1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Bekraste DVD's, Defecte Xbox 360, Kassa(24-2) [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door FuriousFreak, 19 feb 2007.

?

Mijn Xbox 360 maakt krassen! Ik heb...

  1. een Samsung

    13,5%
  2. een Hitachi

    10,0%
  3. Beide

    1,3%
  4. een Samsung en ik heb geen beschadigde DVD's

    27,4%
  5. een Hitachi en ik heb geen beschadigde DVD's

    34,3%
  6. Ik heb beide en ik heb geen beschadigde DVD's

    7,0%
  7. Anders....

    6,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acid Bath

    Acid Bath Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang had jij je 360 voordat hij de disks ging bekrassen?
     
  2. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Ongeveer 10 dagen
     
  3. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    en nog een vraagje doet hij het ook op dvd films?
     
  4. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles wat je erin stopt loopt risico, al draait een DVDfilm wel minder hard (geloof ik) dan een 360 spel.
     
  5. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dan maakt ie op een dvd tog ook krassen
    want hij raakt tog altijd die lens
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  6. PanaromicTiger

    PanaromicTiger Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij raakt niet constant de lens, maar doordat de kussentjes er niet aangebracht zijn kan er door het minst of geringste trillinkje al een kras ontstaan omdat ie dan wel de lens raakt.

    Was in de uitzending ook te horen, als je een willekeurige dvddrive pakt met de beruchte kussentjes en je gaat daarmee schudden en gek doen krijg je er geen eens krassen op.
     
  7. cyberson

    cyberson Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het raar dat ze geen hitachi drive hebben bekeken, want wat nou als blijkt dat de hitachi drive ook geen kussentjes heeft,?
    Het verhaal zal toch beter onderbouwd moeten worden,Dan sta je daar voor de rechter en zeg vervolgens, kijk de samsung drive heeft geen kussentjes rond de lens daarom maakt hij krassen.
    kijkt u ook even naar het onafhankelijk onderzoek door hardwareinfo(onafhankelijk)
    En vervolgens komt MS met een hitachi drive zonder kussentjes.
    Als je voor een rechter staat zal je echt iets moeten hard maken.(en dan bedoel ik meer als ......precies)
    Als de hitachi drive wel kussentjes heeft is het duidelijk,overigens zou ik er ook werk van maken simpel zat.
     
  8. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt geluk dat ik een Hitaschi Drive heb....

    Heb m'n Xbox verticaal staan en hij staat zowat naast een wasmachine met centifruge die enorm trilt \o/ \o/ \o/ \o/

    Maar voor de mensen met klachten: blijf net zolang bellen totdat je wordt doorverbonden naar engeland met onze engelse aardige vriendjes!:) :)
     
  9. FuriousFreak

    FuriousFreak April 29

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp het standpunt van m$ wel, zoals die kerel van hardware.point (oid) zei,
    Als M$ NL toegeeft dat het aan de Xbox 360 ligt, dan geld dat ook voor de rest of the world.

    Hoop dat M$ het doorspeeld naar de top, en dat ze het beleid aanpassen.

    Wat een zielige reactie van M$: Ja dat zal wel een reclamestunt zijn van Sony :)
     
  10. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een hitachi dvdlade. Heb ook nergens last van. Ik denk dat MS wel toe gaat geven dat het hun fout is en alles vergoed. Zou meer dan terecht zijn. Deze slechte publiciteit kunnen ze nu echt niet gebruiken.
     
  11. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    juich niet te vroeg want ik heb ook een hitachi drive en heeft het zelfde probleem. maar ik krijg gelukkig een nieuwe

    o ja, die engelse man egt aardig:9 hij begreep het allemaal enzo:9:d
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  12. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    panaromictiger, was jij ook in de uitzending:9? het was toch jouw xbox die uit elkaar werd gehaald
     
  13. White Dragon

    White Dragon Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Samsung drive en heb ook krassen op mijn dvd's, maar niet die hele grote/duidelijke. Dicht bij het middelpunt zit er bij alle 3 mijn dvd's een zeer dunne cirkel. En bij alle 3 heb ik minimaal 1 keer gehad "disc is unreadible".

    Heel vervelend als je net bij Gears of War een moeilijk stuk hebt gehaald en dan in het fimlpje voor het checkpoint de foutmelding krijgt en dus weer overnieuw kan beginnen :mad: .
     
  14. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    Ik heb wel een samsung maar geen bekraste spellen... wel vaak vast lopers... (geen rode lampjes!) en wel regelmatig disc unreadable.. maar toch echt geen krassen...
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    M'n eerste 360 was een launch model, en had een Samsung drive. Deze heeft destijds Perfect Dark Zero en COD2 bekrast. Later kapot gegaan, drie rode ledjes. Heb toen wel een nieuwe 360 teruggekregen (2005 model), ook met een Samsung drive. Deze heeft mijn Oblivion, Test Drive Unlimited, COD3, Saints Row en Splinter Cell DA bekrast. Niet zo extreem als die man bij Kassa liet zien, maar wel dezelfde cirkelvorming. Alleen Test Drive, Oblivion en Saints Row gaven sporadisch problemen door vastlopers gevolgd door de boodschap: Unreadable Disc. Deze 360 is afgelopen november kapot gegaan na het binnenhalen van de herfst update. En ook m'n derde 360 heeft een Samsung drive. Bovengenoemde klachten over de melding Unreadable Disc heb ik niet meer gehad op m'n derde 360.

    1e X360 stond verticaal, en de 2e en 3e horizontaal. Allemaal op een stabiele, vaste ondergrond. Dezelfde ondergrond waar m'n PSX, PS2, Dreamcast, Xbox, Gamecube en nu ook de Wii staan/hebben gestaan. Alleen de X360 vertoont deze symptomen, dus lijkt met niet dat de ondergrond een probleem is. Tenzij het afgelopen jaar Zuid-Holland wordt geteisterd door lichte aardschokjes. :+

    MS NL heeft zich aan het beleid te houden, wat in dit geval de schuld bij de gebruiker neerlegt. De reactie op Kassa is natuurlijk niet leuk, maar wel te begrijpen. Ze mogen hier geen uitspraak over doen. Het hoge woord zal dus uit de US moeten komen.
     
  16. Acid Bath

    Acid Bath Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt! Ik heb mijn 360 nu ongeveer 2 maanden, en hij staat bijna dagelijks wel een paar uur aan voor games/dvd's. Ik heb tot nu toe geen last van krassen op disks, denk je dat ik er nog last van zal kunnen krijgen?


    Oja en ik zat te denken... zou het niet zo kunnen zijn dat het drukken op de eject knop of de aan/uit knop de xbox even doet schudden en dat dan zorgt voor de krassen? Ik gebruik voor de zekerheid altijd de afstandsbediening voor die handelingen.
     
  17. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0

    mijne dee na een maand raar. En als het met die aan/uit knop zou maken dan zou het echt gaar zijn.
    maar je weet maar nooit=(
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zulke vibraties zouden nooit voor problemen mogen zorgen.

    Hier een foto van mijn Xbox360 , de Xbox staat nog <15cm van mijn Sub.
    De vibraties van de Sub hebben helemaal geen effect op mijn Xbox360 (Hitachi drive).

    [​IMG]
     
  19. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook verticaal staan, en nog geen problemen (afkloppen :9).
    Ik ben wel altijd heel voorzichtig wanneer ik een game erin doe, zorg ik altijd dat hij echt precies goed in de lade staat enzo. En als ik hem eruit wil halen, zorg ik ook dat als ik op het knopje druk de 360 niet kan bewegen.
     
  20. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet welke drive ik heb (iemand fotos misch?) maar het is tog slecht als je iets erop hebt staan volgens mij heeft mijn broertje erop gedrukt en is daarom saints row kapot :mad: met andere spellen geen problemen tot zover
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina