1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD? Kassa[deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BLACE, 14 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Jezus ik bekijk me een paar foto's hier en kom erachter waarom zoveel mensen zeiken over krassen.

    Bij 1 krasje beginnen mensen al te roepen dat de xbox ze maakt en bij de meeste zie ik geen eens krassen (sommige duidelijk wel). Elke dvd die in een drive gedraaid heeft en er komt stof of zand etc komen krassen op. Als een dvd drive krassen zou maken dan zouden het DIEPE krassen moeten zijn en niet degene die ik op sommige foto's zie.

    Ik zeg niet dat er geen xboxxen zijn die krassen maken, maar bij sommige foto's heb ik toch zwaar mijn twijfels.

    Edit: OWJA tip: gebruik geen flash als je foto's maakt van spiegelende dingen zoals dvd's

    @ jort, das duidelijk gebruikers schade want als een dvd drive krassen maakt zal het toch minstens in een (bijna) PERFECTE cirkel moeten zijn, of een deel van een (bijna) perfecte cirkel.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2007
  2. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een xbox 360 die gemaakt is op 2006-01-14 met een Samsung drive.

    Ook hier zitten allemaal krassen op de gamediscs, het zijn niet van die diepe krassen zoals sommige hebben laten zien maar krassen op de oppervlakte van de disc net zoals bij pietlut alleen dan meer. Normaal ben ik niet iemand die schrikt van paar krasjes maar dit zijn er wel heel veel.

    Ik neem dan het zekere voor het onzekere en heb maar even xbox support gebeld. Krijg in 7 dagen een telefoontje terug.
     
  3. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4

    Ik zei eigenlijk, 'I rest my case', maar tegen jou is nog 1 opmerking van mijn kant noodzakelijk (althans, mijn inziens).. Wat ik bedoel te zeggen is, blaat niet over dingen waar je niets van weet of vraag desnoods wat ik in hemelsnaam met mijn opmerking bedoel..

    Ik citeer; 'Jij doet net of we een applaus moeten geven omdat ms ook zaken wel eens goed afhandeld.Het is niet meer dan normaal hoor dat een servicedesk dat doet daar zijn ze voor.'

    Wat zei ik? Ik citeer wederom; 'wie weet nog de actie van de Xbox 1 net na de launch, toen hij (flink) in prijs dropte..?'

    Ofwel, ik heb het hier niet over een wel of niet goed werkende helpdesk etc etc.. Ik heb het hier over een tegemoetkoming van Microsoft toentertijd. Nóg een voorbeeldje (speciaal voor de koppige onder ons *waar ik ook toe behoor, ik geef het toe*); ten tijde van mijn Xbox 1 belde ik helpdesk op, met klacht dat mijn fan wat lawaai (het was een Xbox Crystal) maakte en ik ook graag een andere, minder gevoelige, DVD drive erin wilde.. Was geen probleem, 2 dagen later stonden ze voor de deur, Xbox meegenomen. Weekje later Xbox weer terug en helemaal gratis aangepakt!!

    Maar inderdaad hoor, je hebt hélemaal gelijk, MS verleent baggerservice.. Wat ik hiermee probeer te zeggen is; de service van Microsoft is niet zo bagger als dat jij DENKT!

    Gelukkig begreep ErroX wél wat ik bedoelde..
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2007
  4. Underground

    Underground m8 is voor n00bs...

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dus zo'n samsung dvd-drive...
    maar gelukkig nog maar weinig krassen tot geen krassen
    en de krassen die er zijn zijn klein en hebben geen effect op het spelen
    ik heb zeker wel +5 uurtjes ge GoW'd en dat is ook te zien aan de cd.
    maar gaat microsoft dus een 'recall' doen op alle xbox360's om die samsung drive te vervangen?
    want er is vermeld dat je je xbox kan opsturen om hem te laten repareren en te laten onderzoeken...
    nu maar afwachten op een persbericht van microsoft om dit probleem op te lossen, want een ondeugdelijk product verkopen is niet waar ik 400 euro's aan heb verpatst!
     
  5. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2007
  6. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt niks verkeerds als ik geen krassen? Naja kan, wist niet goed hoe ik het beste de foto's kon maken, maar ze zitten er wel degelijk, al is het dus niet echt te zien op de foto's. Er is ook 1 of 2 echt ronde krassen over de disc, alleen dus niet van die diepe zodat hij het niet meer zou doen.
     
  7. majinchaos

    majinchaos Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik eigelijk de status checken van mijn xbox 360 reparatie ?
     
  8. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb ik dus hetzelfde als jou een beetje:cool:
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben het inderdaad met je eens. ondiepe krassen (in de beschermde laag) zijn niet de krassen die ik verwacht van de DVD speler. Je verwacht diepe ronde krassen (klok mee) ... van daar dat ik ook graag de foto's zie ... Ik ben ook al aan het spitten bij kassa en hardware.info (geloof ik die de test deed)
     
  10. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Snackhaas

    Snackhaas Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag heeft de helpdesk mij teruggebelt....
    Ze boden mij aan om mijn Xbox te testen.
    Ik ben hem zo ie zo 4 weken kwijt.

    Is mijn xbox goed... krijg ik um zo terug,
    maak hij echt krassen dan krijg ik een nieuwe (NIET nieuw maar gerepareerde)en al mijn spellen worden vervangen.

    Nou ik heb maar weinig vertrouwen in Microsoft.
    Het klinkt wel goed, maar wie vertelt mij dat m'n xbox echt getest wordt...?

    Misschien sturen ze hem vrolijk wel na 4 weken terug, zonder maar iets getest te hebben.
    Dan kunnen ze zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben om mij te helpen.
    En dat is weer goed voor de PR....

    Ja ze hadden het ook over de replacement actie.... dan kun je je beschadigde Microsoft spel (PGR3, GoW etc.) laten vervangen voor 15,-..
    15 euro dat is wel veel voor een spel dat je al n keer 60,- voor betaald hebt.
    en je moet een Creditcard hebbe (heb ik dus niet)..

    Mijn xbox is van productiedatum: 27-12-2005
    met Samsung drive

    Aan het einde van het telefoongeprek begon die helpdesk medewerker weer te zeveren over n stabiele ondergrond. Nou die is goed....
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2007
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je eens een foto maken van je game disc? Ik denk dat ze hem inderdaad grondig gaan testen
     
  13. Snackhaas

    Snackhaas Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, lukt me niet.. De DVD's spiegelen te veel
     
  14. Eagle-Bird

    Eagle-Bird Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ze zijn wel gewoon cirkelvormig zoals op de link hierboven (en niet al te diep)?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zijn het diepe krassen? kan je nog wel games spelen?
     
  16. Snackhaas

    Snackhaas Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    ja cirkelvormig en op sommige discs ook stukjes cirkel maar niet diep.

    1 spel is gedeeltelijk onspeelbaar andere hebben vaak meldingen van vuile/beschadigde discs
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.684
    Leuk Bevonden:
    17.893
    Idd, mensen zeiken veel te veel over die krassen.
    1. Als het een kring is, dan is het een kras die gemaakt is door de 360.
    2. Als het kleine krasjes zijn die niet met de rondingen meegaan etc. dan kan de 360 die gemaakt hebben, maar meestal ben je het zelf.

    Mijn klassieke Halo 2 disk is helemaal ONDER de krassen van punt 2, en die leest me 360 nog makkelijk.
    Pas bij punt 1 mag je je echt zorgen maken.
     
  18. falco1001

    falco1001 samsung tv 100cm:D

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0

    jep, zo is het
     
  19. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja als punt 2 zo is, dan vraag ik me af hoe je die krasjes verklaard die Kassa had gekregen in hun wekenlange test? Dat kan echt geen gebruikersschade zijn geweest, en die liepen ook niet echt perfect rond ofzo.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vraag me af hoeveel discs van Kassa beschadigd zijn en of de disc niet uit de machine geweest ... hoeveel machines hadden ze getest? 10 xbox 360's waar van de eigenaar claimde dat ze krassen veroorzaken? na die weken lange test hadden ze 1 krasje op de disc ... en de games speelden nog wel af? Dus de game is niet stuk? Ik vraag me af of kassa van een mug geen olifant heeft gemaakt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina