1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met muis

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Maluku-Ak, 18 sep 2007.

  1. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb sinds gister een probleem met mijn muis. Om de zoveel tijd als ik op internet zit gaat mijn muis raar doen. Het probleem is dan dat als ik de muis omhoog beweeg de cursor naar links gaat, als ik de muis naar links beweeg de cursor naar beneden gaat, als ik de muis omlaag beweeg de cursor naar rechts gaat en als ik de muis naar rechts beweeg de cursor omhoog gaat. Alles is dus zeg maar een kwartslag doorgedraaid. Ik dacht eerst dat het misschien een soort van virus was of iets dergelijks dus heb ik gister meteen hitman pro gedraait maar het heeft niets geholpen. Het is een draadloze muis van het merk Labtec. Als iemand weet hoe dit komt en er een oplossing voor heeft hoor ik het graag.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zit er stof op de laser? Is je oppervlak helemaal schoon?
     
  3. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Er zit geen stof op de lens en het oppervlak is ook helemaal schoon. Het is meer dat het bij vlagen gebeurt dus eerst gebruik ik de muis en werkt hij gewoon mee zoals het hoort, en opeens gaat die raar doen. Kan het zijn dat de batterijen bijna leeg zijn ofzo? Het is ook opeens gekomen toen ik gistermiddag uit school mijn computer opstartte. De avond ervoor had ik er nog geen last van.
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De batterijen kan inderdaad ook een oorzaak zijn! Ik heb ook ooit een Labtec draadloze muis gehad en die begon ook te flippen als de batterijen leeg waren.

    Had een keer een workshop Photoshop toen m'n batterijen leeg waren..kon ik gaan Photoshoppen met een mousepad! :+

    Vanaf dat moment alleen maar wired-muizen! :) Heb gewoon een normale Logitech Pilot muis.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn draadloze muis gaat ook 'raar' doen als de batterijen bijna leeg zijn, ik gok dan ook dat daar idd de oorzaak van het probleem ligt. Gewoon even de batterijen vervangen en kijken of het probleem opgelost is :)
     
  6. hemp

    hemp The world is yours!

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien je monitor een kwartslag draaien :9:lol:
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bijdehand! :+
     
  8. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Flauw hoor:+

    Batterijen zijn denk ik inderdaad het probleem want ik heb nu een "bedraadde" muis in me computer gedaan en nu geeft die geen problemen meer. Heb het nog niet met mijn draadloze muis geprobeert want alle batterijen zijn opeens verdwenen hier in huis en de opladers om oplaadbare batterijen op te laden zijn ook weg.|:-
    Heel erg bedankt voor de hulp in ieder geval.
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Tip: blijf de wired muis gebruiken. Vele malen fijner! (mijn mening)
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    draard is zoiezo veel beter met alles
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    i second that!

    Die wireless 'zooi' werkt idd niet, altijd gezeur en gezever met batterijen (het is hetzelfde als met wifi dat zuigt ook in vergelijking met een lan kabel)... een goed muisje van Logictech met draad is het halve werk.

    Ps. Labtec das toch dat cheap ass merk van de MediaMarkt? Die muis had ik ook en deed precies hetzelfde... kan dus ook aan het merk liggen. Maar draad blijft beter...
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2007
  12. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Gaten in muren zijn veel mooier en handiger dan een draadloos netwerkje!
    -_-'

    Agree wat betreft muis/toetsenbord though.





    Let erop dat het oppervlak waar de muis op gebruikt wordt helemaal vlak is.
    Heb hier een houten oppervlak, met wat hele kleine groeven erin. Doordat de laser die groeven ook leest, schiet de muis alle kanten op.
    Zou zomaar een oorzaak kunnen zijn. :)
     
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een draadloze lasermuis van Logitech, met oplader, lithion batterij ofzo, nergens last van, perfecte ontvangst, superding.
     
  14. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0

    Zeker waar, door de accu in een wireless wordt de muis zwaarder en dat vind ik niet prettig.
     
  15. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Wired muizen zijn inderdaad altijd beter, qua betrouwbaarheid en response rate. Ondanks dat wil ik nooit meer terug naar een wire. Mijn Logitech MX Revolution, en mijn vorige Logitech MX 1000 zijn beide draadloos, ik vind super fijn werken. Geen draad waar ik weer aan moet trekken omdat hij terugzakt, als ik mijn bureau wil vrijmaken hoef ik mijn muis niet te ontkoppelen o.i.d.

    Ik zou ook nooit meer een muis met wire willen na mijn ervaringen met de bovengenoemde muizen. Tevens heb ik geen gezeur meer met batterijen, wat mijn vorige draadloze muizen wel hadden. Ik raad je als je niet teveel geld uit wil geven +/- 30 euro, een Logitech met draad te kopen. Heb je meer te besteden zou ik eens met een schuin oog naar de Logitech MX muizen kijken. Ik zou in ieder geval geen cheap-ass wireless muis kopen, die houden het bij mij nooit lang vol.
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2007

Deel Deze Pagina