1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleem draadloos netwerk

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door geertbargeman, 18 okt 2005.

  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Mensen!
    Ik heb een probleempje met mijn draadloos netwerk. Eergister wilde ik een aantal poorten openzetten om Azureus beter te laten werken. Dus ik typ in de internet balk: 192.168.1.1 Toen kwam ik netjes bij de settings van mijn linksys router. Maar sinds gister heb ik een probleem. Ik wilde weer een aantal poorten open zetten, maar toen ik 192.168.1.1 typte kwam ik terecht bij de settings van een E-Techt router :confused:
    [​IMG]

    Als ik dan bij netwerkverbindingen kijk (configuratiescherm) dan zie ik ook inderdaad 2 draadloze netwerken:
    [​IMG]

    connecteren met het "default" netwerk gaat gewoon zoals het hoort te gaan. Kwestie van "verbinding maken" klikken. Maar als ik dat probeer bij het linksys netwerk zegt ie het volgende:
    [​IMG]

    Verbinding maken met "linksys" doet het dus gewoon niet :'-(

    Wie helpt mij met dit probleem?

    Mijn apparatuur:
    Router BEFW11S4
    draadloze usb netwekadapter: 802.11B (ik kan ook de wireles gaming adapter WGA11B gebruiken)
    Win
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2005
  2. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Achja maak de thread 10x aan.
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Weet ook niet wat pc atm bezielt (thread hieronder) Zou even admin vragen of ie er een aantal wil verwijderen. Houdt deze maar open aub :)

    @XiroKe: Dankje voor het verwijderen van threads. Klikte slechts één keer op "add new thread" (of zoiets :p) In deze maar verder dan. Sorry voor ongemak.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2005
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    17 threads is wat overbodig, denk je niet?

    Alle andere threads gedelete.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ghehe, je zit in ieder geval in de router van één van je buren te snuffelen :cool:.

    Staan de instellingen nog goed van je draadloze netwerkadapter? Dus de IP-instellingen, subnetmasker e.d.? Of staat het alles op automatisch ingesteld?

    Je netwerk is b.t.w. niet beveiligd hé, dus het zou makkelijk kunnen de iemand anders in jouw router heeft zitten klooien, met als gevolg dat jij bent buitengesloten.
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Alle instellingen staat op automatisch toewijzen. Heb het netwerk momenteel beveiligd met een wep-key :)
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Oké, dus dat betekent dat je weer in je eigen Linksys router kan komen?!
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Heb vanaf de pc beneden een wep-key gegeven. Toen heb ik bij mijn pc linksys netwerk gekozen (gaf netjes aan dat ie beveiligd was). Maar nu krijg ik nog geen ip ed.
    Wat te doen?
    Toekennen van ip staat nog op automatisch.

    Na verloop van tijd springt ie weer automtisch over op het "default" netwerk (netwerk van de buren)

    [​IMG]

    Wel handig dat ik niet steeds hoef te wissellen van pc om te posten op XBW :9

    Edit:/ 1e winst geboekt.... hele huishouden zit zonder internet behalve ik _O_
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2005
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hahaha, :cool:

    Staat de router ook zo ingesteld dat ie automatisch IP-adressen toekent (DHCP)?
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ja. En dat is bij mijn broer tijden goed gegaan (gaat momenteel ook nog goed). Bij XBC is dat tijden goed gegaan. En een tijdje op mijn eigen pc ook. Maar sinds gister kwam ik met het probleem te kampen dat ie op het netwerk van de buren ging :mad:
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Vandaag andere wep-key aangemaakt en daarmee kwam ik zonder problemen op ons eigen netwerk _O_ Probleem is dus verholpen :) Bedankt voor geleverde hulp!!

    edit:/

    Volgende probleemd kon natuurlijk niet uitblijven :mad:
    Soms valt de verbinding even helemaal weg :mad:
    [​IMG]

    Dan worden die 2 balkjes die groen zijn helemaal zwart (dus geen connectie) en krijg ik een ping van om en nabij de 4000 ms :mad: (ping is momenteel standaard zo hoog vanwege azureus) Weet iemand hier raad mee? En hoe kan ik de verbinding tussen router en usb adapter verbeteren? Denk er zelf aan om maar eens op een "G" router over te stappen.
    Dit doet ie trouwens ook als azureus uit staat :) Hopelijk zijn ze bij chello aan het kloten en dat het tijdelijk is.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2005

Deel Deze Pagina