1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Project Cars

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 31 okt 2012.

?

Speel jij met stuur of controller?

  1. Stuur

    40,6%
  2. Controller

    59,4%
  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb die settings 1x aangepast en was gelijk tevreden, heb ze hierboven gepost voor als je dat niet hebt gezien. De standaard settings waren voor mij iets te...
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Waren leuke races gister inderdaad. Die Fb en Fa gingen mij iets te hard om zo in te springen maar de Fc en Gulf waren erg leuk. Ik merk wel dat je met stuur veel wint in flauwe bochten en chicanes qua nauwkeurigheid ten opzichte van controller gebruikers. Op sommige banen was ik 2-3 seconde sneller en op andere banen helemaal niet dus hopelijk doen ze daar wat aan om het eerlijker te maken.

    Ook vreemd om te zien hoe de een met weinig veranderingen in de settings zo mee kan komen en de ander veel last heeft of zelfs een game heeft waarbij alle settings elke rit worden gereset.

    Voorbeeldje van verschil tussen controller en stuur in flauwe bochten met @VanDen in de Gymkhana auto. :+

    [​IMG]
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Controller is te gevoelig nu. Als je 70% je stick beweegt dan registreerd hij dat als 100%. Dat is vragen om moeilijkheden natuurlijk. Als het goed is dan is dat na de patch verholpen en zul je vloeiender kunnen sturen.
     
  4. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Ik kan sinds gisteren ook eindelijk racen. Damn, dat is even een partij wennen met de controller. Elke bocht te scherp gestuurd, niet meer midden in de bocht een dot gas erop, echt weer even opnieuw leren rijden. :F:

    Precies dat ja.
     
  5. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Tsja, het vergt gewoon heel veel tijd om het precies naar wens te krijgen. Ik dacht dat ik voor mij prettige instelllingen had gevonden. Tot we gisteren op Sonoma Raceway gingen rijden met de Formula Gulf. In de S-bochten achterin het circuit bleek er toch wat veel gedempt te worden. Bij de cross over in een chicane van volledig naar links sturen naar volledig naar rechts sturen moest ik van mijn gas af omdat de overgang te langzaam ging. Is natuurlijk aan te passen maar dan wordt het verder weer erg gevoelig.
    Ik ga er na de patch wel weer eens uitgebreid voor zitten.
     
  6. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Helm camera iets hoger ingesteld.
    Geeft veel mee snelheids gevoel en t geluid klinkt beter.
     
  7. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Kan je dan wel nog steeds de meters zien? Vind het toch wel prettig om af en toe de toerenteller te zien. Zeker nu je je HUD nog niet kan aanpassen...
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613

    Iets hoger? Je kan de hoogte toch niet aanpassen?
     
  9. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Je bedoelt dat de reactiesnelheid van het sturen te langzaam is? Dat vind ik namelijk ook.
    Dat viel me in het begin al op bij de karts, dat het insturen te traag reageert op mijn xbox controller input.
    Hoe kan ik dit aanpassen in de controller settings?
     
  10. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  11. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Denk dat Flavour zijn banden iets langer meegaan... Vooral bij de bocht op 1:22 zie je dat duidelijk.
     
  12. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik nam die bocht sowieso wat wijder. Je kan daardoor veel eerder op het gas en hebt een veel betere exit.

    Daarnaast zat ik al aan de binnenkant bij de ingang. Als ik dan harder rem en langs de binnenste curbs rijd, rijd Flavour er makkelijk buitenlangs voorbij.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2015
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hij bedoelt meer de full lock bij jouw voorbanden denk ik? Was een leuk rondje ja. :)
     
  14. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Zijn voorbanden staan inderdaad bijna dwars op de baan. Dan slijten ze een stuk sneller.
     
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Oh, zo. Maar dat is bijna onvermijdelijk met controller. Met stuurtje is het natuurlijk veel makkelijker smooth te rijden.
     
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Bij Forza Motorsport (zowel met normaal als simulatie sturen) wordt de input van de controller gefilterd en aangepast op de snelheid van je auto. Als je 20 km/u rijdt kan je (als je je pookje vol naar rechts doet) vol naar rechts sturen. Als je echter 200 km/u rijdt en je vol naar rechts stuurt dan snapt de game dat dat niet de bedoeling is en past de steeringangle zo aan dat je maximaal stuurt en grip houdt.

    Dat is het grote probleem van pCARS. De input wordt letterlijk op de auto geplakt en daardoor rij je full lock door de bochten. Als je dan gaat glijden en corrigeert stuurt de auto in een klap vol de andere kant op (zie mijn gif met hierboven). Hopelijk filteren ze dat beter na de patch.

    Volgens mij zag ik wel een functie die dat aanpakt trouwens (speed sensitive steering oid?), maar weet niet of dat werkt.
     
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Speed Sensitivity en Controller Filtering zijn precies de functies die dat tegengaan. Speed Sensitivity doet dat voor hoge snelheid, dus die heb ik hoog staan (80 oid). Controller Filtering doet het op lage snelheid, dus die staat bij mij laag.
     
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Helmet cam zonder Helmet vind ik de fijnste cameramodus. Heb voor de rest nog niks gewijzigd wat betreft blur etc. Die heb ik al niet meer sinds dat ik de helmet uitgezet heb.
    Dit is wel de meest realistische cameramodus, want in het echt kijk je ook mee met de bocht enz.
     
  20. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Gister een online race aangevuld met 7 AI auto's. In ronde 3 van de 5 stonden ze opeens allemaal in de grindbak met hun neus tegen de banden. Daar stonden ze in ronde 5 nogsteeds, ze bleven ook maar gasgeven en rechtdoor proberen te rijden haha.
     

Deel Deze Pagina