1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD? Kassa[deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BLACE, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een nieuwe enquête toegevoegd aan dit topic.

    Als je Xbox 360 defect raakt, vertrekt ie richting 't reparatiecentrum te Duitsland. Vervolgens krijg je binnen een aantal weken weer een Xbox 360 teruggestuurd.

    Is het:

    - je eigen Xbox 360 die is gerepareerd?
    - een gereviseerde Xbox 360? (360 van een ander die is gerepareerd)
    - een nieuwe Xbox 360?

    Meerdere antwoorden zijn mogelijk aangezien er mensen zijn die meer dan één keer een Xbox 360 hebben opgestuurd/teruggekregen.
     
  2. Crifox

    Crifox Crifox.nl

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zie je dat je een gereviseerde krijgt, staat er dan een sticker op ofzo?
     
  3. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg 2 eerder gerepareerde Xbox 360’s (waar ik van uit ga) terug die in perfecte staat verkeerde en voorzien waren met een nieuwe DVD-drive. Of het om een gloednieuwe Xbox 360 ging zou ik niet weten, geen idee hoe je dat zou moeten achterhalen. Wel was de fabricage datum eerder dan mijn zelfgekochte Xbox 360.
     
  4. METALFEAR

    METALFEAR Guest

    @Melbuuln: Ik heb hem net binnen dus binnen 5 dagen had ik het....

    Helaas was het niet het probleem en mag ik mijn 360 alsnog opsturen naar M$. Ze zeiden wel dat de kans om je eigen Xbox 360 terug te krijgen wel hoger ligt dan normaal.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je een gereviseerde terugkrijgt zou er een brief bij moeten zitten. In die brief staat iets in de trant van 'een vervangende console zodat je weer snel verder kan gamen'.
     
  6. Bart009

    Bart009 BeeYou

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag een nieuwe 360 op laten halen bij Dynabite. Had hen m laten versturen. Alles nieuw in doos, zelfs heel nieuw premium pakket gekregen dus alles acc nu dubbel :)...

    Alleen is de productiedatum 16-10-2006. Is dat niet zo rond die tijd dat de hele miserie begon rond die krasconsoles!?

    Tevens zit er ronde groene sticker op de originele xboxdoos. Wat betekent dat? Suggesties? Ook op dat eject-knopje van de DVD-speler zit een klein groen stickertje? T is toch geen gereviseerde?!
     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dacht vanmiddag, ik ga even de Halo 3 beta spelen. Keek even of wat vrienden online waren in mijn friendlist. Eenmaal in deze friendlist pats, 360 vast. Nou, kan gebeuren, dus ik start hem opnieuw op. Wat blijkt, weer vast. Of bij de melding hoeveel vrienden er online zijn (regelmatig), maar nagenoeg altijd als ik maar iets van mijn frienlist of messages openklik, slaat mijn 360 helemaal vast. Ik heb dit overigens sinds de laatste update, hiervoor had ik geen last van dit probleem. Bij het teruggaan van een game naar je dashboard hoor ik als ik met een DVD speel en hele harde pok en ook hier loopt de 360 vrij vaak vast. Lijkt erop dat mijn 4e 360 het dus ook gewoon gaat begeven....
    Heb er nu eigenlijk wel een beetje mijn buik van vol.
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoppa, mijn tweede 360 is ook overleven.

    Dit keer wel met een normale error code (alleen dan weer net diegene waar ik niets aan heb), namelijk 0102.

    Iets anders waar we misschien veel mensen voor nodig hebben. Officieel loopt de garantie voor de mensen die op de launch een 360 gekocht hebben aan het einde van dit jaar af.
    Ik heb echter het idee dat er nog steeds veel te veel 360's stuk gaan (ken bijna geen launch-360 die heel is) en dat Microsoft maar refurbished exemplaren uitgeeft totdat de garantietermijn voorbij is. Wanneer er in september nog steeds zoveel stuk gaan, moeten we misschien maar eens kijken wat we kunnen gaan doen. Ik zie het namelijk niet zitten om na 2 jaar maar een nieuwe 360 te kopen omdat ik tegen die tijd een x aantal refurbished heb gekregen die ook allemaal stuk gaan (na verloop van tijd).
     
  9. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat valt allemaal best mee, is maar een klein percentage en komt vaak omdat de consument er slecht mee omgaat...................BLABLABLABLA_0/

    Dat blijft de officiele houding van M$ en van een aantal forumleden.

    Ik ben het met je eens, dat men(de consument) verenigd moet worden om dat fijne M$ aan te pakken....................maar hoe?
     
  10. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat ik in ieder geval ga doen is alle serienummers opschrijven+hoe lang ze geleefd hebben.
    Daarnaast kunnen we eigenlijk nu nog niets doen, maar pas vanaf december als de xbox360 2 jaar uit is.

    Zoals ik opmaak uit de Kassa-actie is het belangrijkste dat het om veel mensen gaat en een structurele aanpak van probleemidentificatie. Daar moeten we dus mee beginnen ;).
     
  11. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Kut.

    4 van de 5 discs zijn bekrast, en dat terwijl ik er zorgvuldig mee omga. Ik heb Oblivion net een paar dagen, nog geen 4 uur gespeeld en nu al loopt ie vast. Dus ik kijk of er krassen op zitten, en ja hoor, de hele disc onder de krassen. Ook Kameo, CoD2 en PDZ zijn helemaal ondergekrast, alleen de meest gespeelde game, Gears of War niet. De games functioneren nog wel naar behoren, behalve Oblivion die om de haverklap hapert en dan uiteindelijk vast loopt. Moet ik bellen, of nog doorspelen en kijken of het over gaat?
     
  12. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon bellen, dat is het beste denk ik, dit gaat denk ik niet over vrees ik.
     
  13. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    hoe lang duurt het ongeveer totdat je een andere 360 thuiskrijgt?
    want mijn kapotte 360 is 1,5 week geleden opgehaald maar heb nog steeds geen andere gehad...
     
  14. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    15 werkdagen kan het duren, 3 weken dus.
     
  15. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ring of Death? Gebruik dit eens!

    Schijnt te werken.
     
  16. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    1 minuut geleden ging de deurbel met een xbox 360. Kijk zometeen wel of ik een gerepareerde of nieuwe heb gekregen.

    EDIT: Hoe kan ik zien of ik een nieuwe of een gerapareerde heb gekregen :) ??
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  17. mcdoublev

    mcdoublev Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahaha. :lol:

    Ik heb de drie rode lampjes, maar mijn xbox doet het wel voor 5 tot 30 minuten, en crasht dan pas. Na restart krijg ik de lampjes.

    En ik stuur liever m'n Xbox op naar M$ zodat ik een nieuwe krijg, dan dat ik m'n huis / kamer in de fik door een ontploffende Xbox :D :lol:

    Als je dan toch geen garantie meer hebt, zou ik eerder dit proberen, komt namelijk op hetzelfde neer (de 'handdoek-truuk' verwarmt gesoldeerde stukjes, waardoor betere geleiding/contact tussen de GPU ontstaat).
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2007
  18. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Bij een gerepareerde staat er refurbished op als het goed is, en bij een nieuwe zit er een beschermsticker op de dvd lade.
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, geloof er zelf ook geen fuck van hoor. :)
     
  20. mcdoublev

    mcdoublev Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal misschien wel werken (als de soldeerpuntjes het probleem zijn), maar of het een verstandige oplossing is... :emo:

    Trouwens nog iets vreemds: Zoals gezegd doet m'n Xbox het meestal wel voor een korte tijd, dus toen net zette ik hem aan om even te spelen, na een paar minuten moest ik weg, dus zette ik hem gelijk weer uit. Toen ik hem meteen weer aan wilde zetten om iets te checken, kreeg ik ook de ring of death. Het is dus niet alleen na een crash.
    Misschien dat de Xbox zichzelf verkeerd uitschakeld of zo ?!
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina