Na nog niet eens een half uur patch 3.0, eerste indruk:
- ONLINE LOBBIES! En ze werken!
- Klasses zijn veranderd. Je kan nu bijvoorbeeld alleen LMP900 kiezen, voorheen zat die in dezelfde klasse met LMP1 en LMP2. Prima dus.
- Track limits. Heb alleen even op Laguna Seca gereden in qualifying (track limits horen nu anders te zijn in practice dan in race en qualifying). Aan de ene kant strenger, je kan niet meer helemaal buitenom in de eerste bocht. Aan de andere kant is dat stukje na de Crokscrew waar Beltoon laatst over klaagde opgelost, denk ik. Ik kreeg het in ieder geval niet voor elkaar daar een penalty te krijgen.
- Geen rekenen meet voor brandstofverbruik! Staat gewoon netjes in je tuningmenu.
- Ook kan je tijdens practice/qualifying de temperatuur van de baan zien. Toffe toevoeging!
- Tijdens het rijden kan je in je telemetrie zien welke banden je op rijdt. Handig voor als je vaak Automated by Weather kiest.
- In je toerenteller kon je natuurlijk altijd zien hoe je banden ervoor staan door de kleur van de banden. Voorheen bestonden die kleuren alleen uit blauw, groen en rood. Nu gaan ze veel geleidelijker naar die kleuren toe, wat ook weer een prima en handige toevoeging is.
- Tire wear kan ik helaas niet vinden. Er staat wel in je telemetrie wat de huidige bandendruk is per band en die veranderd ook steeds. Maar ik heb daar niet genoeg verstand van om te weten of je daaruit slijtage kan meten.
- Pit Strategy werkt! Hij pakt automatisch ook de bandendruk van de auto waar je nu in rijdt, dus dat is perfect.
- Je kan nu andere banden op je achteras monteren dan op je vooras.
Over het algemeen erg veel nuttige dingen gevonden in slechts een paar minuutjes.
Klik om te vergroten...