1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Project Cars

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 31 okt 2012.

?

Speel jij met stuur of controller?

  1. Stuur

    40,6%
  2. Controller

    59,4%
  1. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik heb nog geen download content gezien betreft die nieuwe tracks.
    Ik weet niet of ik Pcars 2 zal aanschaffen. Voorlopig vermaak ik mij met Pcars 1 prima als ik tijd heb om te racen. Ik denk dat die nog wel even voldoet..
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Godver, flikken ze het weer. Die tracks zaten gewoon al in de game tijdens de early access. Begrijp me niet verkeerd, het zijn echt gave banen, maar snap niet hoe een ontwikkelaar hiermee weg blijft komen. :p Filmpje uit juni 2014:

     
  3. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Idd. Old Spa lijkt me echt gaaf
     
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja we moeten betalen,betalen en betalen. Had betalen al genoemd?
     
    Insane/Erret vindt dit leuk.
  5. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Je bent BETALEN vergeten

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    OW ja, nou je moet ook nog betalen.

    Niet alleen bij Pcars hoor. Het is tegenwoordig in om een game op de markt te zetten voor €60 en er vervolgens nog eens €60 extra vragen in de vorm van DLC..
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  7. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Daar was ik al bang voor. Normaal boycot ik dit soort praktijken, maar aan de andere kant is dit wel de leukste game (helaas bij lange na niet de beste) die ik ooit gespeeld heb, en dan wil ik de ontwikkelaar vaak wel financieel steunen. Dilemma.

    Ze hebben ook slechts afbeeldingen geteased. Waarschijnlijk komt de DLC eind deze maand, zoals alle eerdere DLC's.
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ah ok, die heb ik Indd ook gezien op instagram.n
     
  9. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dit wordt de gratis auto in november:
    [​IMG]
     
  10. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Leuke bak voor een cup hahaha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Crookk vindt dit leuk.
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    ja ben benieuwd of die een beetje op de baan te houden is.....
     
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Project CARS – PC Patch 6.0 – Release notes

    Online
    * NEW – Host kick function. The host of an online game can now select to immediately kick a player from the server. Kicked players will be auto-kicked if they attempt to rejoin the same multiplayer session.
    * NEW – Mandatory pit stop option. The Lobby admin can opt to force a single pitstop during any race.
    * NEW – Option to set race length by time (also available in Quick Race).

    * NEW – ‘Allow Ghosted Vehicles’ option added so that the lobby admin can decide if he wants vehicles ghosted or not when they drive the wrong way.
    * NEW – Dynamic race-end timer feature. In public races, the timer is 50% of the slowest moving car's lap time. In private races, the timer is 75% of slowest moving car's lap time.
    * Fixed an exploit where a player could be awarded a win by jumping the start.
    * Fixed an issue where, if the host is forcing realistic driving assists, the player wasn’t able to toggle the allowed assists on or off while in-race.
    * Fixed a game crash issue if the client is kicked while typing in the chat box.
    * Fixed an issue where, if Forced Default Setup is used, the pit crew would not change tyres until they’re completely worn. The tyres will now be changed when at least one tyre is worn down by 25% or more.

    Career
    * Fixed a bug where drivers in a simulated series can all end up with ‘INVALID NAME!’
    * Fixed a bug where AI opponents would attempt to use DLC cars that are not installed.
    * The player will no longer be offered a contract renewal for a DLC contract, if they've since uninstalled that DLC.
    * DLC Career contract emails earned while a DLC was installed, are no longer shown if DLC is then uninstalled.
    * If the player’s current contract is a DLC contract and the player uninstalls this DLC, the career season using this DLC contract will finish for the player when entering Dashboard and they will have to pick from valid contract offers to continue (or reinstall the uninstalled DLC).
    * Fixed an issue where the Modified Cars Pack and Limited Edition DLC Invitationals and Accolades were visible for players who do not own these DLC packs. Entering these invitational events would cause the player and AI to be in non-matching vehicles.
    * Fixed an issue where at times the pit crew wouldn’t change the tyre set to the one selected in pit-strategy.

    Controls
    * Fixed an issue where remapping KERS would stop it working.
    * Fixed an issue where changes made to Gamepad Advanced Options were not saved.
    * Added Thrustmaster T150 support.

    Tracks
    * Zolder – fixed a potential ‘landmine’ issue.
    * Le Mans – adjusted the 55th garage spot to correct an issue where the cars would hit the pit wall on exiting this spot.
    * Donington – all layouts – fixed an issue where cars would make contact with the left side wall when exiting some garages.
    * Road America – pre-race camera tweaked to prevent the camera from clipping with the ground.
    * Ruapuna Park – all layouts – fixed an issue with the last garage spot being outside garage area.
    * Mojave – all layouts – fixed an issue with floating tyre skid marks, fixed an issue with rain being visible inside tunnels, and placed visible barriers in areas where the player is not allowed to drive.

    Vehicles
    * Bentley Continental GT3 – fixed DLC livery windscreen banners.
    * Ruf CTR3 SMS-R – increased default tire pressure to work better with tire warmers.
    * Toyota GT86 Rocket Bunny – fixed an issue with the windscreen banner.

    Physics & AI
    * AI – improved awareness and look-ahead to help with situations in multi-class races, where AI in a fast car would fail to avoid the player and AI in much slower cars.
    * Tyre updates – fixed an issue on several tyres to prevent FFB buzz when tread becomes worn very thin, re-calibrated most tyres for a carcass heating fix when the tyres are underinflated, adjusted wear rates on GT3, Group C, Trans-Am/GTO, DTM, and LMP rubber.
    * Implemented support to remove detached wheels from the track after a certain amount of time.

    GUI & HUD
    * Vehicle selection – manufacturer page now orders icons alphabetically.
    * Improved the French translations for some of the items in the vehicle setup screens.
    * Minor updates to Career Dashboard – motorsports & DN Profile buttons are now tiles consistent with other tabs, Inbox is now full screen with clearer indication of highlighted mail, and initial Accept Contract Offer screen now has improved layout and clearer indication of signature button.
    * Improved Race Central screen – better balanced background image, removed gradient in top-right corner.
    * Track layout map images are now displayed on the quick track selection screens.
    * Fixed an issue where ‘Invert Camera Y Axis’ text was being displayed as ‘Automatic Clutch’.
    * Updated the Xbox One controller image to the new Elite Controller.
    * Fixed an issue where the UI stops responding on ghost selection when player enters the My Garage option.

    General
    * Fixed an issue during pit stops where the pit crew mistakes ratio was too high.
    * Driver name tags above cars can now be turned on for replays.
    * Entering the pits during a Time Trial will now invalidate that lap’s time.
    * Improved Helmet view exposure for historic drivers.

    Oculus Rift
    This update is primarily to improve the HUD position/rotation/scaling editor and the custom VR settings system.
    * All movement and rotation is now relative to the HUD’s local axis instead of world axis.
    * The HUD controls are now all located on the numeric keypad. Toggling between position and rotation modes are done by pressing the NUM-0 key.
    * HUD movement speeds are now reduced and we added controls for slow scale control. The movement speed will now also accelerate if you press and hold a key, limited to maximum 10x speed.
    * The movement amount per click of the HUD editing controls for placement and rotation are now scaled when you scale the HUD size up or down. This helps a lot as it gives much finer controls when positioning/rotating while the HUD is scaled down.
    * Changes to the HUD position/rotation/scale will now only be saved when you confirm to save the edited HUD settings; otherwise it restores the previous settings.

    New and improved Oculus HUD movement keys layout

    The HUD adjustment now runs in one of two modes - movement and rotation / scale. Num-Pad 0 toggles between these modes.

    In movement mode the controls are as follows (numpad)
    4 & 6: move left and right
    1 & 3: move left and right slowly
    8 & 2: move up and down
    7 & 9: move up and down slowly
    + & -: move back and forth
    / & *: move back and forth slowly
    5: resets position to the default

    In rotation / scale mode the controls are as follows (numpad)
    4 & 6: rotate left and right
    8 & 2: rotate up and down
    1 & 3: rotate anti-clockwise / clockwise
    + & -: scale the HUD bigger and smaller
    / & *: scale the HUD bigger and smaller slowly
    5: resets rotation and scale to the default

    Custom VR settings system
    This file is located in your ‘My Documents\Project CARS’ folder, and is called ‘oculussettings.xml’
    There are entries to control the position, rotation and scale for each of the following:
    * HUD (HUDSettings)
    * Main Menus (FrontEndSettings)
    * In-game Menus (InGameSettings)
    The format for each is identical and the data can be copied between them. While we currently only allow you to edit the HUD in-game using the system documented above, you can freely copy the saved values to the entries for the front-end and in-game menus settings, and these will then also appear at the repositioned placement/rotation/scale settings.
    FYI – the rotation part is a quaternion, if anyone wants to try and make sense of it (the names are intuitive, offsetX offsetY, offsetZ, scale, and rotation[WXYZ]).
    The other 3 entries are:
    * FullScreen – sets the full screen mirror mode. Default is ‘true’. Set to ‘false’ to disable full screen mirror mode.
    * HideCrowds – used to hide crowds (performance gain). Default is ‘true’. Set to ‘false’ to enable crowds again.
    * LimitCars – not yet used, future addition
     
    Crookk, Olijke Poffer en Racerblade01 vinden dit leuk.
  13. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Nog maar even een DLC update:
    Eind deze maand krijgen we een DLC met nieuwe tracks: Rouen-Les-Essarts, Hockenheim 1982 en Silverstone 1975. Daar zitten ook een paar historische racewagens tussen met de Lotus 25 en de Lotus 40. De Lotus 49C is de gratis auto van november. Daarbij heeft patch 6.0 de banden van historische wagens gewijzigd, waardoor ze nu meer grip hebben en daardoor iets sneller zijn.

    In december krijgen we weer een car pack, deze keer (zeer waarschijnlijk, de files van deze auto's zijn al gevonden in de pc-versie) van Renault. Voordat je denkt: godver, weer zo'n saai kutmerk, de volgende auto's zijn officieus bevestigd: Formula Renault 3.5, Renault RS01 (de GT, niet de F1), Renault Megane Trophy en de Renault Alpine A442B. Aangezien alle DLC's hiervoor minimaal 5 auto's hadden of 3 auto's en een track locatie, komt er waarschijnlijk nog een auto bij en het zou logisch zijn als dat de Renault Laguna BTCC zou zijn, aangezien die eerder geteased is. En dan komt er nog een free car bij.

    Ik ben toch wel zeer tevreden met de DLC die ze uitbrengen en de komende maanden zit ook wel goed zo te zien. :)
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2015
    Olijke Poffer, HRT WietHoK NL en Beltoni vinden dit leuk.
  14. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Mooi!!! Dan heb ik ook weer internet als het goed is.. Wel saai hoor zonder internet.. mis het racen nu wel

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  15. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Klinkt goed, ze ondersteunen deze game toch wel goed vind ik, al was de start niet om over naar huis te schrijven.
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  16. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Breaking News

    Patch 6.0 komt vandaag al!

    Niet veel anders dan de PC patch, zie alleen:

    • Improved VOIP quality for the in-game chat system.

    Fingers crossed.
     
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ha cool man... Straks even tussen al het Fallout 4 geweld de patch downen..
     
  18. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Nieuwe DLC is uit.

    4 nieuwe tracks (oud Hockenheim, oud Silverstone en 2x Rouen). Paar oude F1 auto's en wat liveries.

    Hier filmpje van de circuits.



    Rouen GP ziet er erg leuk uit maar de rest is ook niet verkeerd.
     
    Olijke Poffer en Dex vinden dit leuk.
  19. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Mijn eerste poging op Rouen was wel interessant:
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  20. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Lol. Blijft moeilijk die bochten. :lol:
     

Deel Deze Pagina