1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD? Kassa[deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BLACE, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe lang duurt het gemiddeld voor je je xbox 360 terug hebt. Ondertussen al dikke 10 dagen geleden dat UPS hem heeft opgehaald...
    Ik mis hem eigelijk wel, ma kom...
    En nog iets, hoe zit het als we in december zitten. Dan is de garantie op van de mensen die hem kochten met de launch. Als die nu blijven sukkelen met problemen(sommige zitten aan hun 4de xbox), moeten die dan beginnen te dokken aan Microsoft? Want als ik dat moet beginnen te doen, dan zou ik klacht indienen. Ik ga niet dokken voor een apparaat dat nooit goed gemaakt is geweest. Maarja, laten we maar gewoon hopen dat ik een console terug krijg, die niet meer kapot gaat...
     
  2. Tismilucas

    Tismilucas Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik over een tijdje 'mijn gerepareerde' Xbox terug krijg, en het blijkt niet de mijne te zijn maar van een van mijn lotgenoten, hoe zit het dan met registratie? Iemand enig idee? Ik kan me voorstellen dat ze bij uitgifte vanuit het repaircenter alvast zorg dragen voor een nieuwe registratie, met de gedachte dat (hopen van niet maar dit forum doet anders vermoeden) deze na een half jaar wel weer ter reparatie zal worden aangeboden. Immers de eerste registratie is tevens gekoppeld aan een eerste aankoopdatum. Met andere woorden: heb ik twee jaar vanaf mijn eerste aankoop, of staat op de geregistreerde Xbox twee jaar garantie...
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, dat is wel interressant. Ja, hoe zit het daarbij vraag ik me af. Want ja, tot nu toe had iedereen garantie. Maar hoe gaat het binnenkort zitten, ga je het dan via je winkel moeten regelen? Want nu mocht je het niet met je winkel regelen, alles moet via Microsoft. Maarja, in de toekomst...:{
     
  4. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Wat ik niet snap is dat de meeste het normaal lijken te vinden dat een console 2-6 maanden na reparatie weer stuk gaat. Iets dat gerepareerd is behoort normaal te werken. Dit zijn ook vragen die ik aan MS voorlegde maar waar ze dus niet op willen antwoorden. Heb nu een mailtje terug van hoofdkantoor met bericht dat iemand binnen 2 werkdagen mijn vragen zou beantwoorden. Ben benieuwd of ze op hoofdkantoor dan wat meer klantgericht werken, want via die xbox lijn word je alleen maar verteld dat ze daar geen uitspraken over kunnen doen. Merkte toen ik gister aan het bellen was dat er gewoon iemand ( waarschijnlijk een supervisor ) naast de persoon kwam staan waarmee ik aan het bellen was. Die gaf degene waarmee ik aan het bellen was volgens mij de antwoorden die hij moest geven. Bleef na elke vraag van mijn kant dan ook altijd 5 sec stil, daarna volgde weer het standaard antwoord dat ze daar ging uitspraken over konden doen. Verder weigerde ze ook om me door te verwijzen naar iemand die daar wel op kon antwoorden,dus maar hoofdkantoor gemaild. Ik hoop dat ze dit probleem eens gaan oplossen,want ik stuur mijn 360 niet nog eens op na deze reparatie.
     
  5. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zit nog te wachten op de labels om hem op te sturen (eerste keer voor mij), maar mijn vertrouwen in het apparaat dat ik tzt ga terugkrijgen is i.i.g. laag. Heb het gevoel dat de consoles die ze 'repareren' minder betrouwbaar zijn. Maar goed, da's slechts een gevoel ;)
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt overigens eisen dat je je eigen 360 gerepareerd terug wilt krijgen, niet die van een ander. Dan moet je er wel genoegen mee nemen dat het proces wat langer duurt, maar dan weet je in ieder geval dat je je eigen 360 terugkrijgt in plaats van die van een ander. Weet jij veel hoe die ander er mee omgegaan is, denk ik dan.
     
  7. cartoonsmart

    cartoonsmart Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Eurocommissaris Kuneva heeft een aantal weken geleden opheldering gevraagd aan Microsoft over de krassen-op-disk-affaire. Microsoft heeft geen verantwoording hoeven af te leggen voor bijv. de 3RRoD of falende diskdrives die zonder redenen "out of the blue" geen spel nog film meer lezen.

