Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De helpdesk bellen voor een reparatie.
     
  2. Melancholy

    Melancholy Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus de "Red Ring Of Death". Je kunt bellen, of je kunt gelijk naar xbox.com/support gaan, dan "Reparaties van je console beheren" (rechts op het scherm),inloggen, je xbox eventueel registreren, en reparatie aanvragen.
     
  3. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok.

    maar ik deed hem ff aan vanmorgen doen deed ie het weer! toen weer ff gespeeld toen werd ik weer van xboxlive gegooid en toen liep ie vast 1.3.4 ringen branden rood, toen ging ik werken en nu doe ik hem weer aan doet ie gewoon ik ga nu ff kijken hoelang die het doet? is tog vreemd?

    ik heb net ff fifa erin gedaan en hij liep een keer vast, toen heb ik nog keer restart en toen heb ik gewoon 2 potjes online gespeelt:confused: ik laat me xbox zo ff tijdje aan kijken wat ie dan doet

    opsturen heeft geen zin dit is de eerste xbox 360 nog toen ie uit kwam
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  4. xgerhard

    xgerhard Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, ik heb een raar probleem.
    Als ik mijn xbox aandoe krijg ik direct E74.. en 1 rood knipperent lichtje, dus ik even op youtube kijken, en al die mensen gaan hem laten oververhitten enzo.. mar ik dacht tja die van mij is nooit te warm of iets geweest.. dus ik nog een keer aan en uit en nog stees e 74, maar later kwam ik erachter dat als ik mijn stekker er maar half indeed in mn xbox dat ie dan wel opeens aanging :confused: dus ik dacht er zit een probleem in me av kabel, maar met de andere kabel van mn andere xbox was het precies hetzelfe?
    en ik kan hem wel gaan opsturen maar de garantiestikker binnenin op de dvd drive is eruitgweest omdat de dvd drive eruit moest want daar was een elastiekje los gesprongen die ik er toen weer heb ingezet...
    iemand tips??

    p.s. het ligt ook niet aan de voeding
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hm, je hebt garantie maar omdat er een elastiekje los zat, dacht jij: laat ik t zelf repareren terwijl ik weet dat de garantie dan meteen verlopen is?

    Jaja.


    Antwoord op de vraag: videokaart waarschijnlijk verbogen/laspunten los, maar t wordt voor jou sowieso een nieuwe xbox kopen.
     
  6. DON EL CORLEONE

    DON EL CORLEONE INDO PRIDE

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook bang dat , dat je het nu zelf verkloot hebt,
     
  7. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou bij mij is het ook weer zo ver... tijdje geleden liep het scherm ineens vast, zag toen een soort dambord op mijn tv. Heb hem toen opnieuw opgestart en alles leek normaal. Nu liep hij dinsdag avond weer vast en zag weer het ''dambord'' direct daarna verschenen er 3 rode lampjes. Het is dat er nog net geen Game over op het scherm stond maar god wat een ellende. Dit is nu mijn 2e keer dat de 360 naar de klote is... Nouja, ik heb het testje uit de begin post gedaan en er kwam het volgende uit:
    0102 Error in the "Digital Backbone" (CPU/GPU/RAM), this is usually caused by a cold solder joint between the GPU and the mainboard.
    There are two theories to fixing this one deals with the "X" clamps that hold down the chips. The other involves re-Heating the chips. DO NOT attempt either of these if your console is still under warranty. If your console is still under warranty return it to the store where it was purchased or call MS to have it replaced.

    Oftewel ik ben hem weer een tijdje kwijt.
     
  8. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    E18: Error in the "Digital Backbone" (CPU/GPU/RAM), this is usually caused by a cold solder joint between the GPU and the mainboard.
    There are two theories to fixing this one deals with the "X" clamps that hold down the chips. The other involves re-Heating the chips. DO NOT attempt either of these if your console is still under warranty. If your console is still under warranty return it to the store where it was purchased or call MS to have it replaced.


    dit heb ik dus uitgelezenvan de codes, wat kan ik hier aan doen het is de oudste versie xbox (geen garantie meer) ?

    of moet ik gewoon nieuwe halen?
     
  9. DON EL CORLEONE

    DON EL CORLEONE INDO PRIDE

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm dat is wel foktop, man maargoed dat vind ik zoiezo echt een nadeel van de xbox, dat hij gewoon echt vaak kapot gaat, 7/10 xboxen gaan kapot. Ik heb nu al mijn 3e xbox. Maar dit ook tevens mijn laatste, als hij nu nog ooit een keer kapot gaat hoef ik er nooit meer een. Ik heb met me ps3 never nooit problemen gehad. En ik heb de aller eerste generatie ps3.

     
  10. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb precies de zelfde, wat moet ik precies doen? Bellen? En wat gebeurd er verder dan.

    Eerste rrod...
     
  11. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eerst gebeld met MS. Hun verwezen mij naar www.xbox.nl/support daar moet je je 360 registreren en dan kan je ook melden dat hij gerepareerd moet worden ivm RROD. Ik ben toen door die site verwezen naar een UPS site om daar een afspraak te maken om de 360 op te laten halen. Vanmiddag is die vent van de UPS geweest en ik vroeg aan hem of hij veel xboxen op moest halen. Zijn antwoord: Ongeveer de helft van mijn pakketjes gaat om een xbox ophalen of retourneren... Dit kan toch gewoon niet voor een console die al een paar jaar uit is... Maargoed, ik moet nu maar afwachten wanneer ik weer een nieuwe krijg. ik houd u op de hoogte!
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het probleem is altijd hetzelfde: door verhitting trekt de videokaart/moederbord krom en schieten de lasnaden los.

    Het is zeker schokkend dat dit na al die tijd nog geen echte oplossing is. Waarschijnlijk is het hele ontwerp niet goed doordacht en hopelijk komt er snel een heel nieuw model.

    Gelukkig is de garantieafhandeling erg goed en snel, maar het is niet fraai.
    Ikzelf heb er niet zóveel last van, omdat ik er 2 in huis heb en dus altijd een reserve :+
     
  13. kevinwalter

    kevinwalter Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    nja ik heb dus ook xbox die 0020 heeft... maar waar kan ik een x-clamp set kopen?

    xbox werkt wel.. maar aleen als ik hem aanzet voor 2/3 min zonder cooler..

    garantie was al verlopen dit is 1 van de eerste modellen...
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    na een jaar gamen heb je gewoon garantie .. 2 jaar zonder rod ... 3 jaar op rod .. gewoon helpdesk bellen
     
  15. willemoke

    willemoke Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Supers, had een 2e hands xdoos elite gekocht, ongeveer een week terug, heb ik een rrod met 0110, zucht.

    Gelukkig ben ik erg blij met de service, heb ze opgebeld en alles is overgezet op mijn naam, ook was reparatie gratis. Volgende dag heeft ups hem opgehaald. Volgens het tracknummer is de xdoos nu in Frankfürt, maar ik heb nog geen mail gehad van microsoft dat ze hem hebben ontvangen, duurt dat gewoon langer, of is er wat misgegaan? Kan namelijk ook het service nummer niet gebruiken, dan krijg ik "Geen serviceaanvragen gevonden. Voer je informatie opnieuw in of meld je aan bij Device Service Home om alle herstelaanvragen te bekijken" te zien.
     
  16. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een reparatie aan gevraagd en krijg als het goed is binnekort een label in me mail als ik hem morgen of voor morgen verstuur krijg ik hem voor kerst terug dat lukt nooit meer :+
     
  17. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een RROD duurt het meestal maar rond de 7 dagen ;)
     
  18. Timiboy NL

    Timiboy NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Gozer, maak je niet druk. Je krijgt echt niet overal emailtjes van. Wacht gewoon even af.
     
  19. willemoke

    willemoke Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ondertussen de mail ontvangen, maar de service code werkt nog steeds niet:p
     
  20. willemoke

    willemoke Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, nu werkt die dus wel;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina