1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD? Kassa[deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BLACE, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    "Van deze 27 “absoluut defecte” xboxen zijn er 22 die na 3 dagen testen geen enkele, zelfs geen esthetische, kras veroorzaken. Dat is bijna 90% die geen probleem vertoont!"

    Fardo als wetenschapper weet jij dat dit een te korte test is, ikzelf heb ook krassen ontdekt, en die waren er pas na een paar maanden. Het hangt er volgens mij maar net vanaf hoe de laserkop heen en weer beweegt .
    door net de juiste volgorde van van bepaalde bewegingen kan de de drive in een bepaalde resonantie-toestand komen waardoor de krassen ontstaan.
    Dat hangt mede van het spel af, en waar je in de game bent.

    Als ikzelf geen krassen gehad zou hebben, zou ik kunnen denken dat de krassen veroorzaakt zijn doordat men de Xbox 360 tijdens het draaien van de disc verplaatst heeft, of er tegenaan gestoten heeft.
    Mijn Xbox 360 staat in een andere kamer, en ik verplaats hem nooit. Dus voor mij staat absoluut vast dat het krasprobleem een fout in de xbox 360 is ! (ben zelf ook Wetenschapper)
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2007
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat idee had ik ook, vond 't maar een vrij grove aanname. Maar goed, fijn dat MS de mensen met klachten serieus neemt, en niet langer de schuld bij de consument legt.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt, maar Kassa trekt wel direct zeer grote conclusies met hun tests. Microsoft heeft ook een aantal machines teruggehaald en heeft dit probleem niet kunnen traceren ... Het is natuurlijk het woord van MS tegen kassa ..
     
  4. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is niet waar, kijk maar op verschillende fora en je ziet dat ook mensen uit andere landen dit probleem hebben.




    Je lijkt te vergeten dat niet iedereen bij kassa gaat klagen.
    Jij vindt dat "slechts" 10% van de xboxen defect is. Sorry hoor maar ik vind 10% ENORM veel na zon kleine test van 3x 5 uur.


    Ja ze werken perfect na 5 uur testen, maar stel je voor dat zon console 100 uur wordt gespeeld, denk je dat ze dan nog zouden werken?

    Sorry maar ik ben het niet met je eens, ik vind dat als 10% van de geteste consoles al na 5 uur testen krassen gaan veroorzaken dat dit behoorlijk hoog is.

    Maarja we zullen zien wat er gebeurd
     
  5. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens! (iemand die ook krassen heeft)
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het is geen groot probleem en slecht een enkeling. Ik ken inderdaad de fora's

    Men heeft hun coclusies niet getrokken van uit de test .. Ook blijf ik er bij dat de proef opzet niet ultiem was. Ook zijn de conclusies niet echt duidelijk

    Ik zou graag de test resultaten zien van 100 uur testen. Ik ben nog steeds niet overtuigd

    [qoute]Sorry maar ik ben het niet met je eens, ik vind dat als 10% van de geteste consoles al na 5 uur testen krassen gaan veroorzaken dat dit behoorlijk hoog is. [/quote]
    Van de totale xbox populatie is dit bijna te verwaarlozen of heb je inderdaad van de 100 vrienden in je lijst 30 mensen met kras problemen staan?

    Er zullen inderdaad mensen met problemen zijn ... (kras problemen) en deze mensen moeten inderdaad zo geod mogelijk geholpen worden. Maar dat betekend niet dat er wereldwijd 1-2 miljoen xboxén met problemen zijn ... een conclusie die ik niet kan staven
     
  7. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Als wetenschapper zeg ik, dat ik niet weet hoe groot het probleem is.

    Hoe groot het probleem is, zal blijken als al je in de winkel je bekraste disc voor een nieuwe kan inwisselen.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2007
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik dacht al unieke username :) ... Mja klopt, maar het probleem is dat we niet over alle informatie beschikken. Zo constateren we alleen dat er een ziekte is, maar wat de oorzaak is is nog onduidelijk. We weten ook nog niet of het over een uniek probleem gaat of dat het een epidemie is. Die 900 klachten zeggen me niet veel. Tevens heeft men ook niet getest met "nieuwe" machines, maar met machines waar al klachten van bekend zijn. Tevens heeft men geen contra test gedaan een ander console of cdrom speler pakken en dan 5 uur spelen. Deze test verteld me alleen dat er een probleem is en dat er een waarneming is ... Maar ik denk dat ik met deze informatie geen paper kan schrijven voor Nature, omdat de info gewoon beperkt is.

