1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Project Cars

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 31 okt 2012.

?

Speel jij met stuur of controller?

1. Stuur

40,6%
  2. Controller

59,4%
  1. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    ...en er maar 16 man op de baan kunnen.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol.

"UPDATE: It's come to our attention that the build of Project Cars used as the basis for this article was not intended by the developer Slightly Mad Studios for technical analysis. We weren't aware of this, which was the unfortunate result of some miscommunication on our part with the game's publisher. It was an honest mistake and it is not our intention to misrepresent the game, so we've unpublished the videos that form the basis of the article.

We'll be able to bring you a full analysis of a more advanced build of the game in the coming weeks.

We'd like to apologise to our readers and to Slightly Mad Studios for this unintentional misrepresentation."

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik die immense framedrops niet echt kon opmerken in de footage, hoe dan ook ziet het er wel erg goed uit allemaal. Vooral die regen is mooi zeg. Komt wel in de buurt van Driveclub nu.

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik moest juist een beetje slikken bij het zien van de beelden. Driveclub ziet er imo echt nog wel een stuk beter uit. Dat is natuurlijk wel te verklaren omdat je bij Project Cars meer auto's op de baan hebt en er "onder de kap" qua physics etc ook veel meer gebeurd

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Kan me niet voorstellen dat dit representatief is voor de final build. Heb nu genoeg filmpjes gezien van Team VVV en daar spreken ze totaal niet over deze problemen. En zoals ze nu ook rectificeren in het artikel, de build is gewoon te oud om hier diep op in te gaan qua vergelijk met de release versie.

/edit: Comment van render team van SMS

Laatst bewerkt: 17 apr 2015
    B Tender vindt dit leuk.
  6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Best wel kwalijk vind ik, en potentieel schadelijk, zulke 'foutjes'.. Handig geweest als ze voordat ze zo'n video releasen eerst een stukje hoor/wederhoor doen bij Slightly Mad Studios.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja je kan de schuld niet echt helemaal bij DF leggen. Die doen wel vaker alvast analyses van eerdere builds.
    Dit zeggen ze ook "As a disclaimer, we're told by Bandai Namco's PR staff that the 19GB build in test here is of 'submission' quality. A final certification pass is ongoing at Sony and Microsoft's offices, and we're still shy of a last word on whether this is what we can expect on launch. At the very least, our captures here show Project Cars in its final stages of development, but as ever, certain points are apt to change as we hone in on its release."

Dus Bandai had gewoon duidelijker moeten zijn als publisher imo.

8. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Nou ik merk met de huidige build op pc ook gewoon een drop van 20/30 frames in de regen. Een jaar geleden zag ik al aankomen dat de game met regen effecten never nooit zo vloeiend zou lopen als zonder. Probleem is dat ze voor alle plassen op de weg dynamische reflecties plus effecten gebruiken waardoor je gigantisch veel performance vraagt in natte situaties. Oude build of niet, je gaat frames verliezen met regen, en niet alleen op console.

9. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
  10. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Het lijkt mij gewoon een toffe game met mooie gfx. De circuits zijn super. Monza blijft een favo van mij.

11. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Inderdaad indrukwekkende lijst met circuits. Alleen jammer dat mijn persoonlijke favoriet Mugello het niet heeft gehaald (zat wel in eerdere builds, zo te zien op youtube). Het kan wellicht altijd nog middels DLC

12. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Veel tracks die in vorige builds zaten hebben de final build inderdaad niet gehaald., Ik verwacht deze nog wel terug te zien in vorm van (gratis) DLC.

Laatst bewerkt: 18 apr 2015
  13. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja klopt. Alle Nascar en oude tracks (oude spa oa.) zijn DLC. Met de licentie voor Mugello zijn ze nog bezig dus die komt er misschien nog wel bij.

14. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    NASCAR ben ik zelf niet zo in geïnteresseerd. De oude tracks heb ik wel zin in! :)

15. JamuellAble

JamuellAble New Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben wel benieuwd tot in hoeverre je zelf alles kan instellen. Moeilijkheidsgraad, manier van rijden..

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Van de dev.

"Just to add to our previous comments:

- In the older build that was analysed it was possible to become CPU bound with very high numbers of AI, maxing out all 6 cores on XBox One. However, Microsoft had recently opened up 50% of the 7th core to developers : in later builds the development team was able to offload work such as the audio mixing, engine sound synthesis and detailed grass generation onto this core, fixing this problem of becoming CPU limited.
    - Tracks that had water elements (sea/lakes etc) in the analysed build used an expensive cube-map method for reflections leading to inconsistent frame rate. In late March this was addressed with us switching over to use a screen space reflections method - A WMD community member did some comparison benchmarks on PC when this new technique was introduced:

"B967/B968

Azure Coast 62.5 fps/82 fps +31%
    Azure Circuit 61.5 fps/ 73 fps +19%
    Laguna Seca 55 fps/76 fps +38%
    Sakitto GP 61.5 fps/86.5 fps +41%
    Nürburgring GP 57.5 fps/76.5 fps +33%

Looks identical visually, big improvement."

The relative scaling there applied equally to the console versions.
    --

If you incorporate our above corrections to the article, these points and some more general optimisations that have subsequently been worked on, it's easy to see why we might feel this review isn't very representative of what the development team has achieved."

Ic3DFire vindt dit leuk.
  17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Weet iemand misschien nog een plaats waar je de LE kunt kopen voor een enigszins normale prijs (niet EUR 79).

18. NullMicrobe6099

NullMicrobe6099 Active Member

Leuk Bevonden:
    39
  19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    60 British pounds = 83.280925 Euros
    Veel geld:'-(

20. NullMicrobe6099

NullMicrobe6099 Active Member