Je kan wel simpel zeggen 'stap van de 360 over naar Wii of PS3'... maar wat als die apparaten en bijhorende games mij (en mischien vele anderen) nou totaal niet aanspreken?
Dat je nu ineens veel mensen die altijd pro-Xbox waren beginnen te mekkeren dat het 'ding' geen Blue-Ray heeft is in mijn ogen gewoon kinderachtig (is dat fanboy-gedoe in mijn ogen altijd al, maar dat terzijde). Je kocht dat ding omdat je het een tof apparaat met toffe games vond, en niet voor de sier. Ik bedoel, ondanks dat ik al aan mijn 4e Xbox toe ben in 2,5 maand vind ik het nog steeds een super-apparaat met super-games vooral in combinatie met Xbox Live.
Ik heb een Xbox gekocht puur omdat dat de console is met de games en het online netwerk die me aanspreken... dat het apparaat vervolgens mankementen heeft is in mijn ogen niet een probleem van de consument maar van de fabrikant. Natuurlijk zal de fabrikant het proberen af te wimpelen met uitspraken als 'dat ligt aan de gebruiker', terwijl iedereen die er gewoon voorzichtig mee omgaat wel anders weet.
In mijn ogen zou juist dit een mooi moment kunnen zijn om zo'n groot bedrijf op zijn/haar knieen te krijgen en het probleem gewoon toe te laten geven. Als enkele consument/gamer zal je dat uiteraard niet lukken, dus zit er niets anders op dan elkaar de hand geven en gezamelijk een vuist op tafel te vormen.
En qua service zijn ze in mijn ogen ook wel redelijk goed en snel. Alleen zou het nog mooier zijn dat je je eigen gerepareerde Xbox of een nieuwe terugkreeg in plaats die van een ander waarvan God mag weten wat daarmee allemaal is uitgespookt...
Laatst bewerkt: 1 mrt 2007