    Ik weet ook dat volgens Microsoft er weinig klachten binnen komen over deze beschadigde discs
     
  9. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is gewoonweg niet waar. Het lijkt misschien zo omdat Amerika bijv. niet een consumentenprogramma en/of een machtige consumentenbond heeft die op federaal niveau de mensen bereikt.
    Nederland is daar een tamelijk uniek land in (Duitsland heeft dat ook wel trouwens).
    Daar heb je een punt, maar ze zeggen net zo goed:
    "Wat ons overigens wél duidelijk opviel is dat de XBOX wanneer deze horizonaal - liggend dus - geplaatst wordt duidelijk minder vibreerde en de schijf makkelijker afspeelde dan in verticale positie. Dat is makkelijk verklaarbaar: Het loopwerk in de XBOX kan weliswaar prima vertikaal werken, maar is qua ontwerp primair bedoeld voor horizontale montage."

    en
    "Toch waren wij benieuwd of ook DVD-loopwerken voor de PC dit probleem vertonen en om dit te testen hebben we een PC loopwerk dat ook afkomstig is uit de fabrieken van TSST - de SH-D162 - onderworpen aan dezelfde test: Tijdens het afspelen van een schijfje hebben we ook dit DVD-ROM loopwerk snel heen en weer gekanteld. Het resultaat was opmerkelijk: Hoewel de speler tijdens het kantelen ook duidelijk herrie maakte en het afspelen stokte, bleek het schijfje na afloop geen enkele kras te bevatten! We hebben de test meerdere malen herhaald, maar het bleek ons niet mogelijk om krassen te maken op de schijf."

    en
    "Dat het bij ons niet voorkwam dat discs tijdens onze tests spontaan bekrast werden is wat ons betreft overigens zeker ook geen bewijs dat dit nooit voorkomt, wij kunnen het aan de hand van onze eigen tests alleen niet bevestigen."
    en
    "Onduidelijk is op het moment van schrijven nog wat de officiële opstelling van Microsoft is met betrekking tot het probleem van bekraste schijfjes, maar wij zouden Microsoft sowieso aanraden om bij een volgende revisie loopwerken met bescherming - in welke vorm dan ook - rond te lens te gebruiken, zodat het bekrassen van discs net als bij de TSST SD-D162 DVD-ROM drive praktisch onmogelijk wordt."
    Ze hadden duidelijker moeten zeggen ja dat er een discrepantie is tussen de klachten van klanten en de conclusie van hardware.info.
    Dat weet ik niet, maar als het probleem héél klein is dan zou het voor Microsoft toch niet zo moeilijk moeten zijn om dat toe te geven.
    Nogmaals: elk apparaat heeft een failure rate, prima, dat is niet te voorkomen, maar het gaat om de service erna.
    Geen speld tussen te krijgen.
    Ook erg raar ja.
    Klopt, die waren minder in aantal en die Hitachi had ook niet zo'n ontwerpfout.
    Zet daar eens Microsofts belang tegenover. Overigens had Kassa het nog veel meer op kunnen blazen hoor, ze hadden net zo goed de RoD erbij kunnen halen, had je helemaal spektakel.
    Na 5 uur ja...
    Jonge, MS is geen zwakke kleuter, dat is een megasterk bedrijf. Als MS dat beweerd tegenover Kassa kun je hen dat niet kwalijk nemen. Ze hebben MS niet gemarteld ofzo.
     
  10. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    k heb bericht van M$ gehad dat ze m'n 360 terugsturen en nou heb ik een trackingnummer gekregen. Maar als ik naar www.ups.nl ga en het nummer invul zegt ie dat het nummer niet bestaat. Iemand een idee?
     
  11. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo.......een politicus ben je zeker..

    Als je alleen op dit forum kijkt hoeveel mensen er met krassen of kapotte 360's zijn, dan is dat een groot aantal.

    Kijk je verder op het net (internationaal), dan blijken er heel veel mensen te zijn met:
    of krassen
    of losgeraakte soldeerpunt
    of kapotte grafische kaarten
    of cdlades die niet meer opengaan.

    Dit zijn echt geen individuele gevallen, het is gewoon een structureel probleem.
    Van mijn kenissen is bij iedereen de 360 al een keer opgestuurd geweest, dat is toch geen toeval.

    Wat mij betreft mag Kassa de hele boel zo groot uitlichten.........zelfs overdrijven......zolang er maar aandacht komt voor het feit dat een deel van de 360's van slechte kwaliteit is.
    M$ is echt geen zielig klein bedrijfje, sterker nog het is een grote multinational die niet bekend staat om zijn liefe manier van zakendoen of supergoede producten(windhoos)
    M$ wilde perse eerder zijn dan Sony, dat is gelukt, maar en koste van wat?

    De 360 is een tof apparaat, but something smells fishy.
     
  12. Snackhaas

    Snackhaas Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag heb ik M$ zelf maar weer gebeld... nu wordt mijn xbox gewoon omgewisseld (duurt wel 4 weken) maar over testen wordt niet meer gesproken... krijg dus n oude gerepareerde xbox360 terug

    en nieuwe disc? die moet ik maar bij de publisher gaan vragen (hallo, wie maakt die krassen, niet EA of atari ofzo).
    maandag beloofde ze me nog 7 nieuwe spelle :mad:

    nu maar weer wachten, en m'n ouwe xbox180 weer van zolder af gaan halen
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2007
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm heb je de namen genoteerd? Misschien naar die persoon vragen. Ze gaan zover ik weet in ieder geval wel jou Xbox 360 testen

    Ik heb deze problemen niet gehad .. en van de 100.000-200.000 verkochte xbox zijn er betrekkelijk weinig klachten ... de Xbox 1 had meer problemen .. Het is niet leuk als je het mee maakt, maar je machine wordt wel vervangen
     
  14. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je weer wel gelijk, onze informatie is te beperkt en die van kassa ook. De enige die het probleem echt kan overzien is Microsoft.
    Ze hebben wel contra tests gedaan, ze hebben 3x een test van 5 uur gedaan met 3x verschillende consoles en nieuwe games.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt en het resultaat was 5 bekrasde discs ... 2 ronde krasjes 3 dubieus

    Dat is nog steeds geen goede test (als je mijn tekst gelezen had.. dan had je dit ook gelezen) :)

    Het resultaat van die test was een echt geval was:
    30 machines testen waar mogelijk al problemen mee zijn vind ik niet representatief.. Ze hadden namelijk imho ook aan mensen zonder klachten moeten vragen of ze met deze test mee wilden doen ... als deze machines ook problemen geven dan kan je mogelijk praten over iets structureels ... Tevens vind ik de opmerking 1-2 miljoen machines zijn defect erg kort door de bocht
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    XBW telt op 't moment van schrijven 26.253 geregistreerde leden. In 't vorige deel hebben we een enquête afgenomen ivm de bekraste schijfjes. 57 leden hebben aangegeven in 't bezit te zijn (geweest?) van een X360 die schijfjes bekrast. Dat is ~0,2% van onze gehele community... Nu zegt dit vrij weinig aangezien slechts 230 leden hebben deelgenomen aan de enquête, dus niet echt representatief.
     
  17. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Je beredenering klopt niet. Niet 10% van de Xboxen is defect, maar "slechts" 10% van de defecte xboxen is ook daadwerkelijk kapot, of liever, vertoont het probleem.

    Stel dat 50 op de 1000 bezitters van een Xbox 360 denkt dat hij dit probleem heeft (5%). Als die 50 Xboxen worden getest blijken er echter 5 het probleem daadwerkelijk te hebben. Die andere 45 laten na 8 uur testen het probleem nog niet zien. Dan is het probleem dus niet 5%, maar slechts 0,5%.

    Zoals de directeur van Bol.com op TV vertelde, komt bij hen deze klacht minder vaak dan 1% voor. Hij zegt niet 1%, maar onder de 1%! Als we ervan uit gaan dat bij die klachten 90% ook nog eens ongegrond is. Ik zelf heb gesproken met een Nederlander die voor de Amerikaanse helpdesk werkt en die vertelde mij dat hij het aantal calls over krassen in NL heeft vergeleken met de VS. De verhouding die hij vond is 1 staat tot 4, dus voor elke call in NL staan er 4 in de VS. Echter!!! Er staan 60 keer zo veel 360's in de VS als in NL! Ofwel, het probleem, of liever de klacht, komt dus een factor 15 keer meer voor in Nederland dan in de VS?!

    Omdat het dus, kennelijk, om een zeer lokale issue gaat, die zelfs door Kassa vrijwel niet te reproduceren valt (10% na 8 uur testen met enkel esthetische resultaten) hebben wij besloten om domweg DVD drives te vervangen. Wij kunnen absoluut geen structurele oorzaak vinden en het probleem is heel lastig te reproduceren. We nemen het wel degelijk serieus en we willen absoluut dat iedereen een perfecte 360 ervaring heeft. Je zou het bijna een placebo oplossing kunnen noemen: van de 100 patienten zijn er 10 echt ziek en we geven ze alle 100 het medicijn, omdat wij niet kunnen checken welke 10 patienten daadwerkelijk ziek zijn en of ze uberhaupt ziek zijn. Let wel: het is geen placebo, iedereen krijgt daadwerkelijk een nieuwe drive en alle units worden gecontroleerd op eventuele structurele oorzaken.

    De service van de helpdesk wordt ook continu gemonitord. Dit is een uitbesteedde service die wij zelf ook continu checken. Wij zijn eind vorig jaar overgestapt naar een nieuwe bedrijf, wat absoluut kinderziektes heeft veroorzaakt. Maar naar mijn weten is de snelheid en de kwaliteit van de help desk nu weer zoals hij zijn moet.


    Ik vind het persoonlijk buitengewoon vervelend dat er gebruikers zijn die een nare ervaring hebben met de 360 en/of met de helpdesk. Het positieve aan Kassa en sites zoals deze is dat we continu scherp gehouden worden om onszelf te verbeteren. Dat dit niet zo snel gaat als een ieder dat zou wensen, daar ben ik mij ook van bewust. Microsoft is een bedrijf van meer dan 70.000 mensen en om de juiste beslissingen te nemen is goedkeuring en dus tijd nodig. Wie denkt een klacht te hebben kan de helpdesk bellen en zal een nieuwe DVD drive krijgen en hulp bij het aanvragen van eventuele nieuwe discs.
     
  18. Cizzler

    Cizzler Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 360 heeft een Hitachi drive en dat ding heeft dus een geweldig mooie kras gecreëerd op GoW. Drive begon opeens een raar geluid te maken, je hoorde dat de dvd gewoon wel beschadigd moest raken. En dat was dus ook zo, een cirkel van 3/4mm breed, alsof er echt iets langs geschaafd was.

    De 360 lag echt stabiel, horizontaal op een bureau, niet bewogen of wat dan ook. Dus dat het ding krassen kan veroorzaken kan ik bevestigen. De kras heb ik overigens gewoon verwijderd met polijstpasta en daarna is het nooit meer gebeurd en de disc werkt ook weer.

    De rest van de spellen heeft wel krassen, maar die zijn niet door de 360 gemaakt. Of ze hadden al krassen toen we ze kochten, of ze zijn ontstaan door wat minder voorzichtig gebruik. Gewone gebruikssporen zeg maar, maar dit zijn vaak krassen van binnen naar buiten en daar heb je geen last van bij het spelen.
     
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk.
    Ik ben wel blij dat het probleem wordt erkend en dat er wat aan wordt gedaan. En uiteindelijk maakt het ook niet uit of het er nou veel of weinig zijn. Als er maar een gepaste oplossing komt voor mensen die een probleem hebben.
     
  20. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een telefoontje terug gehad van Xbox Support. De man aan de lijn zei dat ze het probleem zo snel mogelijk willen oplossen omdat zij er ook moeite mee hebben (en er vanaf willen zijn vanwege de drukte) en omdat het voor de klant vervelend is. Daarom vroeg hij of ik mijn Xbox360 wou inruilen voor een andere die geen krassen maakt. Daar ben ik akkoord mee gegaan.

    Heb ook al de email met de bonnen binnengehad. Zover van mij nog niks lelijks over support, gaat echt perfect en snel. Ook erg aardige mensen aan de lijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina