Eigenlijk nog niet echt eerlijk om een vergelijking te maken. Ik kan achter de schermen lang niet zoveel zien bij Assetto Corsa als bij Project Cars dus ik weet niet wat er nog gaat veranderen. Maar een paar dingen: PC = Project Cars AC = Assetto Corsa Time of day PC - 24h + gebaseerd op datum die je instelt AC - 8:00 - 18:00 Regen PC - ja AC - nee practice / qualification / formation lap PC - ja AC - nee ai settings PC - 11 sliders, 1-100 (global difficulty, global aggression, reactions, intelligence, qualifying ability, racing ability, passing ability, blocking ability, stamina, risk taking, aggression) AC - 1 slider, 1-100 (Opponent strength) spelers singleplayer PC - 1-64 AC - 1-11 spelers multiplayer PC - 1-64 AC - gelimiteerd op aantal pitboxes op circuit (multiplayer nog niet in v0.5) flags & penalties PC - ja AC - nee
Nou ja ze zijn beide nog niet klaar. Dus ik kijk puur naar de physics en daar is AC een echte sim in. Project Cars is een stuk beter dan eerst en wordt nog wel beter. Maar een echte full sim gaat het niet worden zoals AC. Dat verkoopt niet op de consoles.
Dit vind ik eigenlijk best wel awesome. AI ziet er sowieso aardig uit in video's. Vind dit ook wel indrukwekkend: Alleen wat weinig leven in de omgeving. En sommige stukken zijn wel slecht verlicht voor een stadscentrum. Maar misschien is het een vroege build. En dat het kan - Monaco bij nacht - is gewoon heel gaaf!
Dat was een snelle retire. Wel tof om te zien hoe snel je bijvoorbeeld kan spinnen als je over het gras rijdt.
Waar de fuck is de AI mee bezig soms? Rijdt er ineens iemand als spookrijder de bocht door, en die ene AI die over de kop vloog bij de start en je daarna vrolijk weer inhaalt lol.
Wauw Ik ga wel ff online proberen. Edit, online is niemand. Ik heb er alweer genoeg van voor vandaag haha. gekke ai.
Ik toch ook videos gezien waar de ai fraai oogt. Is het afhankelijk van in hoeverre een circuit af is hoe de ai zich gedraagt?
Het hangt van meerdere dingen af. Wat ze bij Cruden deden toen ik daar stage liep was op elk circuit heel vele rondes rijden waar de AI dan van leerde. Hoe snel, hoeveel gas etc. Vervolgens kon je in ini files de algemene snelheid terugschroeven voor het geval de AI op eens met een veel snellere auto reed. Wat ik denk is dat ze de AI hebben afgestemd op bepaalde auto's en dat daardoor de AI met snelle/andere auto's (met andere power, throttle response etc) niet overweg kan en eraf schieten. Daarnaast hebben ze nog lang niet elke baan goed in gedialed want ik kwam inderdaad een paar keer de AI tegen die full speed de verkeerde kant op kwam! haha
Ik kan zo wel weer ff streamen, of ik kan Assetto Corsa streamen? Ik strem nu Assetto Corsa: http://www.twitch.tv/flavourlicious