1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Vriend van mij heeft ook een game gekregen, skate dacht ik. Hij mocht gewoon kiezen..

2. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Maak je maar geen zorgen. Komt wel goed.
    Misschien staat zijn andere auto bij de garage en gebruikt ie tijdelijk een leenbusje. :+

3. 3dd3p3t

3dd3p3t Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    helpdesk heeft zelf problemen?

Nu na 1,5 jaar heeft mijn doos ook de bekende rode ring gekregen. Beeld hangt en uiteindelijk flashen 3 secties rood. De flinke transformator geeft nog steeds een groen licht dus mijn xbox is echt levensmoe.

Dus gisteravond gebeld naar xbox support, nog voordat het gesprek plaats gaat vinden meldt een medewerker mij dat het systeem gecrashed is en zij mij niet kunnen helpen. Of ik de volgende dag nog maar eens wilde proberen.

Dus vanavond nog maar eens een poging gewaagd om mijn kapotte xbox ter reperatie aan te bieden. Wederom krijg ik de melding dat het systeem gecrashed is en zij mij niet kon helpen. Nog steeds, was mijn antwoord? Of ik het later op de avond nog eens wilde proberen. Rond 21:00, ruim 3 uur later, weer gebeld. En je gelooft het niet, het systeem is nog steeds gecrashed en konden mij niet helpen.

Ik ben toen boos geworden, ik wil mijn xbox ter reparatie aanbieden en men noteert mijn gegevens niet eens. Probeer het morgen maar weer, is het antwoord. Ik zou als ik hen was eens bij Bill Gates gaan klagen over het waardeloze besturingssysteem waar zij mee werken. Is toch belachelijk voor woorden dat een systeem 2 dagen lang plat ligt?

Morgen probeer ik het weer, mocht ik onverhoopt weer tegen hetzelfde antwoord oplopen probeer ik het hogerop.

-wordt vervolgd-

4. TC Biertje

TC Biertje Ehhh! Biertje?

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 360 (Elite) gaf sinds vanmorgen ook een Ring of Death. Meteen bij het aanzetten van de 360 gingen 3 rode lampjes knipperen:

/ \
    \ /

De 360 gaf verder geen video-output, dus ik kreeg ook geen error op mijn TV-scherm te zien. Met de stappen uit de openingspost van dit topic de foutcode (RoF) kunnen achterhalen: 0020.

Deze middag met mijn 360 bij een maat van me langs gegaan en mijn 360 daar met behulp van zijn kabels en voeding aangesloten: Zelfde probleem. Aan de voeding/AV-kabel lag het dus duidelijk niet...
    De HDD van mijn 360 werkte prima op zijn 360, dus daar kon het ook niet aan liggen.

Uit wanhoop de bekende truuk met de handdoeken gedaan: Kwartiertje laten bakken en daarna een half uurtje laten koelen... En waarempel; Mijn 360 doet het weer! :)

Net een paar uurtjes Call of Duty 4 zitten spelen. Tot mijn verbazing heeft m'n 360 verder geen kuren meer gehad. :)
    Toch vertrouw ik het zaakje niet helemaal, dus ik ga 'm binnenkort maar ter reparatie aanbieden bij Microsoft.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lekker dan! Heb 2 kapotte 360's staan, die UPS vandaag pas op kan halen. Gebruik nu even tijdelijk de 360 van m'n moeder. Ik gisteren Test Drive Unlimited erin gedaan. Zit net een paar minuten in het spel en boem, vastloper. Ik opnieuw opstarten, boem vast. Game opnieuw opstarten, boem vast. De game bleef maar vastlopen. Ik haal het diskje eruit, helemaal onder de diepe krassen. Ik gelijk Lost Odyssey checken, maar die had gelukkig niks!
    Heb meteen snel even de andere game gechecked die ik van de week heb gespeeld. Amped 3 en Perfect Dark Zero zitten ook helemaal onder de krassen en blijven ook constant vastlopen. Denk je na 7 !! kapotte 360's alles te hebben gehad, heb je nu dit gezeik weer. Wat een wanproduct zeg..........
    Heb er nu echt wel genoeg van. Wacht tot ik m'n 360's terug heb, speel Lost Odyssey nog uit en dan gaan beide 360 in de verkoop.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dan vraag ik me echt af of het aan de locatie ligt waar je Xbox 360 staat :eek: want dat kan niet meer toevallig zijn

7. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb precies hetzelfde als jouw gehad en error 0020 schijnt een probleem met de GPU te zijn. Die Towel Trick heb ik iets van drie keer gedaan en dat werkt perfect, maar je console gaat ongeveer een week mee en dan geeft die wederom de geest. Het is een prima tijdelijke oplossing, maar ik heb wel gemerkt dat je er iets mee verziekt en dat zijn de ventilators. Die moeten op een gegeven moment zo hard draaien om de warmte kwijt te raken, omdat ze temperatuurgestuurd zijn dat ze gewoon uit de lagers lopen en je hele console begint te trillen. Tenminste dat was bij mij zo en ze gingen ook steeds meer geluid produceren, ook in idle. Mijn console wordt nu opgehaald ter reparatie/vervanging, want het is nu wel leuk geweest. Ik kreeg ook steeds vaker roze vlekken tijdens het spelen van een game, dus er is serieus iets mis en het lijkt er verdacht veel op dat het met de GPU te maken heeft. Als ik jouw was zou ik, nadat je weer de RoD krijgt, gewoon de helpdesk bellen en niet meer die Towel Trick uitvoeren. Ik wilde het gewoon proberen om te kijken of het werkt en dat is het geval, maar ik zal het niet weer doen tenzij ik geen garantie meer heb. Dan zou ik het misschien nog overwegen of gewoon proberen te fixen op een andere manier.

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vlakke ondergrond, nagenoeg waterpas, voldoende ruimte om de console heen. Dezelfde plek waar al m'n consoles het de afgelopen 10 jaar allemaal al prima doen..

Laatst bewerkt: 14 feb 2008
  9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    En de stroom voorziening? Gewoon in de wandcontact doos? Ik heb je foto's gezien en daar is inderdaad niets mis mee. Maar er noet tch iets zijn dat het probleem veroorzaakt. Gebuik je elke keer dezelfde veding van de 360 of heb je ook de verschillende voedingen geprobeerd?

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gewoon een normale stroomvoorziening. Gebruik de voeding die bij de betreffende 360 geleverd is. De helpdesk gaf mij ook als advies dat ik de voeding moet gebruiken die bij de 360 geleverd zat. Snap het onderhand echt niet meer, alle andere consoles werken gewoon prima, dus zal niet aan de stroomvoorziening liggen.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heb je elke keer dezelfde error code als je 360 sterft? Zit deze in een geaarde contact doos of is deze niet geaard?

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Krijg helemaal geen code, kreeg artifacts of vastlopers en daarna gelijk een Ring of Death. Dit is de eerste die echt zware krassen maakt.

13. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    ff offtopic: kameo sinds wanneer spelen moeders ook op een xbox 360 :p ?

14. TC Biertje

TC Biertje Ehhh! Biertje?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet dat het inderdaad maar een tijdelijke oplossing is. Ik hoop dat 'ie het nog een weekje blijft doen... Tegen die tijd kan ik namelijk de 360 van een collega overkopen, zodat ik door kan blijven gamen nadat ik mijn Elite ter reparatie aangeboden heb. ;)

Bedankt voor de informatie in ieder geval! Nu weet ik zeker dat ik de truuk met de handdoek niet vaker uit zal voren dan noodzakelijk is! :)

15. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ..wat? :emo:. Die fans draaien maar op 5 volt, ook al draaien ze op volle toeren, en ze zijn gemaakt voor 12 volt. Dus het lijkt me sterk dat ze zo hard draaien dat de lagers het begeven, die kunnen wel wat meer hebben. Sommige mensen passen een 12v mod toe op hun fans, en die werken ook prima.

16. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ok, uit de lagers lopen is misschien wat overdreven. Maar als ik nu m’n console aanzet, dan maken ze een ongelofelijk pokkenherrie en je hoort dat ze niet meer draaien zoals het hoort. De meeste herrie kwam altijd van de DVD-Rom Drive en de ventilators waren vrijwel stil. Als je je console helemaal inpakt in handdoeken of deken, dan kan er ten eerste moeilijker lucht worden aangevoerd en natuurlijk niet goed worden afgevoerd. De ventilators zijn temperatuurgestuurd en hoe hoger de temperatuur hoe sneller de ventilators gaan draaien om de warmte af te kunnen voeren. Toen ik voor de laatste keer die Towel Trick deed hoorde ik na een tijdje echt zo’n hard gebrom en gedreun dat ik maar even een kijkje nam en echt ik zweer het je een straaljager was er niks bij. Die ventilators draaide als een gek en m’n hele console vibreerde daarvan waardoor ik ‘m maar uit heb gezet. Ik liet ‘m dus afkoelen en ik heb ‘m daarna weer aangezet. Geen RoD op dat moment, maar zoals ik al eerder zei komt er echt een pokkenherrie van die ventilators. Dus die lijken me niet echt meer gezond en ik hoop ook dat ze ze vervangen. Ik neem aan dat ze dat zelf ook wel horen als ze ‘m aanzetten.

17. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    De mijne komen ze over een half uurtje ophalen :)

Even tekenen en over 15 dagen gamen maar weer :D

18. Pro-Gaming

Pro-Gaming Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen. Mijn xbox 360 is ook voor reperatie opgestuurd naar duitsland. Hij is al vanaf dinsdag weg. Maar toen ik vandaag belde bleek dat hij nu al gerpareerd is en wacht op transport ik verwacht hem maandag terug. DUS WAAROM AL DAT OVER 3 WEKEN WEG I'm so happy.

19. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Vorige week woensdag opgestuurd en gister al afgeleverd. Was alleen niet thuis dus vandaag binnengekomen. Ik heb alleen me nummer niet opgeschreven maar valt er nog te achterhalen of het je eigen xbox is? :)

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tegenwoordig doen ze er een brief bij als ze hem vervangen hebben. Is natuurlijk nooit een 100% garantie, maar ik verwacht dat het bijna altijd wel juist is :)

edit: de brief zit er trouwens altijd bij (als het goed is), in het geval van repareren vermelden ze de uitgevoerde werkzaamheden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina