Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn Xbox is momenteel in Frankfurt... hopelijk komtie snel terug...
     
  2. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    vorige week vrijdag mijn kapotte xbox opgestuurd voor reparatie, volgens UPS afgelopen maandag afgeleverd.. maar op xbox.nl staat nog steeds dat ze wachten op mijn apparaat? een belletje maken of is het normaal dat het zo langzaam gaat :9
     
  3. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb precies hetzelfde als jij. Ook vrijdag opgestuurd en maandag afgeleverd.
    Er wordt nu bij mij het volgende weergegeven. Wordt er niet écht wijzer van, maar ga er maar vanuit dat ik 'em donderdag of vrijdag weer terug heb. Zou mooi zijn, omdat MW2 en AC II hier liggen te verstoffen. :)

    FRANKFURT, DE 16/11/2009 7:58 BESTEMMINGSSCAN
    16/11/2009 7:22 AFGELEVERD
    FRANKFURT, DE 14/11/2009 6:04 AANKOMSTSCAN
    HERNE-BOERNIG, DE 14/11/2009 3:04 VERTREKSCAN
    HERNE-BOERNIG, DE 13/11/2009 22:34 AANKOMSTSCAN
    APELDOORN, NL 13/11/2009 20:30 VERTREKSCAN
    13/11/2009 14:47 AFHAALSCAN
    DE 13/11/2009 6:45 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Neeeee he!

    Ik was Call of Juarez aan het spelen net, en zomaar uit het niets zijn de ingame graphics volledig fucked up. De ondertiteling en mission objective text zoals je kunt zien zijn gewoon prima, maar de rest van de ingame graphics zijn volledig naar de haaien.

    Main menu's,intros,pause screens van games zijn allemaal prima, maar de ingame graphics totaal niet. Ik probeerde net Red Faction: Guerilla , en je ziet de map onderaan het scherm gewoon en daar is niks mis mee, echter zijn alle andere graphics volledig naar de haaien. Het is lijkt mij de graphics chip van de 360 dan.....al is het idioot dat intros,main menus, XBL marketplace er allemaal prima uitzien.

    Maar nu ik de console een halfuurtje heb uitgezet en weer aan, en GTA getest heb....werkt het gewoon wel weer. Maar ja, voor hoelang? En net deed ik Juarez er weer in en ja hoor...het is gelijk raak. WTF!!!! Maar MW2 nu ook en Left 4 dead 2 demo ook...dus zegt mij wel genoeg.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    De hele nacht dingen geprobeerd....heb de 360 via VGA aangesloten , geen graphics problemen. Toen met HDMI, en na een tijdje ging dat weer mis. Kortom...dit probleem lijkt nog in zijn early stages te zitten en na een tijdje zal ik de RROD of een bepaalde E74 error krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat is niet idioot. De intro's, menu's, en al het andere gebruikt namelijk geen hardware acceleration van de GPU om het beeld weer te geven, en worden dus wel normaal weergegeven. Maar ja je kan 'm net zogoed meteen op laten halen, zo speelt het ook voor geen meter en je krijgt waarschijnlijk vanzelf een RRoD inderdaad.
     
  6. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit is gewoon RROD. Het komt op hetzelfde neer. Moederbord is te warm geworden en gaan buigen waardoor soldeerdpunten losraken/breken. Meestal gaan ze los zitten bij de memory chips. Hierdoor krijg je die vastlopers. Wanneer je rare dingen met je beeld krijgt zoals kleuren en strepen zijn er soldeerpunten los geraakt bij de videochip. kortom Xbox is te warm geweest.

    Waarschijnlijk als je de xbox ff een paar uur aan laat staan of gewoon doorspeelt zal je snel een E74 error krijgen. Wanneer je dus nog garantie hebt kun je hem opsturen want dit probleem gaat niet vanzelf over!
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik speel dan inderdaad nog wel even door, want ik heb van mensen gehoord als ik MS bel en hun dit uitleg dat ik niet gelijk een nieuwe hoef te verwachten, of dat ze mij zelfs geld ervoor gaan vragen. Ik moet echt die RROD of E74 error kunnen melden, dan pas. Is dit zo? Het gekke is, is toen ik gisteren die HDMI kabel in een andere output van de TV had, geen problemen kreeg. Maar het duurt gewoon waarschijnlijk een tijdje tot het probleem zich voordoet.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  8. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja met de E74 error is meestal een beetje raar. Maar als je zeker wil weten dat je een nieuwe krijgt kan je ook gewoon 3 handdoeken om je xbox wikkelen en een half uur aan laten staan. Als je dit 1 of 2 keer hebt gedaan word je moederbord en soldeerpunten erg slap waardoor die zeer snel een RROD krijgt.

    Dus mocht je hem opsetelijk willen slopen moet je dat doen! Weet je zeker dat je hem kan opsturen :9
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ja precies. Beter gebeurd het gewoon deze week, zodat ik volgende week wanneer mijn Assassin's Creed 2 komt, die rustig kan spelen. Is het trouwens link om een game te spelen (dus dat er een disc inzit) als ik bijna RROD ga krijgen, of kan ik nog altijd prima de dvd la open krijgen?
     
  10. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja RROD staat helemaal los van de dvd drive. Mocht je xbox RROD krijgen onder het spelen van game is er niks aan de hand met je dvd drive of spel.

    Succes!
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Dit is wel apart trouwens, want een vriend van mij heeft een stukgaande Xbox heel lang weer tot 'leven' kunnen brengen door juist een handdoek eromheen te doen. Hij had RROD, en toen een handdoek eromheen even en toen kon ie weer eventjes gebruikt worden.
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja de zogenaamde towel-trick waarbij je'm even in veiligheidsmodus tegen oververhitting laat gaan ofzo. Erg gezond voor je apparaat is dat toch ook niet, beter meteen laten ophalen die handel want problemen krijg je anders toch vroeg of laat.
     
  13. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Toweltrick is absolute niet veilig. Je overhit je xbox in een ongecontroleerde manier. Alle componenten op het moederbord gaan ook buigen etc.

    BigKabuto: Dat die vriend van jou het gedaan heeft en de xbox een tijdje meeging is puur geluk. Neem maar van mij aan dat de toweltrick slecht is voor je xbox en dat dat een zeer slechte en tijdelijke manier van repareren is.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Ik geloof je , maar het probleem is. Ik speel nu langer dan een half uur een game en er gebeurd helemaal niks. Het duurt echt idioot lang, stel MS probeert de Xbox 360 eerst uit en ziet niet het probleem..dan kunnen ze hem misschien terugsturen. Het rare is, ik heb gisteren de HDMI kabel in een andere output van de TV gedaan en sindsdien lijkt er niks aan de hand.

    De symptomen, om het maar even zo te noemen kunnen eigenlijk echter nooit dat zijn. Als de schuld zou liggen bij één van de HDMI outputs van de TV, dan zou toch alles van het scherm verrot moeten zijn ? En niet alleen ingame graphics?
     
  15. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat over dat ingame is inderdaad vreemd. Maar een vriend van mij had het ook. Had nergens last van alleen in spellen zelf was de lucht niet blauw maar licht paars ofzo.

    Idd geval weet ik bijna zeker dat het aan je xbox ligt. Uit welk jaar komt de xbox? De nieuwe moederborden( vanaf halverwege 2008 worden gemaakt ong) krijgen bijna nooit meer RROD maar zijn gevoeliger voor E74. Komt op hetzelfde neer eigenlijk(xbox te warm) maar blijkbaar zijn de memorychips in deze moederbord wel stevig bevestigd(goed soldeer ofzo) en is de videochip nog steeds zwak bevestigd.

    Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat die weer begint..
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    De Xbox 360 heb ik vorig jaar in mei gekocht, wegens een hele mooie aanbieding bij Saturn. Ik heb al sinds de Xbox 360 launch eentje, maar
    die is onderhand al 2 tot 3 x stukgegaan.Toen ik een nieuwe van MS kreeg heb ik die al vrij gauw verkocht omdat ik voor de nieuwe ging die HDMI had.

    Het is echt raar, ik heb de 360 nu een tijdje aanstaan, gewoon ook zonder een game te spelen, die staat gewoon paused. Maar er is niks aan de hand. Als het straks echter wel mis gaat als ik de HDMI kabel in de andere output van de tv doe, dan lijkt mij toch dat die output van de tv de boel verneukt. Ik geloof wel in toeval maar dit....
     
  17. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat zou inderdaad wel heel toevalig zijn. Als het toch je input van je tv blijkt te zijn is dat wel handig om te weten. De beeld problemen die ik op je foto's zie zijn precies dezelfde probleem die je met een E74 krijgt.

    Om het ff helemaal zeker te weten zou je ook je xbox ff op een andere tv kunnen zetten en aantal uur laten draaien met een game. Mocht die het dan zonder enig probleem doen zou ik idd toch maar even contact opnemen met de fabrikant van de tv.

    Succes!
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat zou ik nog kunnen doen. Aangezien ik gisteren maar een paar minuutjes de VGA getest heb, terwijl het probleem zich pas na veel langer laat zien.

    Echter als het dan wel de HDMI output van de tv zou zijn...dan is het nog heel raar
    dat het een tijdje duurt voordat het begint....en niet gelijk, zeg maar.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Een tv heeft een hdmi input en geen output ;)

    waarschijnlijk loopt de grafische kaart op zn laatste benen. In t dashbord (pauzed) heb je geen last. Wanneer je echter een tijdje gaat gamen en de kaart dus hard aan t werk moet vanwege 3D en HD, gaat deze fouten maken.

    Waarschijnlijk een hitte probleem. De kaart raakt gestressed.
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Inpunt dan, :)

    Maar goed. Een goeie test voor het weekend is denk ik de PS3 en Xbox 360 aanzetten. Allebei gebruiken ze HDMI. En dan gewoon op eentje gaan gamen en kijken welke na een tijdje het probleem geeft. Moet uiteraard de Xbox 360 zijn. Maar door diit probleem ga je zelf ook twijfelen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina