1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleem met mijn PC (hardware)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door $$$$$, 12 jul 2005.

  1. $$$$$

    $$$$$ El Mic-nificent

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een tijdje een Dell 2400 en onlangs is een van mijn hard disks (Maxtor, 80 GB) doorgefikt.
    Sindsdien, wanneer mijn PC uit staat en ik die weer aanzet, dan geeft die een paar piepjes en wilt die niet opstarten. Pas nadat ik een voedingskabel uit mijn (andere) hard disk, of CD-rom speler trek en die er weer in zet dan start mijn PC weer normaal.

    Weet iemand waar dit aan ligt. Ik denk zelf aan de voeding maar de PC doet het gewoon nadat ik de voedingskabel eruit plug en die er weer in zet.

    Voor de duidelijkheid, het is dus niet de de voedingskabel die in je voeding zit, maar van die gekleurde voor je hardware.
     
  2. $$$$$

    $$$$$ El Mic-nificent

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niemand waar het aan kan liggen?
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Piepjes betekenen iets, moet je ff in je handleiding kijken.
     
  4. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    dat had ik eerst ook, geef tie dan een foutmelding, iets van cannot boot oid?
    bij mij was dat toen ik 2 hd's op de master had staan, en in de bios instellingende de primary slave op auto gezet maar dat hoefde niet hij detecteerde ze automatisch, kweeniet welke van de 2 het probleem was

    Edit: ik heb ook del 2400
     
  5. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal idd een jumpertje zijn op een van je schijven. kijk even waar die stond op je oude schijf en zorg dat ie op de nieuwe schijf op het zelfde plekje staat.
     
  6. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft het gewerkt?
     
  7. $$$$$

    $$$$$ El Mic-nificent

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 harde schijven. Schijf 0 staat op primary master, schijf 1 staat op secondary master (CD writer op secondary slave). Op schijf 1 staat Windows XP (deze schijf zat vroeger op primary master), schijf 0 is nog leeg maar ik heb die primary gezet omdat dat mijn nieuwe vaste schijf wordt.

    Ik heb geprobeerd zonder schijf 1 te booten en toen ging mijn computer gewoon normaal aan. Alles werkte weer gewoon.

    Daarna heb ik het nog een keer geprobeerd, dus met schijven 0 en 1, en toen kreeg ik diezelfde probleem weer. Pas nadat ik de voedingskabeltje uit schijf 1 had gehaald en die er weer indeed werkte alles weer. Ik had de jumpers niet aangeraakt.


    Als het aan de jumpers ligt, hoe kan het dan, dat beide schijven opstarten na de hierboven beschreven handeling? Hij (schijf 1) zou dan toch niet herkend worden, of er zou een conflict optreden (master, master) oid



    @geForce: Ik krijg geen foutmeldingen. Mijn computer wilt niet opstarten. Wanneer ik de aan knop indruk dan hoor je dat die wilt booten, terwijl er niets gebeurt. Dat ledje begint dan te knipperen, en na een tijdje dan hoor je (meestal, niet altijd) een steeds een piep. Nadat ik die ene handeling heb uitgevoerd dan doet de PC het weer.
     

Deel Deze Pagina