1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat zal het spijtig genoeg toch je xbox zijn. Ik bedoelde gewoon dat je met een ander spel, of op je dashboard eens moest checken of je dan hetzelfde had. Als je automatic playback hebt opstaan laadt hij het spel telkens direct als je opstart, en dan kon het misschien daar nog aan liggen (aan de disc).
     
  2. FlyingSaucer xI

    FlyingSaucer xI Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    2 dagen geleden heb ik voor het laatst op mijn xbox een game gespeeld.
    Nu ben ik vandaag jarig (17!) en vanavond komen vrienden hier.
    Fijn bierke drinken en even een fifa party doen. Nu doe ik mijn xbox aan om alvast die party aan te maken, leest hij mij cd niet meer! geen enkele cd leest hij.. Nu zeggen de mafketels van mphelpdesk dat ik 90 euro moet betalen voor reparatie, dit vindt ik veel te gek aangezien ik er niks aan kan doen en voor 60 euro meer een arcade kan kopen, mijn harddrive erop kan zetten, en er nog 2 spellen bij krijg ook.
    Kan ik dit probleem zelf ook fixen? alvast bedankt voor jullie hulp!
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee, waarschijnlijk is je lens stuk. Die zijn wel te vervangen maar dat is niet zomaar iets, zal je echt bij iemand moeten laten doen die er meer verstand van heeft. Of gewoon een nieuwe kopen natuurlijk ;)
     
  4. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Niemand? :+
     
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Vaag. Gebruik je dezelfde HDD of niet?
     
  6. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Ja, zelfde HDD.
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Hmmm, heb je meer problemen zoals met laden van andere data of iets? Zou best kunnen dat je HDD niet helemaal goed is. Je zou kunnen proberen je GT te recoveren op die HDD of op een nieuwe HDD. Ik weet niet of je nog een HDD hebt, van die andere console.
     
  8. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    Heb geen andere problemen. Volgens mij gebeurd het ook echt alleen met Arcade games die ik dan speel. En zovaak is dat ook weer niet.
     
  9. DaniëlPS

    DaniëlPS Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Dinsdag is mijn xbox opgehaald, vandaag (vrijdag) weer thuis gekomen. Niks betaald,
    is dat service of is dat service?
     
  10. gaming4life

    gaming4life yordi

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is service. Maar niet altyd even goed hoor. Mijn vriend moest 4 maand wachten tot hij een opstuur sticker kreeg. En toen pas kreeg hij een nieuwe. Wel gratis dat is wel goed maarjah.Duurde telang
    EN tip: rrod? Koop een koeler bij Saturn_O_
     
  11. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Koelers werken juist averechts omdat de xbox dan de lucht niet goed kwijt kan :)
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je snapt dat de koelers de lucht de xbox uit zuigen en juist weg blazen van de xbox?8)
    Desalniettemin zal je xbox alsnog kapot gaan, ook al gebruik je zo'n ding, ik spreek uit ervaring. Mijn launch doosje heeft het echter zeker 3 jaar prima gedaan, waarvan 2 met een coolermaster.
     
  13. raiserfist

    raiserfist Aardappel

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Hulp nodig:

    Heb net een aanvraag op reparatie gemaakt voor mijn Xbox, nou krijg ik zon email binnen dat ik een "E-label" krijg binnen 24 uur, is dat niet gwoon een email met iets wat ik moet uitprinten en op de doos waar mijn console in zit moet plakken?

    waarom sturen ze hem er niet gwoon bij die email?

    O, en dan heb ik nergens gekozen voor normalle-label of e-label gekozen dus weet niet eens wat ik moet doen?

    Gwoon wachten, of kan ik nog iets doen verder?
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb problemen met oa mn Xbox 360 en ik snap niet hoe dit kan.

    Ik heb een lcd tv, dvd-speler met 5 boxjes, Xbox, 5.1 headset.

    geluid gaat via headset en dvd-speler. Ik gebruik twee stekkerdozen, beiden zitten zo goed als vol met 4 a 5 stekkers, de ene stekkerdoos loopt naar de andere stekkerdoos. Die tweede stekkerdoos zit er maar sinds kort tussen en is niet geaard, vanwege het gebruik van een oudere stekker die niet in een geaarde stekkerdoos past.

    Maar wat er nu de laatste 2 dagen gebeurd begon met de dvd-speler, die viel ineens uit. Hij wilde eerst ook niet meer aan, maar later weer wel, en dan doet ie het gewoon weer, maar hij is meerdere keren uitgevallen en nu gaat de Xbox tegelijkertijd ook raar doen. Ik heb gister ring of death gehad, toen heb ik de stekker uit het stopcontact gehaald (was mss niet zo handig) en even later deed ie het gewoon weer, hele avond op gegamed, maar vandaag doet ie weer raar, een keer ring of death, maar ook al meerdere keren dat ie vastloopt zonder ring of death, maar heb wel rode lijnen diagonaal door het beeld zien lopen. Alle stekkers zitten goed vast en ik heb ook alles anders neergezet zodat er meer ventilatie mogelijk is. Ik heb dit nog nooit eerder gehad, mss 1 keer eerder een ring of death meer dan een jaar geleden, maar die ging ook weer weg. Xbox is 2e hands maar heb ik al heel lang.

    Ik vind het vooral raar dat beide apparaten haperen en gister deed ook mn stereo headsetje het niet goed meer, als ik praatte hoorde niemand dat.

    Weet iemand een oplossing?
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2010
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Moeilijk om te zien waar het probleem ligt en omdit uit te zoeken moet je dingen gaan uitsluiten.

    Het eerste wat je moet doen is uitsluiten dat de stekkerdozen het probleem zijn. Sluit alleen de xbox en de tv aan direkt op de stopcontacten aan of gebruik een goede en geaarde stekkerdoos. Koop desnoods een nieuwe stekkerdoos.

    Gebruik de dvdspeler dus ff niet en sluit m niet aan en dus alleen de tv en de xbox.
    Ga gamen en kijk of de problemen terugkomen. Is dit het geval dan zal de xbox kapot zijn.
    Krijg je trouwens echt een ring of death? Er zijn namelijk allerlei mogelijkheden en codes met lampjes wanneer er iets niet goed is, waaronder een kapotten voeding of niet goed aangesloten kabels!!

    Zie je de lampjes weer verschijnen, google dan naar de betekenis.
    Lijnen door het beeld kunnen een kapotte videokaart betekenen, maar ook een defecte kabel!
    Probeer dus of het helpt als je de kabel vervangt. (hdmi, componenten).

    Omdat ook de dvd speler kuren had en zelfs je headset, doet mij vermoeden dat het probleem in de stekkerdozen of kabels zit en dat daarom de xbox kuren heeft. Laten we hopen dat het dit is!
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2010
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    De Dvd speler is nu helemaal dood, wil niet meer aan, ik heb wel mn Xbox helemaal vrij gezet, raam en deur open en de verwarming uit en tot nu toe nog geen problemen, de Dvd-speler is al heel oud en van een slecht merk, dus die kan best gewoon kapot zijn, maar dat het tegelijk met de kuren van de Xbox begint is wel iets te toevallig denk ik, maar ik wacht even af of de Xbox het blijft doen of dat de problemen toch weer terugkomen, mss heeft het het met hitte te maken.
     
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13

    Anyone?

    Het rare is ook dat een lamp die ook in de tweede stekkerdoos zit ook kapot is nu :confused: Alsof er teveel stroom op heeft gestaan of teveel apparaten in zitten ofzo, ik ben geen electricien en snap er niks van.

    EDIT:
    Ik had de Xbox al een tijd aanstaan en wilde gaan spelen, ik schakel naar het juiste kanaal, maar daar zie ik niks. Dan zet ik de Xbox uit en weer aan en dan krijg weer een rode ring, het deel van de ring links boven, links onder en rechtsonder is rood, rechtsboven ook, maar minder duidelijk, geeft niet echt licht.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
  18. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Is er niemand die hier wat uit af kan leiden? Mn Xbox deed het net weer in de oude situatie qua stopcontacten, maar nu liep ie weer vast, met een deel van het beeldscherm dat rood geblokt was, toen heb ik hem uit en aan gezet en nu geeft ie weer drie rode delen, linksboven, rechtsonder, rechtsboven, hardware failure, dus wss is de Xbox ook kapot :confused:
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als er teveel stroom ( je bedoelt spanning ) op de stekkerdoos zou hebben gestaan dan moeten er meer apparaten in huis kapot.
    Een huis is verdeelt in verschillende groepen en elke groep kan standaard maximaal 3600Watt verwerken ( 230v x 16 ampere ).

    De mogelijkheid bestaat dat de stekkerdoos een bepaalde aantal Watt's kan verwerken.
    Dat wordt bijna altijd veroorzaakt door een veelste dunne kabel en als resultaat dat de stekker en kabel warm worden.

    Zelf gebruik ik een stekkersdoos met 12 aansluitingen , ook is de stekkerdoos voorzien van een behoorlijke dikke kabel.
    Van deze stekkerdoos loopt er een kabel naar een 2e stekkerdoos (netfilter en bliksembeveiliging) waarop mijn computers zijn aangesloten.
    Zelf gebruik ik altijd kabels waarvan de afzonderlijke spanningkabels minimaal 1.5mm dik zijn.

    Tot 16 Ampere is 1,5mm meer dan voldoende.
     
  20. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb geen idee of dit goed is of niet, zoals gezegd, ik ben geen electricien, maar het enige wat ik dacht te weten is, dat wanneer er teveel apparaten aangesloten zijn of er teveel spanning op de stekkerdozen staat dat je apparaten dan niet kapot gaan maar dat de stop springt en je gewoon helemaal geen stroom meer hebt toch? Maar ik moet gewoon de oorzaak weten waarom dit gebeurd om het op te lossen en te voorkomen dat ook mn tv en straks mn opnieuw aangeschafte apparatuur ook kapot gaat.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina