1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Problemen met je Xbox 360? Defect en bekraste DVD's? [deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fiasco, 17 jan 2011.

  1. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vreemd probleem met mijn nieuwe Xbox Slim. Als ik een spel speel en ik open het ´menu´ door op de guide knop te drukken komt het soms voor dat er ineens ingezoomd wordt op de pop-up. Dit ziet er erg vreemd uit en het lijkt ook 'uitgerekt'. Ik heb dit bijvoorbeeld ook wanneer ik Halo Reach speel en de game is afgelopen en alleen de score in beeld is, dan zoomt hij ineens zonder reden in.

    Ik heb een 42" full HD LCD, beeldinstelling op 1080p en aangesloten dmv. component.

    Iemand enig idee hoe dit komt, want normaal lijkt het me niet. :eek:
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2011
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Repareren heeft weinig zin, de fout zal toch weer terugkomen. Beter kan je een nieuwe kopen.

    Volgens mij komt het door je TV. Haal dat ding van de automatische instellingen af voor beeldformaat en laat het 1:1 scalen. Wellicht staat het nu op een of andere autozoom functie.
     
  3. DonSniffer

    DonSniffer Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord, ik zal straks eens kijken of het werkt:thumbs:
     
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Om dit soort redenen geef ik ook de voorkeur aan HDMI. Geen gezeur
     
  5. MaasMaas

    MaasMaas Active Member

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een RROD.
    ik heb de koelpasta al vervangen, maar dat werkte niet.
    als ik de Xbox 360 aansluit, dan draaien de fans ook helemaal niet.
    hoe kan ik hem maken zonder een X-clamp fix? (ik heb geen X-clamp, maar gewone schroeven)
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Weet je zeker dat alles goed aangesloten is?
    Geen stekkertje van de fans vergeten?
     
  7. DuwV iMaNiiaC

    DuwV iMaNiiaC AFCA

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan proberen de stekkers goed erin te stoppen.
    Mocht niets helpen kan je ook een computer winkeltje dat daar verstand van heeft eens opzoeken in je buurt. Soms repareren ze de Xbox360 en dat zelfs in 1 dag voor een klein prijsje of soms zelfs gratis!
     
  8. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijkbaar is het 'slechts een fout', hier moet toch wel iets aan te doen zijn? Of betekent 1 fout gelijk dat je de hele xbox360 weg moet gooien?
     
  9. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een groot probleem met mijn Xbox360.

    Sinds vandaag gaat mijn stroomblok als een gek tekeer, (niet mijn foto maar als voorbeeld)
    [​IMG]

    Het lijkt echt alsof die elk moment ontploft. Het lijkt net alsof iemand aan het boren is maar steeds harder gaat (ik dacht eerst dat iemand aan het boren was). Dit was vanmiddag rond 17:00, om 18:30 weer aangezet en nu gaat hij weer zo tekeer. Het is een Xbox 360 Premium uit met bouwdatum 15-10-2008 (gekocht in November 2008 ). Het licht blijft gewoon groen en niet geel/rood/andere kleur. Heeft iemand dit probleem en wat kan ik hier aan doen? Durf hem niet aan te zetten. :x

    De Console zelf blijft gewoon rustig doordraaien en is niet echt warm.

    (Dit stond al in Algemeen maar ik zag deze thread niet dus hier nog een keertje)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Geluid wordt niet veroorzaakt door de ventilator die in de stroomblok zit ?
     
  11. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zou ik niet weten, hoe kan ik dit zien want ik wil niet mijn dingen openmaken :)
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijken zal heel moeilijk worden zonder dat je de stroomblok open maakt.
    Een borend geluid wordt bijna altijd veroorzaakt door een slecht draaiende fan.


    Heb al geprobeerd om de stroomblok eens flink door elkaar te schudden.
    Misschien zit er iets in de ventilator.
     
  13. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem even flink door elkaar geschud en ga hem zo aanzetten, bedankt. Ik hou je op de hoogte :thumbs:
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb m´n 360 bij Microsoft aangemeld voor een reparatie en heb ook UPS gebeld om hem op te laten halen. Echter, ik heb 2 UPS labels gekregen. De eerste kreeg ik direct op de site van Xbox en de tweede kreeg ik 2 uur later via de mail van Xbox. Beide labels hebben andere ID´s en nummers. Welke van deze 2 labels te gebruiken?

    Edit: fixed :)
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2011
  15. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij deed het nog dat irritante boorgeluid maken, ik heb Microsoft gebeld en moet de voedingsadapter opsturen en dan krijg ik een nieuwe gratis terug

    Enige nadeel is dat ze zeggen dat het wel 3 weken kan duren voordat ik een nieuwe krijg :x
     
  16. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb een probleempje met mijn Fifa 11 game, deze werkt niet meer en er lijkt een soort lijn op de disk te zijn ontstaan. Al mijn andere games werken nog wel. Wat is nu het beste om te doen, bv naar een GameMania gaan om daar de disk proberen te laten repareren?
     
  17. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Zou gewoon even naar de game-mania gaan, deze maken hem weer helemaal nieuw, dit is 5 euro (een jaar geleden ben ik er voor het laatst geweest) :thumbs:
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat probleem had ik ook met een defecte hdd.
    Het kan 3 weken duren want ik had de nieuwe hdd binnen 1 week in huis.
     
  19. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zojuist nog even gebeld waar de email bleef. Ik kreeg hem gelijk binnen en kreeg te horen dat hij binnen 5-10 werkdagen na ontvangst verstuurd word.


    European Repair Centre
    Teleplan Prague s.r.o.
    Na Dlouhém 88
    251 01 Říčany-Jažlovice
    Czech Republic

    Wat een reis gaat mijn power supply maken :+

    Wat ook nieuw is is dat als je Xbox360 kapot is of iets mankeert moet je hem zelf versturen, hij word niet meer opgehaald door UPS met een label.

    Edit 11-5 : Bij deze delen wij u mede dat de vervanging van uw Xbox 360 accessoires is verzonden en dat u deze binnen de komende 10 werkdagen zou moeten ontvangen. Wanneer u de accessoires niet binnen deze tijd ontvangt, neemt u alstublieft contact op met Xbox-Support

    Hopelijk deze week :)
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2011
  20. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet zeker of dat gaat werken, heb zelf wat spul eroverheen gedaan en het hielp niet echt. De kras lijkt nogal diep erin te zitten.
     

Deel Deze Pagina