tyres, banden
    - Brake bias, remverdeling

    Je vervolgens een testrit maken om te zien of je je auto wel goed hebt ingesteld en om alvast de baan te verkennen. En je kunt je afstellingen opslaan/laden.

    Naarmate je meer races/kampioenschappen wint krijg je natuurlijk steeds meer mailtjes van steeds betere teams/sponsors die jouw als coureur willen hebben. Je kunt deze aanemen of gewoon links laten liggen. Meestal word er gevraagd of je eerst een testritje voor het desbetreffende team wil rijden. lukt je dit niet binnen een bepaalde tijd (je mag meetsal 3-4 keer proberen) ligt er een contract van een ander team klaar waar je wel meteen kan beginnen. Dit is dan wel een minder bekend/presterend team maar wel met dezelfde auto. Met andere woorden Je kunt altijd wel ergens beginnen.

    Doel van het spel
    Het doel van het spel is eigenlijk het wereldkampioenschap winnen.
    Om aan wereldkampioenschap deel te mogen nemen heb je 162 punten nodig. De puntentelling werkt als volgt:
    1e plaats 10 punten
    2e plaats 6 punten
    3e plaats 4 punten
    4e plaats 3 punten
    5e plaats 2 punten
    6e plaats 1 punten

    Je career begint in de Super Sports Tier.
    Hierin kun je deelanemn aan de volgende kampioenschappen:
    - Alfa GTV Cup
    - TOCA Tour
    - Pacific Challenge
    - American Series
    - SEC, Southern European Challenge
    - NEC, Morthern European Challenge
    - Single day event's

    In totaal heb je 132 punten nodig om door te gaan naar de Power Racing Tier.
    Hierin kun je deelanemn aan de volgende kampioenschappen:
    - DTM
    - V8 Supercars
    - European Tour
    - AAS, American All Stars
    - single day event's

    Behaal je hier 162 punten of meer dan pas kun je deelnemen aan het LOLA World Championship. Win dit kampioenschap en je hebt de game uitgespeeld. Dit klinkt overigens veel makkelijker dan het daadwerkelijk is.
     
  8. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindoordelen

    Graphics: 8.5
    - De wagens zien er echt heel goed uit. Ze zijn tot in de kleinste details mooi weergegeven, en dan bedoel ik de spiegeltjes, de ruitewissers en de sponsors natuurlijk.
    Het schademodel is gewoon super! (Bijna) alles kan gewoon kapot, van buitenspiegeltjes en deuren tot de hele voorkant van je auto. Je zult het ook merken dat er iets kapot is aan je auto. Zo kon ik gisteren niet meer sturen omdat beide voorwielen eraf waren gevlogen. Of je voorkant heeft een flinke klap mee gekregen waardoor je minder snel schakelt enz. De omgevingen zien er overigens ook goed uit. Alleen lijken de toeschouwers soms net kartonnen figuurtjes, maar dat zijn schoonheidsfoutjes die alleen opvallen als je er echt op gaat letten.

    Geluid: 8
    Het geluid is gewoon fantastisch. Je hoort de motoren lekker hard brullen. De crashes die je maakt klinken ook erg realistisch en als je auto half in puin ligt dan zie je dat niet alleen maar hoor je dat ook aan het geluid dat je auto maakt. Er zit overigens geen muziek in het spel en dit kun je er ook niet aan toevoegen. Voor sommige mischien een minpuntje maar ik vind dat het de game alleen maar ten goede doet, het is ten slotte een game gebasseerd op realisme. Wie heeft tegenwoordig de radio of een cd'tje op staan terwijl die meedoet aan de DTM [:p]

    Gameplay: 8
    De gameplay is ook erg goed.
    De gameplay is totaal niet arcade gericht, maar meer op realisme. Rem je te hard/te lang blokkeren je wielen, draai je te scherp in dan sta je binnen no time tegen het verkeer in.
    Op het begin is het natuurlijk even wennen maar toen ik het eenmaal onder de knie had begon ik het steeds meer te waarderen.

    Conclusie
    Wat mij betreft is DTM Race Driver absoluut de beste race game van dit moment. Met sublieme graphics, overweldigend geluid en een realistische maar goede gameplay. Daarnaast bestaat de game uit 38 onder licentie nagebouwde internationale sircuits, waaronder Zandvoort, Hockenheim en Silverstone. 42 gelicenseerde auto's, waaronder de Mercedes-Benz CLK-DTM, de Alfa Romeo GTV en de Viper GTS-R. En dan heb je nog de officiele series zoals de V8 Supercars van Australie, de Duitse DTM en de Britse TOCA Tour. En tot slot zijn er nog de korte tussenstukjes die je om de zoveel tijd ziet. deze zien er over het algemeen goed uit (op kleinigheidjes na) en stimuleren je om verder te spelen. Ik vind het een leuke combinatie/toevoeging!
    kortom:

    De enige minpuntjes die ik zou kunnen geven zijn:
    - hier en daar een schoonheidsfoutje
    - geen kwalificatie tijdens de career mode, de game bepaalt namelijk zelf op welke plaats je start
    - geen muziek

    Dit is overigens m'n eerste review van een game
    en op- of aanmerkingen zijn van harte welkom

    BTW ik wens niet aansprakelijk te worden gesteld voor eventuele miskopen ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2003
  9. patsem

    patsem zie hierboven

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    2
    Goeie review !. Dat mag je van mij vaker doen.
     
  10. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met Lucky_X_strikeR eens!

    Eigenlijk gewoon niks meer aan toe te voegen. Dit spel is gewoon echt een aanrader voor een ieder die op zoek is naar een racegame met net dat stukje realisme dat je mist in die talloze andere racegames op den doos :+
     
  11. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    THNX patsem!

    maaruh... vind je hem niet wat te lang?
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2003
  12. soylent

    soylent Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    he prima review man.

    die gasten van XBw.nl doen er nl. zelf wel een beetje lang over om een review te posten op de site.

    prima racegame net wat de Xbox nodig had. al die GT spellen zijn wel leuk hoor honderden auto's maar geen echt AI en bij dit spel moet je gewoon racen. Beetje zoals in grand prix legends (het race spel der spellen)

    bedankt
     
  13. XquistX

    XquistX sTIMpie

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    maar nog even terug koment op een eerdere vraag heeft het spel op de xbox net als als bij de pc-versie ook motion-blur!!!? dat de omgeving vervaagd door de snelheid! waardoor het lijkt dat je nog sneller gaat??
     
  14. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Goede review. Zelf erger ik me nog aan 't volgende:
    - replay functionaliteit zuigt: je kunt alleen je eigen auto zien, en niet die van de AI. Met andere woorden, je kunt niet vanuit de auto achter je naar je eigen auto kijken, of kijken welke lijnen de AI neemt. PGR, Rallisport Challenge, Sega GT, GT3 hebben dit wel. Replays saven kan (meen ik) ook niet, ondanks dat er meer dan voldoende ruimte op de hard disk is.

    - afstellen van auto is een stuk minder zinvol wanneer er geen training of kwalificatie voorafgaat aan de wedstrijd; je hebt geen idee of je competitief bent vergeleken met de AI, want je kunt niet vergelijken.

    - afstellen van de auto heeft niet zulke duidelijke gevolgen als b.v. in CMR3 of GT3. Bovendien was 't handiger geweest als de afstellingen ook in getallen werden uitgedrukt, zodat je makkelijk de afstellingen kunt uitwisselen in een forum of via email: "ik heb 45% remdruk voor, de achtervleugel op 10, en 20cm rijhoogte" zoals in GT3.

    Tenslotte is er niet veel verbeterd vergeleken met de PS2 versie (die ik wel voor de Xbox versie heb ingeruild): de graphics zijn duidelijk beter, maar van de andere verbeteringen merk je weinig.

    William
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    ik heb een vraagje....de computer plaatst je automatisch op de grid..maar waar baseert hij dat op??
     
  16. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik eigenlijk ook wel eens willen weten, want ik moet zeggen dat ik daar nog geen hoogte van kan krijgen. Meestal wordt ik zo rond de 7e plaats neergezet maar een enkel keer ergens in de top3 en dan weer ergens helemaal achteraan :confused: Heb nog geen verband kunnen ontdekken met de resultaten die ik behaal in een kampioenschap of iets dergelijks... Zou op zich wel een beetje vreemd zijn als het puur Random gebeurd.
     
  17. Gameslave

    Gameslave Guest

    echt jammer dat ze qualificatie en rondetijden in mp afgeschaft hebben, dat maakte de game juist zo goed
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    jah idd
     
  19. Bombermania

    Bombermania New Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook irritant, nou is al de leukigheid uit de multiplayer versie. Heeft iemand trouwens al een paar bonuscodes gewonnen? En zoja hoe moet je die winnen??
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    cheats moet je kopen...in het doosje zit een formuliertje met een nummer wat je moet bellen om een cheat te krijgen...

    gierige codemasters dudes
     

Deel Deze Pagina