    Microsoft heeft de eurocommisaris inmiddels van Repliek gedient: [citaat]

    In a statement, Microsoft told MCV that it has responded to Kuneva - and that faulty discs are likely to have been caused by 'improper use' of the console.

    It said: "There has been correspondence between Commissioner Kuneva's cabinet and Microsoft's Belgian offices.
    "We are working in an open dialogue to help explain our position and all the efforts we are taking across the EU to address any concerns that our consumers may have.
    "If used properly, Xbox 360 consoles do not damage discs... there is no single root cause or systemic issue with any of the Xbox 360 consoles."

    Bron: http://www.mcvuk.com/news/27467/Xbox-Scratched-discs-are-not-down-to-360

    Microsoft kan juridisch aangepakt worden maar dit moet dan goed gebeuren. Allereerst komt Microsoft in beginsel haar verplichtingen als fabrikant na door haar product steeds kostenloos te herstellen dan wel te vervangen. Dit garantieproces mag ook (steeds) een redelijke termijn in beslag nemen.

    Waar de juridische-frictie onstaat is het feit dat het mogelijk objectief (dat wil zeggen dat bijv. elk willekeurig individu kan opmaken uit de hoeveelheid klachten dat het apparataat mogelijk niet betrouwbaar is) meetbaar is dat de Xbox 360 structureel gebreke vertoont, en dat beste mensen zou kunnen duiden op ingebouwde-veroudering dan wel built-in obselecense. In het kort houdt dit in dat Microsoft een apparaat verkoopt wat niet doet, wat het volgens Microsoft' verklaringen (reclame-uitingen, positionering et cetera) alsmede volgens de consument zijn verwachtingspatroon (wat men van een spelcomputer naar redelijke maatstaven mag verwachten) zou moeten doen.

    Voor zo'n rechtszaak te beginnen moeten er een groot aantal gedupeerden willen meedoen. Voorts zou er een vereniging opgericht kunnen worden - is makkelijker voor het opstellen van de dagvaarding, denk bijv. eiser 1, 2, 3, 4, et cetera of eiser De Vereniging van Gedupeerde Xbox-360-bezitters.
    In principe zou de zaak zo op het eerste oog aanhangig kunnen worden gemaakt bij de kantonrechter in het arrondissement waar Microsoft BV (Nederlandse branche van MS) ligt. Het voordeel van de kantonrechter is dat men in persoon kan procederen, dus je hebt geen advocaat/procureur nodig. Wat wel vereist is, is het feit dat je de dagvaarding door een gerechtsdeurwaarder aan het adres van MS moet laten betekenen, dit kost rond de EUR 87,- en vervolgens kost het ergens tussen de EUR 100,- en 200,- aan griffierechten om de zaak bij de kantonrechter aan te brengen.

    Indien iemand rechtsbijstand verzekerd is kan hij/zij zich ook tot die verzekering wenden om Microsoft eens wat te plagen. Althans als de verzekering de aard van de zaak dekt.
     
  8. blingbling

    blingbling Pablo

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren een mail ontvangen van Microsoft dat mijn 360 is ontvangen op het repaircentre.
    "Dutch

    We hebben je Xbox ontvangen op ons servicecentrum. We vinden het erg belangrijk om je Xbox zo snel mogelijk te repareren en deze zo goed als nieuw bij je terug te bezorgen. Zodra we de Xbox hebben gerepareerd, nemen we contact met je op en kun je je alvast gaan voorbereiden om verder te spelen.
    br/>Opmerking: dit e-mailadres wordt niet gecontroleerd."

    Volgens de UPS tracking sevice staat de 360 al vanaf 24mei op locatie. Misschien dat ze bedoelen dat hij nu pas gerepareerd wordt en dat de 360 al die tijd daar maar heeft stof liggen te happen.
    A.s. donderdag zijn de 15 werkdagen voorbij. Ik ben benieuwd.
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Juuj, vandaag ook de rode lampjes mogen bewonderen...

    Heb de
    0102 unknown error - littereally means the console does not know what is wrong. possibly a short or cold solder joint somewhere (2 reports of people repairing this, one was removing moisture build up inside the console, the other used a hot-air rework to reflow the BGA Ram chips)

    Daar kan ik toch helemaal niets mee :p. De tips die bij die foutmelding staan werken trouwens ook niet bij mij. Dus dan wordt het maar eens contact met m$ opnemen.

    Heel af en toe start hij nog op maar dan krijg je meteen een 'ruitjes' patroon over je scherm, waar van de helft van de ruitjes grijs is. (denk schaakbord). En daarbij komt er ineens een boel gekraak uit de boxen.

    Iemand ervaring met deze fout melding? Het is trouwens meteen begonnen na een update die ik moest downloade om soul caliber te spelen. Kan dit er iets mee te maken hebben?
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2007
  10. Kethij

    Kethij Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze mail heb ik niet eens gehad.
    En de 15 werkdagen zijn al voorbij, en nog steeds niks gehoord of gezien. :mad:
     
  11. arma22

    arma22 Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik las net op een andere site dat er iemand was die al meer dan 20 werkdagen op zijn xbox360 zit te wachten. Komende vrijdag zijn bij mij de 15 werkdagen voorbij. Ik ben benieuwd of ik hem uiterlijk vrijdag terug krijg.
     
  12. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Zit redelijk chagereinige gast daar op het service nummer :confused: Ik vroeg blijkbaar iets nog een keer voor de duidelijkheid... "Ja dat zei ik toch?!" Ook een goeiemiddag pffff..
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.852
    Die van mij staat nu al bijna 2 weken te wachten op UPS. Eerst kreeg ik een Amerikaan aan de telefoon, m'n gegevens gegefen hij zei dat die stickers gestuurd zouden worden ( Woensdag ) ( Maandag ) Nog nix, bel weer alles weer uitgelegd had tie m'n straatnaam verkeerd ingevoert dus die vrouw zou me nieuwe stickers sturen ( Donderdag ) Nog nix, weer bellen had die gast me een refrentienummer gegefen voor UPS en nummer van UPS, hij zei bel hun maak een afspraak en zeg dat ze meteen stickers mee moeten nemen. Bellen is ie gesloten na 18:00 ( Vrijdag ) Weer bellen, zeggen ze dat ze die stickers niet mee kunnen nemen die moeten eerst naar jou gestuurd zijn. ( Vrijdag ) Weer bellen naar Xbox Support, vrouw aan de lijn gehad alles uitgelegd zei ze dat ik binnen 72 Uur word teruggebeld door een medewerker van der en alles dan met me afmaakt. Nog steeds geen telefoontje gehad, morgen weer bellen en dan ben ik niet meer aardig, ze kunnen nu de pot op vraag wel of ze het kunnen verzenden via mail..
     
  14. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    hij is nu in duitsland. dit word me 4e xbox.... hij ging kapot in febuari. april en mei. dus na 2 maanden en 1 maand was me gerepareerde weer kapot!! dus die ik nu krijg zal zeer zeker ook kapot gaan.....
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Je had gewoon een nieuwe moeten eisen. Na 3 a 4 keer mag dat echt wel. Nu ben je altijd je xbox minstens 2 weken kwijt... En als dat dan gebeurt juist wanneer er topgames uitzijn, en je een paar vrije dagen hebt, is dat klote he...
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar wat gebeurt er eigenlijk met een Xbox360 , als Microsoft geen probleem kan ontdekken.
    Wordt deze netjes aan de kant gelegt of wordt de Xbox360 opgestuurd naar een nieuw slachtoffer.
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk als zo'n 360 eenmaal door wat standaard testjes heen is gekomen, deze op de plank komt te staan als 'vervangende' console. Wellicht dat ze wat onderdelen die gevoelig zijn voor slijtage reviseren.
     
  18. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geeist om een nieuwe. maar dat kon niet zeiden ze. hij word gewoon weer gerepareerd. ook als hij weer kapot zou gaan zou ie weer gerepoareerd worden:mad:
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat een bullshit is dit ook:
    http://www.xgn.nl/360/nieuws/5097/m...at-krassen-schuld-van-de-consumen-zelft-zijn/
    Alsof het niet aan de console ligt, dit vind ik toch zwak van Microsoft hoor...
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het gaat jaren duren voordat de EU ook maar iets gaat doen.
    Neem een voorbeeld aan het gezeik rond de besturingssysteem XP , dat is nog steeds niet afgerond.
    Nu komt M$ met Vista op de markt en alles moet weer opnieuw beginnen.

    Wordt tijd dat Neelie Kroes eens in actie komt !

    Denk dat Billie Gates haar nog regelmatig tegen komt in zijn nachtmerries.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina