Problemen bij Rare?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flea, 31 dec 2003.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik vónd jullie al oninteger en waarschuwde je er slechts voor dat je je integriteit nóg meer schade kan toebrengen op het moment dat je je gaat mengen met dit soort berichten.
    Nogmaals, waar zeg ik dat jullie prille grappen maken? Waar zeg ik dat XBW betrouwbaarder is? Het laatste puntje heb ik slechts genoemd omdat ik zelf dichtbij heb meegemaakt hoe belangrijk de vorm van berichtgeving is.
     
  2. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Heel die discussie boeit me niet, ik ben wel benieuwd of dat klopt over dat spel dat standaard op de harde schijf van de Xbox2 komt. Als dat waar is, is dat (voor mij) al groot nieuws. En of Perfect Dark echt pas met de XBOX2 komt...


    Zo'n flauwe discussie moet je niets van aantrekken, als het al waar is zegt het meer over die werknemers dan over Rare.
     
  3. RicoBoy

    RicoBoy Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Als dat zo is, is dat wel heel triest van een (wat hun zo noemen) 'professionele' cube site. Want volgens mij heeft xboxworld.nl dat nog nooit gedaan tegenover de gamecube. En ook al vinden ze dat de xbox stom is ? dat hoef je dan toch niet een nep interview te plaatsen ofzo... laat ze dat lekker voor hun houden.
     
  4. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Wouter:Laat je niet zo gaan kerel haha....vind dat jullie beiden op bepaalde punten gelijk hebben.En wat Rare betreft,zoals ik al zei,ik heb ook geruchten gehoord maar zoals wel vaker in de games-industrie is het gewoon een kwestie van afwachten.Er worden wel vaker geruchten ontkent die achteraf waar blijken,en andersom ook.Gewoon even afwachten en dan komt er wel duidelijkheid.Kijk Rare zal dit nooit toegeven want dat is funest voor Rare.Aan de andere kant,misschien is dit wel gewoon een Fable.Only time will tell.
     
  5. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Zolang Rare zelf deze games nog niet gecanned heeft dan hou ik het maar bij dit spreekwoord"
    "Zij die weten, praten niet, en zij die praten, weten niet"
     
  6. wouter jij ben echt een mongool eerste klas. waarom zouden gameqube cubezone ign en al die andere sites dit verzinnen. en om eerlijk te zijn ik vind gameqube en xbw er allebei amateuristisch uitzien maar gq is tenminste leuk om te lezen xbw niet.
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Op een of andere manier snap ik nooit echt waarom ik überhaupt nog de drang zou moeten hebben de rest van je postje te lezen. Hoe kan je jezelf dan ook nog maar enigszins serieus nemen?

    Daarnaast geloof ik niet dat het een discussie was tussen XBW en Gameqube.nl, ondanks dat ik me terdege bewust ben van de gebreken van XBW.
     
  8. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Wouter, laat die noob maar.
    Vast een bepuiste Nintendo fan die zijn vankantie niet beter te besteden heeft.
    Met XBW is niks mis, ik wil Repelsteeltje graag zo'n toffe site zien maken als die van jullie, ik doe het jullie niet na...
     
  9. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    zoveel haat in deze thread.... Na ja hadden we het niet over rare in plaats van welke site niet noobish en welke wel.
     
  10. RicoBoy

    RicoBoy Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    En dit moeten wij geloven, als jij xbw niet om te lezen vind.. waarom ben je dan wel een member en wat zoek je dan op deze site en het forum ??? |:-
     
  11. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    [​IMG]
    :cool:
     
  12. Kami

    Kami JSRF addict

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt hetzelde als op mijn werk.. :confused:
     
  13. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Op RareXtreme.com staat het volgende commentaar over de volgens hun, neppe werknemers van Rare :

    Wozza's Comments

    First of all I find it extremely hard to believe that out of no where, a dozen Rare or ex Rare employees would suddenly show up at the IGN message boards posting these messages.

    The messages posted make complaints about the pay Rare employees receive. Since the majority of the Rare Extreme staff have university qualifications in the IT field working professionally we can easily say that when a better job presents it self offering more money you are more inclined to take it. Especially if your trying to widen your experience at young age. But the staff at Rare however have remained at the company for years, some employees over a decade. Clearly they would not choose to do this if the conditions at Rare were as bad as these messages make them sound.

    An interview with Chris and Tim Stamper some time ago explained how Rares philosophy works where if employees put the effort in whether it be every day of the year, the rewards are endless a.k.a check out the kick arse car in the parking lot. This philosophy still exists today.

    The following quote is clearly written by someone who has ZERO knowledge of how development teams work.

    Riddle me this then:
    Why was the Lead Programmer of PD Zero (the man brought into salvage what was left of PD after the Free Rads left) basically fired from the company over 1 1/2 years ago? Was the project stalling...no seemed to be very much on time for Xmas '03 release. Was the project impressive? Looked very nice - a massive leap from PD. Was he hard to get along with? He had a reputation for speaking his mind and his staff respected him (and possibly loathed him in equal measure). Was he incompentent? Seemed to be considered one of the brightest at Rare at the time. Was he not working hard enough? Seemed to be working all the hours in the days....and weekends...and this was the beginning of the middle of the project (i.e. no one else in the company bar Starfox was in).

    So why was he escorted from the building? Oh yes....I remember. The Art Director and the Designer (married to a Stamper sister) decided that they where being "restricted" too much. If you read that correctly you will instantly know this of a case of too many cooks (see if you can finish the sentence for me?). How long did it take them to replace him with a lead programmer that had finished a game? Over 1/2 a year. When can we expect PDZ now (remember I feel it WOULD have made this Xmas previously)?

    Here's why its flawed:

    For starters development teams do not rely heavily on any single employee. What happens if they are hit by a bus? Every step of a project is carefully documented so that anyone can understand where and what to do in the worst case scenario. If the above statement was correct the project would not be effected as badly as suggested since the rest of the team would have been able to pick up where the project left off. Rare uses special software packages to create these games of which each team member is very well versed and so suggesting that a game with 2 years work put into it would come to a complete halt because the lead programmer left the team is nothing but flawed speculation from someone who has never had any idea how development cycles work.

    There are plenty of suggestions that Rare decides what games are made for the Xbox and that upper management is making bad decisions. We would like to remind our readers that Rare is a first party developer for Microsoft. Microsoft has a deep involvement with the activities of Rare and every single project is closely examined by Microsoft along its development cycle. Microsoft would not hold back telling Rare that a game is 'crap' after spending a fortune buying the proven successful U.K. developer.

    We'd also like to remind our readers that the presidents of Rare are not knew to video gaming. They have been out there making world wide classic games for over 20 years. Grabbed by the Ghoulies may not be the most exciting game for the xbox but no one complained when they made Mickey's Speedway USA for N64 before releasing the kick arse Conkers Bad Fur Day. Blast Corpse wasn't exactly my cup of tea but then we saw Goldeneye.

    The Rare way though is simply to replace them with 21 year olds straight from Uni

    Although Rare advertisers for university graduates, they are not exactly thrown into a deep development role with a high salary. University graduates are entry level with no experience and are there for given entry level positions.

    Programming positions are achieved through careful examination of a applicants skills through tests (one was available on the net in 1999)

    All in all, the above statements are nothing but flawed hoaxes, you can be rest assured that Rare's lineup for Xbox is nothing but awesome. Rumors that Perfect Dark Zero might not come out until the Xbox 2 may well be true but is this something new? Starfox Adventures was meant to be on N64 but instead became the kick arse Gamecube title it is today.

    Don't be fooled, Rare is a fine company. It's been going strong for two decades since its early days as Ultimate and lets see just how much more magic comes from that U.K. developer in 2004!
     
  14. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    starfox de kickass titel van de cube :confused:

    dat was/is zeker niet het rare niveau
     
  15. Diego

    Diego Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff..wat een gezeik!! Ik zie niet in wat er mis is met titels als Grabbed By The Ghoulies en Star Fox Adventures, dat waren toch zeker niet de minste titels! En dat Kameo niet zal komen (ik d8 dat ik dat ook nog langs hoorde komen), dat geloofje toch zelf niet hoop ik...

    Rare heeft (zoals in een interview in de PU staat) slechts enkele medewerkers verloren. So what? Ze zijn overgestapt naar een Microsoft, zware Nintendo Fans balen omdat ze nu PD Zero aan hun neus voorbij zien gaan en zoeken excuses om het hele verhaal toch nog een beetje goed te praten. Met Grabbed heeft Rare al een klein stukje van hun kwaliteiten op de Xbox laten zien, ik ben ervan overtuigd dat ze met Kameo en Conker de stijgende lijn, net als op de N64 toentertijd, doorzetten.

    Kan iemand zich nog Donkey Kong Country 3 (laatste Rare game op de Snes) en Blast Corps (1e Rare game op de N64 samen met Killer Instinct) nog herinneren. Dat waren ook geen slechte titels al haalden ze het bij lange na niet bij een Perfect Dark of Banjo Kazooie, het beste moet nog komen, en bij Rare moet je nou eenmaal altijd geduld hebben...Als Grabbed op de GC was uitgekomen en Rare daar was gebleven, en die medewerkers waren dán vertrokken, had er geen hond van wakker gelegen...stom gezeur.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2004
  16. Darth Nielz

    Darth Nielz Lekker hoor

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    @diego : my point exactly
     
  17. Velvet_Dark

    Velvet_Dark Finish the Fight...

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze vielen op een bepaald punt ook door de mand met hun geklaag !
    Ik heb op verschillende sites roddels gelezen.
    Op IGN beweerde iemand dat hij EX-medewerker van Rare was en dat PDZ er geweldig uitzag op de cube, todat Rare naar Microsoft ging.

    Op een andere site beweerde weer iemand dat hij/zij er ook heeft gewerkt en dat nintendo zelf geen actie heeft ondernomen, juist omdat PDZ er op de cube al kut uitzag.
    Hey, hier klopt iets niet......
     
  18. D-STR.com

    D-STR.com Evil RaCoon

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt een gezeik.. wordt je toch niet goed van
     
  19. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Ons groeiproces is zeker sneller verlopen.En de gamecube is meer verkocht . Zo zie je maar weer dat de gamecube toch een console is voor de fun gamertjes,die niet weten wat een forum is.
    Natuurlijk zijn er ook hardcore gamers die een Gamecube hebben,geen probleem mee.Ik heb er zelf ook over gedacht,maar toen toch maar een xbox gekocht ivm de specs en online functie :)
    GameQube.nl
    Members: 2645
    Posts : 194,613
    Topics : 6833

    Xboxworld.nl
    Members : 10,534
    Posts : 830,570
    Topics : 47,069,
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2004
  20. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    @DeMoN-NL: Ik heb x-box en een gamecube en ik zit hier toch ook?
     

Deel Deze Pagina