1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 9] ‎

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dennissy

dennissy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kan het altijd proberen anders blijf je sturen

2. Furious Devil

Furious Devil Kickass Psychobilly!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb dus net gebeld, de kerel aan de telefoon zei dat dit niet mogelijk was, heb wel een email adres gekregen voor een klacht dus daar mail ik nu even achteraan
    weet iemand ook een site oid waar echt zwart op wit staat dat dit zo is?

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel een site waar je meer kunt vinden over je rechten als consument : ConsuWijzer

4. Gollem

Gollem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zou je eens bij een rechtswinkel ofzo na kunnen vragen hoe dat volgens de nerderlandse wetgeving precies zit met producten die tijdens de garantie periode telkens dezelfde defecten blijft vertonen en waar dus ook eigenlijk ook geen beter werkend exemplaar voor terug gegeven wordt...
    laat het even weten want dan gaat ie van mij bij het eerstvolgende defect ook de deur uit

5. Gollem

Gollem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ontevredenheid over aankoop

De koopovereenkomst ontbinden
    Vertoont een product na herhaalde reparatie nog steeds gebreken en/of weigert de verkoper het probleem op te lossen, dan mag u de overeenkomst ontbinden.

U moet de verkoper schriftelijk meedelen dat hij niet heeft gezorgd voor herstel of vervanging van het product en dat u de overeenkomst op die grond wilt ontbinden. U moet dan het product teruggeven, de verkoper geeft u uw geld retour.

Laatst bewerkt: 7 sep 2007
  6. Furious Devil

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een stukje gevonden wat in de wet staat:

Artikel 24, Burgelijk Wetboek 7
    1. Indien op grond van een consumentenkoop een zaak (=xbox 360) is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten (dat ie langer meegaat en niet zo maar kapot gaat), heeft de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding overeenkomstig de afdelingen 9 en 10 van titel 1 van Boek 6. (En dat recht op schadevergoeding heb je wèl degelijk!)

2. Bestaat de tekortkoming in een gebrek als bedoeld in afdeling 3 van titel 3 van Boek 6, dan is de verkoper niet aansprakelijk voor schade als in die afdeling bedoeld (Microsoft is wèl aansprakelijk, kijk hieronder bij de 2de quote voor dat artikel), tenzij

a. hij het gebrek kende of behoorde te kennen,

b. hij de afwezigheid van het gebrek heeft toegezegd

c. het betreft zaakschade terzake waarvan krachtens afdeling 3 van titel 3 van Boek 6 geen recht op vergoeding bestaat op grond van de in die afdeling geregelde franchise, onverminderd zijn verweren krachtens de afdelingen 9 en 10 van titel 1 van Boek 6.

3. Indien de verkoper de schade van de koper vergoedt krachtens lid 2 onder a of b, is de koper verplicht zijn rechten uit afdeling 3 van titel 3 van Boek 6 aan de verkoper over te dragen.

Burgelijk Wetboek 6, Titel 3, Afdeling 3: Productaansprakelijkheid

De producent is aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door een gebrek in zijn produkt, tenzij:

a. hij het produkt niet in het verkeer heeft gebracht;

b. het, gelet op de omstandigheden, aannemelijk is dat het gebrek dat de schade heeft veroorzaakt, niet bestond op het tijdstip waarop hij het produkt in het verkeer heeft gebracht, dan wel dat dit gebrek later is ontstaan;

c. het produkt noch voor de verkoop of voor enige andere vorm van verspreiding met een economisch doel van de producent is vervaardigd, noch is vervaardigd of verspreid in het kader van de uitoefening van zijn beroep of bedrijf;

d. het gebrek een gevolg is van het feit dat het produkt in overeenstemming is met dwingende overheidsvoorschriften;

e. het op grond van de stand van de wetenschappelijke en technische kennis op het tijdstip waarop hij het produkt in het verkeer bracht, onmogelijk was het bestaan van het gebrek te ontdekken; (Dat lijkt mij wel heel stug. Tweakers kon wel het mankement vinden na de 360 open te maken, dus anderen konden dat ook toen de 360 net uitkwam)

f. wat de producent van een grondstof of fabrikant van een onderdeel betreft, het gebrek is te wijten aan het ontwerp van het produkt waarvan de grondstof of het onderdeel een bestanddeel vormt, dan wel aan de instructies die door de fabrikant van het produkt zijn verstrekt

2. De aansprakelijkheid van de producent wordt verminderd of opgeheven rekening houdende met alle omstandigheden, indien de schade is veroorzaakt zowel door een gebrek in het produkt als door schuld van de benadeelde of een persoon voor wie de benadeelde aansprakelijk is.

3. De aansprakelijkheid van de producent wordt niet verminderd, indien de schade is veroorzaakt zowel door een gebrek in het produkt als door de gedraging van een derde. En dit is waar het om draait! De schade is veroorzaakt door een gebrek.

ik mail dit erwel bij. kunnen ze toch niet onderuit

7. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Mailen heeft geen zin, wedden dat je een mailtje terug krijgt met de mededeling dat je de helpdesk moet bellen.......

8. Furious Devil

Leuk Bevonden:
    0

Heb ik gebeld en die gaf mij dat email adres wat nu blijkbaar dus ook al niet klopt mooi is dat ff verder op onderzoek uit

9. dennissy

dennissy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben net terug van media markt was er zo ziek van heb ma een ps3 opgehaalt aleen nog geen hd stekker erbij:confused: maja weet zeker dat deze het wel blijft doen:D

10. fortesque

fortesque Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Xbox 360 maakt krassen, en de reparatie is helemaal geregeld, de xbox wordt binnenkort opgehaald door UPS, maar...

Hoe zit het met de games die beschadigd zijn? Blue Dragon en Viva Pinata zijn van Microsoft zelf, maar de meneer aan de lijn verwees me door naar xbox.com waar ik helemaal niks heb kunnen vinden...=(

11. dennissy

dennissy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom zou je nieuwe halen met hoogstens een maandje zitten er weer allemaal krassen op beter een jaartje w8te en dan een box kopen miss dat ze dan wel redelijk werken

12. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin maat, De nieuwe drive , van philip maakt geen krassen.

Edit: dennissy heb je trouwens je geld terug gekregen dat je een ps3 hebt gekocht?

13. dennissy

dennissy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is er eigelijk w3l iemand die een gerepareerde xbox heeft en langer is megegaan dan 2maand?

14. dennissy

dennissy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar wie zegt dat ze die erin zetten

15. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had er een gekregen die het 7 maanden deed.

16. dennissy

dennissy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee geen geld terug nog me derde xbox staat nog in duitsland dus was een duur geintje maja hoop dat ik hier meer aan heb egt jammer dat de 360 zo smerig verneukt is

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    In de nieuwe 360's zitten alleen maar BenQ drives, die geen krassen maken, minder lawaai maken en data sneller lezen. Dus kap nu ff met dat gejank van je dat de 360 kut is. We weten het nu wel.

Kijk hier maar even: http://www.xbox.com/nl-NL/support/discreplacement/discreplacement-program.htm

18. dennissy

dennissy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wajoow zolang:p

19. Furious Devil

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja, die ik nu heb opgestuurt was toch minstens half jaar oud ( en was nog niet stuk hoor :p wou gewoon ff een nieuwe voor dat me garantie is afgelopen )

20. dennissy

dennissy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die kk dingen zijn ook nog is moeilijk om kwijt te raken nog iemand die straks een xbx wil kopen weekje oud

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina