t300rs vs t500rs
Heb de t300rs en t500rs vorig jaar getest op de playstation 4 met Driveclub en uiteindelijk de t500rs gekocht voor €370. Dit ook omdat de t300rs destijds niet voor minder dan €349 verkrijgbaar was. Misschien dat ik bij een groter prijsverschil anders had gehandeld.
Stuur
Beide sturen zijn 28cm, echter heeft de t500rs een sterkere in te stellen force feedback.
Pedalen
De pedalen van de t500rs zijn kwalitatief vele malen beter en zijn ook in druk te verstellen. Tevens zijn de pedalen van de t500rs in 2 standen te zetten, hangend (kan niet bij de t300rs, terwijl deze stand het lekkerst werkt) of staand en hebben ze het extra koppelings pedaal.
Verschillende versie t500rs
De t500rs bestaat uit verschillende typen.
Ze verkopen ze als bundel met gran turismo 5 (2011 model) en gran turismo 6 (2013 model). De bundel met gt6 is een stuk verder ontwikkelde t500rs.
Heb ik ook bevestigd gekregen door Thrustmaster. Ik heb destijds het stuur bij een zaak in Breda gekocht, waar online de gt5 editie stond terwijl ik na een telefoontje te horen kreeg dat het de gt6 editie was.
Over het algemeen is de gt6 editie hoger geprijsd dan de gt5 versie.
Nadeel
Het nadeel aan de t500rs is dat de playstation menus niet werken, je dient deze met de controller te bedienen. Denk aan share knop etc.
Verder zitten de schakelflippers bij de t500rs aan het stuurhuis, bij de t300rs zitten deze aan het stuur.
Het 2e heeft mijn voorkeur, want schakelen als je in een bocht zit maakt het bij de t500rs een stuk lastiger.
Conclusie:
Als ik de verschillen zie in onderstaande foto zou ik toch eerder voor de t300rs zijn gegaan denk ik.
Echter als je ook wilt gaan schakelen, zou ik de t500rs serieus overwegen, mits scherp geprijsd.
De t3pa pedalen die je anders voor de t300rs moet kopen zijn echt van een stuk mindere kwaliteit dan de standaard pedalen van de t500rs (en dan zullen we het maar niet hebben over de kwaliteit van de standaard t300rs pedalen). Laat staan dat je er nog eens €100,- extra voor moet neerleggen, los van de th8a shifter. De perfecte oplossing zou het stuur van de t300rs zijn met de pedalen van de t500rs, maar dan moet je beide sets kopen haha (als ze überhaupt met elkaar overweg kunnen)
Mijn set welke overigens alweer verkocht is omdat ik het vorig jaar maar niet voor elkaar kreeg om met Driveclub binnen de 10 seconden van mijn controller tijden te komen. Misschien was Driveclub niet het juiste spel.
Laatst bewerkt: 20 mei 2015