1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is niet moeilijk.
    Plak alle gatjes in de Xbox360 behuizing dicht met plakband en ga vervolgens lekker gamen :+
     
  2. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox doet het niet meer :'-(

    Ik heb nu hetzelfde probleem als Willem denk ik, hij leest de schijfjes niet meer.
    Als ik er wat instop blijft er of, ''Open Tray'' staan of ''The disk may is unreadable'' oid. Maar meestal pakt ie ie zelfs niet meer en blijft ie bij op het xbox hoofdmenu staan.

    Moet ik nu bellen naar Microsof? Ik heb geen idee of ik nog garantie heb(EDIT: volgens mij heb ik 'm vlak voor de GTA 4 release gehaald), ik heb ook de aankoopbon niet meer.
    Welke informatie moet ik bij de hand hebben als ik ga bellen?
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  3. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Jongens,

    Ik heb de error E74. Weet iemand een mogelijke oplossing?
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Veel valt er spijtig genoeg niet aan op te lossen, dat is een gewone RROD general hardware failure zeker, daar heb je wel 3 jaar garantie op. Indien die nietmeer geldt en je geen geld zou willen betalen voor reparatie zou je die 'towel overheating' truc kunnen proberen, maar dat is meestal slechts uitstel van executie...
     
  5. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Gewoon bellen naar Microsoft, je serienummer van je Xbox bij de hand houden en pen en papier.
    Je hoort dan wel of je nog garantie hebt of niet, al denk ik van wel. :)
    Ik zou geen label voor de koerier via e-mail laten versturen, dat kan enorm lang duren waardoor je langer zonder Xbox zit.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Reparatie aanvragen.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je bent echt belachelijk. Waardeloze instelling heb je. =(
    Hopelijk kom ik je nooit tegen tijdens het gamen zeg.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.605
    Leuk Bevonden:
    17.760
    Ik zou het dus echt puur genaai vinden als mn 360 dit jaar het weer zou begeven. (stel he).
    Heb hem sinds januari 2006, dan zou het de 4e/5e keer zijn dat ie een RROD heeft, maar dan is de garantie al pleite.
    Zou je dan denk je ook gewoon nog een nieuwe krijgen?
     
  9. JetfighterNL

    JetfighterNL Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die instelling wel meevallen. Ik hoop eigenlijk ook dat ik een RROD krijg terwijl ik nog net garantie heb. We zijn nou eenmaal nederlanders en Microsoft had gewoon een degelijke console moeten maken.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ga nu ff mn auto total loss rijden, want na een jaar krijg ik niet meer de nieuwwaarde vergoed. Meteen ff mn PS3 in de magnetron gooien, want ik heb m bijna een jaar :confused:

    Natuurlijk heeft de xbox zn problemen en ik hoop dat er snel een heel nieuw model komt, maar aan de andere kant is de prijs ervan meer dan gehalveerd en koop je er nu 2 voor de prijs van 1 van de launch.

    Heb je wel s de garantie van Sony bekeken? De PS3 heeft een garantie van 1 jaar en je kunt schermen met Europesche wetgeving wat je wilt, maar je krijgt het niet voorelkaar.
    Er hebben mensen gepost dat hun PS3 1 jaar en 1 week oud was, kapot ging en ze kregen te horen dat ze voor €200 een refurbished model mochten kopen!

    3 jaar zóveel plezier vind ik geen geld. Ik vind echter ook dat je na een reparatie een jaar extra garantie moet krijgen. Ik neem aan dat dit ook gebeurt?
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je 360 binnen de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, loopt de originele garantieperiode gewoon door. Heb geen idee hoeveel garantie je krijgt op een reparatie/vervanging als je buiten de oorspronkelijke garantieperiode valt. Bij Sony is dat volgens mij 3 maanden, van MS weet ik het niet.

    Je leest inderdaad verschillende ervaringen met de klantenservice van MS en Sony. De één valt net buiten de garantie, maar hoeft niets te betalen, terwijl iemand anders wel moet betalen. Zo moest een vriend van mij niets betalen voor de reparatie van z'n 2,5 jaar oude PS3 (soort general hardware failure), en een collega wel. Lijkt af en toe wel alsof de medewerkers zelf geen benul hebben van de garantievoorwaarden.

    Met opzet je console kapot maken om nog net te kunnen profiteren van de garantie is natuurlijk niet netjes, al kan ik me er wel iets bij voorstellen. Heb nog nooit een console gehad die zo onbetrouwbaar is als de 360. Dat de 360 nu ruim de helft goedkoper is dan bij de launch of dat je er inmiddels x-aantal jaar plezier van hebt gehad biedt imo geen "verlichting" nu je moet gaan betalen voor reparatie/vervanging omdat de probleem modellen buiten de verlengde garantieregeling beginnen te vallen. Mijn 360 uit 2007 is vorig jaar vervangen i.v.m. de RROD. De vervangende 360 is vorig jaar ook kapot gegaan, en die is ook weer vervangen. Per november 2010 valt m'n 360 buiten de verlengde garantieregeling, maar ik zit nog wel met een gereviseerde 360 uit de tijd dat de RROD eerder regel dan uitzondering was. Grote kans dus dat die er ook aan zal moeten geloven.
     
  12. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep heb gebeld. En gister al via internet die labels gekregen en toen UPS gebeld. 10 minuten later stonden ze al op de stoep.
    Nu is m'n xbox dus op weg naar duitsland, hopelijk gaat het allemaal goed, dit is de eerste keer dat ik 'm opstuur (van maart 2008 )
     
  13. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Don't worry, die van mij is gisteren de 23e bij mn buren afgeleverd en ik had em de 17e verstuurd.. nog geen week dus :) Heb een vervangend exemplaar gekregen
     
  14. 7719

    7719 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ben ik erg lui, maar ik ben een beetje boos dus ik heb geen zin om op zoek te gaan naar mijn vraag.
    Maar mijn vraag is: mn xbox is voor de 3e keer kapot gegaan(RROD) had toen 4 maanden geleden gebeld of ze m kwamen ophalen, dat deden ze ook, maar ik was er niet. Toen moest ik eigenlijk opnieuw bellen om m nog een keer op te laten halen, maar daar had ik geen zin in dus deed ik de hele tijd die towel trick.
    Nu heb ik net gebeld en willen ze m wel op komen halen, maar dan moet ik wel 109 euro betalen... daar heb ik gewoon geen zin in, want ik heb met de launch 400 euro voor dat ding gekocht en nu is die voor de 3e keer kapot. Ik moet nu dus betalen, omdat die buiten de garantie valt.
    Kan ik hier nog wat tegen doen? Moskovic erop afsturen? Dreigmailtjes? of zijn er ook nog een beetje normale stappen om te ondernemen?
    Alvast bedankt;)
     
  15. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    http://www.xdoos.nl/
    Als je niks kan regelen met microsoft en je echt een heel klein beetje handig bent,los je het zo zelf op..Werkt echt in 95% van alle rods:emo:
    Bedoel het niet als spam ofzo,maar als het niet binnen het beleid valt,delete het maar dan.

    Greetz!
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Werkt wel, maar het is geen permanente fix. Hij gaat gegarandeerd weer kapot.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt 3 jaar garantie, hij gaat binnen die tijd kapot en er word je een gratis reparatie en verzending aangeboden, maar je was er niet en heb geen nieuwe afspraak gemaakt.

    Misschien moet je 's boos op jezelf worden?

    Koop gewoon zo'n nieuwe voor, wat kost die tegenwoordig? €189?.
    Dan heb je meteen een nieuwe, betere en stillere versie.
     
  18. JetfighterNL

    JetfighterNL Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik even kijken op de website van Xbox. Toen ik ging bellen voor een afspraak deden ze ook moeilijk over de garantie terwijl ik mijn xbox op de website gratis kon laten repareren.
     
  19. 7719

    7719 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox is al geregistreerd dus kon ik m niet via de site laten ophalen:mad:
     
  20. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt het dat je na de reparatie een jaar verlengde garantie krijgt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina