1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Bekraste DVD's, Defecte Xbox 360, Kassa(24-2) [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door FuriousFreak, 19 feb 2007.

?

Mijn Xbox 360 maakt krassen! Ik heb...

  1. een Samsung

    13,5%
  2. een Hitachi

    10,0%
  3. Beide

    1,3%
  4. een Samsung en ik heb geen beschadigde DVD's

    27,4%
  5. een Hitachi en ik heb geen beschadigde DVD's

    34,3%
  6. Ik heb beide en ik heb geen beschadigde DVD's

    7,0%
  7. Anders....

    6,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij staat er nog steeds als laatste update:

    FRANKFURT,
    DE 12/03/2007 9:20 's morgens DELIVERY
     
  2. eddyfever

    eddyfever Active Member

    Berichten:
    825
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet mijn xbox opsturen omdat deze kapot is. Bij de helpdesk zeggen dat ik een nieuwe krijg. Maar zou je kunnen eisen dat je er een met een BenQ drive wil?
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    |:-
     
  4. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens wat die chinese gast in de verlenging zei klopte. Ik heb net mijn waardeloze PGR3 disc een tandpasta-massage gegeven en hij doet het weer prima. Insmeren die hap!!!! :D:D:D
     
  5. DaanM

    DaanM Solid Snake

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    lol, de volgende keren dat er krassen onstaan, zitten er niet alleen weer krassen op je cd maar ook tandpasta op je lens.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Jouw Xbox360 zal nu wel lekker ruiken ;)

    Gebruik het niet te veel en niet te vaak.
    Anders verwijder je de toplaag van de cd en dan werkt die helemaal niet meer,
     
  7. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    welke verlenging? (heb dit niet echt gevolgd)
     
  8. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
    De verlenging (internetgedeelte) van de uitzending van Kassa waar het xbox-krassenprobleem werd aangekaart.

    Je kunt hem hier terugzien.

    Let ook even op mijn schitterende woorden :cool: 8) (Valentijn Smulders)

    Maar wat die chinees voor mij zegt klopt dus echt. Neem gewoon een klein beetje tandpasta (ongeveer de helft van waar je normaal je tanden mee poetst, doe het op een droog doekje/washandje en smeer het van binnen naar buiten op je disc, zonder rondjes te maken of in het spoor van de kras mee te wrijven. Als het er helemaal opzit neem je een ander stukje van je doek en wrijf je het er extra goed in. Daarna maak je weer een ander stuk doek een beetje nat en haal je het overtollige tandpasta eraf. Even droogmaken en voila, je kapotte disc doet het weer. :)
     
  9. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Hoewel ik niet aanraad om tandpasta te gebruiken (zit kalk in, KAN nog meer krassen veroorzaken) kun je het beste je disk polijsten. Want een kapotte disk door krassen wordt veroorzaakt doordat de krassen op de plastic beschermingslaag zit (zonder beschermlaag zou de data direct beschadigt raken en gaat je disk eerder kapot). Als je die polijst kunnen de lichtstralen van de laser erweer doorheen.
     
  10. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Maar ik zat net PGR3 te spelen en toen ik weer een circuit niet kon laden werd ik aggresief en heb ik impulsief de tandpasta van stal gehaald 8). Het is voor de lange termijn misschien niet zo handig maar voorlopig doet hij het weer. Overigens kreeg ik bij pgr3 pas na 270 uur spelen problemen. Dus als hij nu weer 270 uur vooruit kan dan ben ik er tevreden mee, zoveel speel ik het spel toch nooit meer want het is veel saaier dan vroeger.
     
  11. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga het dalijk proberen met mijn perfect dark cd is de kras dan helemaal weg ?
     
  12. sanderSJE

    sanderSJE Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    werkt dit ook met zon diepe ronde kras?
     
  13. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee. uiterlijk gezien wordt de disc er alleen maar lelijker op. Ik dacht nadat ik m ingesmeerd had ook van: oeps, dit was niet zo slim, maar toen stopte ik m in mn xbox360 en toen dee die het beter dan voorheen. Je blijft de krassen zien, maar de disc doet het wel weer beter. Dus als je een kras op je disc hebt maar hij doet het nog wel hoef je het ook niet te doen want je disc wordt er niet 'mooier' van.
     
  14. Gangsterdwerg

    Gangsterdwerg Active Member

    Berichten:
    827
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, ik heb precies zo'n ronde kras als de meeste mensen hier. Cirkelvormig, evenwijdig aan de rand van de disc, ongeveer halverwege.
     
  15. ninc

    ninc Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm.... ik heb net de aflevering van kassa gelezen en alle forums nagestruind voor 2 weken en ik ben echt huiverig om een xbox 360 te gaan kopen..

    Ik heb een Gamecube en die heeft echt nooit problemen gegeven, je kon er in principe mee jongleren. Ik snap dus ook niet dat microsoft hier geen aandacht aan heeft besteed. Je kunt toch verwachten dat een gameconsole gebruikt kan worden (doh) en dat er stootjes of lichte klappen op kunnen komen>?

    Mijn gamecube is 2 keer goed gevallen en werkt nog steeds prima. Nu bij de Wii was het probleem met de straps die niet sterk genoeg waren. Natuurlijk is het de functie van de controller dat ie gebruikt wordt en daarom moeten ze dit ook goed beschermen, want je gaat niet zuinig doen en ook niet beschermen als je kleine precious (Lotr-reference, lol)

    Maarja, is het nu een NIET-koop advies voor de Xbox 360?
     
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nee. Absoluut niet.
    Het enige dat je zult lezen, zijn klachten. Want waarom zou je iets laten horen als je console wel naar behoren werkt?
    Dat verwacht je toch voor ruim €400,-?

    Iig, hier een console van de release datum, en deze werkt nog steeds vlekkeloos.
     
  17. ninc

    ninc Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah, maar het is toch frappant dat er zoveel xboxen hier problemen over geven>? Dit is al lang geen launch-probleempje meer.

    Het wordt eens kijken hoe de PS3 het gaat doen en of die kuren gaat krijgen.

    Onzekere xbox 360 of stabiele Wii? _0/
     
  18. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    dood en geweld of konijntjes en bananen ?:+
     
  19. FuriousFreak

    FuriousFreak April 29

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    @ ninc:


    Koop gewoon je Xbox 360 bij je eigen vertrouwde Gameshop (als je die hebt) en vraag gewoon of je even mag kijken welke DVD drive er in zit. Ze zullen heus niet zo moeilijk doen als je gewoon uitlegt waar je bang voor bent. Naar verluidt maakt de BenQ drive geen krassen.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2007
  20. TB__

    TB__ .....

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    heb net de tanpasta erop gesmeerd en geen verschil, er werd ook bij gezegd dat het niet altijd werkt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina