Wat ik niet snap, maar daar zal ik te weinig kennis van racewagens voor hebben, A: niet alle wagens kun je bedienen met koppeling en hand geschakeld(via de flipper) B: sommige wagens bv de formula rookie, moet je wel koppelen met opschakelen maar terugschakelen hoef je weer niet te koppelen. C: bij bv de oude ford focus rs 1600 (dacht ik) hoef je niet te koppelen bij het opschakelen maar weer wel bij het terug schakelen. Bij bv de GT3 classe weet ik dat je kunt schakelen met de flippers zonder koppeling. Maar bij die andere..... of is er een verschil met het gebruik van de flippers of met een Losse shifter.. wie o wie kan mij hier wat over uitleggen.. Ik dacht, geinig ik heb nu een koppeling dus die ga ik lekker gebruiken... maar dat valt tegen gezien het bovenstaande. Ja bij de start is het super. Je peert hem er zo vandoor.
Vaak is het andersom bij segentiele versnellingsbakken. Dan hoef je bij het opschakelen geen kopeling te gebruiken, maar bij het terugschakelen wel zodat je ook op de motor afremd. Misschien staan inverted clutch aan ofzo?
Nee die staat normaal. Ik zal het eens goed in de gaten houden wat welke auto wel of niet doet. Ik zie bij de car info verder ook niets staan wat voor soort versnellingsbak er in zit. Maar het klopt wel dus.. het is een segentiele versnelling? Nooit van gehoord.
Ingame maakt het niets uit, als je de optie Manuel hebt geselecteerd. Als je manual met clutch hebt geselecteerd moet je inderdaad koppelen bij sommige auto's. Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Ja en dat wil ik ook graag. Maar zoals ik al schreef. Bij de ene auto is het koppelen nodig bij opschakelen maar niet nodig om te koppelen bij het omlaag schakelen. Bij andere auto's is het weer precies anders om. Maar ik weet nu even niet welke auto wat doet. Zodra ik het weer tegenkom zal ik het eens posten.
Sequentieel. Dat zijn bakken waar je, net zoals op motorfietsen, alleen van de 1 naar de 2 naar de 3 kan (dus alles langs moet gaan), en niet van de 1 naar de 5 zoals in een "H-patroon". Naar mijn weten zijn er in het echt geen auto's waarbij je wel moet koppelen bij op, maar niet bij terugschakelen. Vrijwel altijd is het andersom. En ook al kan het wel bij terugschakelen, het is vaak gewenst om alsnog te koppelen (en het liefst met een beetje tussengas) om shift-lock te voorkomen en je aandrijflijn te ontlasten.
Dan zal ik in de war zijn. Vandaag nog even getest. Bv de BMW Road C1 class is het inderdaad een gewone schakelbak op en terug schakelen met de koppeling. Maakt verder niet zo heel veel uit. Maar ik vind het koppelen erbij wel geinig al is dat vooralsnog desastreus voor mijn ronde tijden. Dat terug schakelen met de koppeling. Gelukkig hoeven we niet zoals in dienst in mijn YP408 panservoertuig te dubbelklutsen met een dot tussen gas. Pfff dat was werken..
Lol.. na een paar jaar Pcars heb ik nu mijn FOV berekend met de calculator van http://carsfov.moritzlawitschka.de/ Eerste paar rondes lag ik meer in de grindbak dan op de baan. Dus wilde het alweer terug zetten naar 75 of zoiets. Maar even vol gehouden. En wat blijkt. Het is veel meer zoals het moet zijn. Wat een verschil. Waar ik eerst achteraan de line up bungelde en die met moeite kon bijhouden met een AI op 85, kan ik nu met gemak in de voorhoede meekomen. Mijn rondetijden zijn een heel stuk beter. Het gevoel is echt zo anders.. blij dat ik het gedaan heb. Mijn screen is 55inch en mijn ogen zitten er 1,43cm vandaan dus volgens de calculator moet mijn FOV op 46 staan. Dan zit je wel dicht op je dashboard maar met een keyboard en ctrl+k heb ik vrije cammovement en schuif ik op deze manier mijn stoel wat naar achter.. top...
Dat het iets uitmaakt kan ik wel beamen (hihi) trouwens. Ben ooit tussen practice en qualy voor een xbw cup race geswitched van 24" inch computerscherm (omdat de zon nog te fel was op de vroege avond) naar de beamer en ik was praktisch al m'n rempunten kwijt.
hahaha ja dat is dan weer klote.. Ik zie ook wel een filmpjes op youtube met een super fov setup.. hoe krijgen ze dat voor elkaar? beamen ze dat achterop een doek of zo? Bv deze van team VVV
Heeft iemand dit hier al eens gehad? Ik heb van de week weer eens een keyboard aan mijn ps4 gehangen voor Pcars maar nu is mijn helmet cam view dus echt van slag. Zie image hieronder. Ik kijk standaard tegen het plafond. Als ik met de controller alleen de game opstart dan moet ik de linker thumbstick naar voren blijven duwen om de view weer horizontaal te krijgen en te houden. Met mijn wheel moet ik op het nummeric keyboard op het pijltjes toets omhoog klikken. Dit blijft dan wel zo staan, maar tot ik een nieuwe car kies. Ik heb ook al alle key assignements verwijderd etc. Maar die view blijft zo gek staan. Ik heb ook geen zin om de game opnieuw te installeren.... iemand een idee hoe je dit kunt terug zetten? Ik heb echt van alles geprobeerd.. misschien is het een bug...
Haha fout gegokt.. ik zat hetzelfde te denken toen ik het poste.. maar meteen een prijsvraag uitschrijven, welke track zien we hier..
Ja dat is gaaf maar heb je een projector voor nodig.. nadeel, 60fps schijnt lastig te zijn.. Maar niemand een idee betreft mijn cam probleem?