1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project Gotham Racing 2 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Darkwing, 17 feb 2004.

  1. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Wordt idd tijd voor iets meer georganiseerd racen, krijg genoeg van PGR2 on live :D. Races zijn erg voorspelbaar.

    Lastige is dat je niet iets als endurance kunt doorvoeren. Zelfs in exhibition zijn maar 5 rondes mogelijk...
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb even een vraag.
    Kun je buiten de KWS ook tegen andere wagens racen, zonder Kudos te verdienen.
    Dus gewoon een "Arcade-streetrace".
    Of kun je buiten de KWS alleen in je eentje rijden. Om de snelste tijden neer te zetten etc.
     
  3. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan aan het begin een soort 'quick-race' doen. Daar kan je echter geen auto's en baan kiezen maar wordt dat voor je gedaan.
     
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Arcade is opgedeeld in drieën:
    1 ) street races (wat jij wilt)
    2 ) cone challenges (zoals bij kws, alleen met een voorgeschreven auto)
    3 ) hotlaps (snel rondje)

    Je kan dus deze drie in arcade rijde (gaat allemaal om Kudo's). Dan heb je nog car- en circuit challenges. Deze gaan om de beste tijd (in je 1tje rijden dus).
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bedankt!

    Ik zal 's gaan kijken! :)
     
  6. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Niet waar, ik weet niet precies hoeveel. Maar meer dan 5 is zeker mogelijk (online dan)!
     
  7. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    Biscuitje, nogmaals gefeliciteerd.
    Hier vind je trouwens de volledige uitslag, plus de poules voor deze vrijdag, ik, jeremi, alias mr.blond, alias koelkast, zal weer je host zijn. Iig veel succes gewenst.
    Champion Be is wel erg goed, maar ik weet niet hoe hij het er precies vanaf zal brengen in de finale op de Nurburgring. Ik vermoed dat hij de finale wel zal rijden. Maar hoe goed hij daar is weet ik niet precies. Ik geef je anders wel veel kans om ook die finale te rijden. Indrukwekkend hoe je van Catwalk wegreed ( toch ook een vrij fanatieke PGR2 speler)
    Doe je best vrijdag!

    Edit: ik heb trouwens zelf al menig uurtjes Live! gespeeld met Chaque Dimias, die jongen rijdt ook erg sterk. Hij heeft zijn goede en zijn mindere dagen, dus daar kan je nog een zware klant aan hebben. Maar zelf vermoed ik dat Nickske en Nemmo niet al te grote concurrentie voor jou zullen vormen. Ook Tim Nl moet te doen zijn. Catwalk heb je al eerder glansrijk verslagen, dus ik geef je héél véél kans om de finale te halen.
     
  8. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0

    Die Kudo's die je dan verdient worden niet bij je KWS opgeteld maar alleen maar voor de lol. Of kijk ik verkeerd?
     
  9. Thomas

    Thomas Active Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    1
    Jij kijkt verkeerd, want die worden er wel bij opgeteld. :)
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Uit het Veronica Magazine nummer 12 (Cyber)

    Dat stuk over de handling vind ik zeeeer overdreven.
    Want ik vind 'm dus echt niet zo arcade. Pure simulatie is het niet, maar ook niet zo arcade als hun beschrijven!

    Wat vinden jullie?
     
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik vind Sega GT bijvoorbeeld arcade handling hebben en MotoGP 2 en PGR2 veel meer sim.

    Waarom (ik krijg vast weer het eea over me heen)? Omdat in MotoGP2 en PGR2 de physics veel en veel natuurgetrouwer zijn. In Sega GT (online) schitteren ze voor mijn gevoel eerder door afwezigheid, dan dat ze me opvallen door het goede rijgedrag van de auto's.

    In Project Gotham Racing 2 is enkel de snelheid van de bakken wat onrealistisch. Het acceleratievermogen is flink versterkt, om de game wat meer 'pace' te geven. Maar verder is het echt absoluut heerlijk rijden vind ik. Je kunt ontzettend goed merken dat de physics van dit spel veel verder gaan dan de gemiddelde racegame. Je (ik iig wel) merkt duidelijk dat er 'gewicht verplaatst wordt' op het moment dat je over bobbels/heuvels rijdt. Het even gas loslaten en weer vol erop - waarna je auto heerlijk in een controleerbare slip trekt, het rijden in de regen; allemaal dingen die geweldig aanvoelen.

    Ook in MotoGP2 - vooral met de simulatie settings wat omhoog gekrikt waardoor bijvoorbeeld het onrealistische powersliden veel moeilijker wordt - zijn de physics en handling subliem. Gisteren heb ik weer een uurtje of wat het spel gespeeld en het valt direct op dat de handling zo uitdagend en lekker is. Dat spel heeft pas écht diepgang wat betreft handling. Na maanden kun je nogsteeds verbeteren, verbeteren en verbeteren.
     
  12. Reteppd

    Reteppd even niet xboxen

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    1
    emm een vraagje hier,

    ik heb nog geen live (vandaar)

    maar krijg je bij het omhoog gaan in kudosrank met live ook extra kudos tokens? en hoe verdien je kudos op live?
     
  13. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja, bij elke nieuwe rank krijg je kudo's. Je haalt kudo's op live op dezelfde wijze zoals een street race in de kws of arcade. Dus gewoon strak racen en 1ste eindigen :).

    Tja wat betreft simulatie. PGR2 is natuurlijk wel arcade, maar welke console racer is dat niet (motogp misschien minder)? Om maar een puntje te noemen, iedereen rijdt automatisch in PGR2 (ja die ene die handmatig schakelt is de uitzondering die de regel bevestigt) omdat dat even snel zo niet sneller is dan handmatig schakelen. Dit is in het echte leven niet het geval (Formule 1 auto's buiten beschowuing gelaten), je verliest gewoon wat hp's door zo'n automatische bak en dat merk je in accelratie en topsnelheid. Wil je een simulatiegame maken? Horen dat soort feiten toch wel in de game te zitten :)
     
  14. Reteppd

    Reteppd even niet xboxen

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    1
    simulatie? Ik denk niet dat dat bij videogames lukt:
    voor echte simulatie moet je handmatig schakelen en ook de KOPPELING bedienen. Ik heb laatst bij en vriend een pc-spel gedaan waarbij je ook moest koppelen, maar dat is echt heel anders dan in een echte auto, ook geen simulatie dus. Voor echte simulatie is het ook een vereiste dat je een stuurtje en 3 pedalen hebt, en dat gamed niet lekker op de bank => geen simulatie op de consoles.

    PGR2 heeft natuurlijk wel dingen die op simulatie lijken: het teruggaan in snelheid bij het opschakelen, het heerlijk trillen van de controller bij optrekken, briljant geluid. Maar bijvoorbeeld de botsingen zijn niet realistisch (en das maar goed ook....)
     
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hier heb je helemaal gelijk in. Maar het ging nu ook niet om of het totale spel een sim is (is het namelijk niet), maar hoe realistisch de handling is. Die vind ik veel realistischer als in de gemiddelde andere racegame (buiten MotoGP en de echte diehard simulatie games). Dat je automatisch schakelt, dat er geen neutrale versnelling aanwezig is, dat je ontzettend veel door de bochten slide > allemaal niet erg realistisch. Maar de handling zelf, de manier waarop je auto reageert vind ik wel erg realistisch. Voor zover dat leuk en mogelijk is en in verhouding tot andere verkrijgbare spellen.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Toen ik dat las dacht ik ook niet van: het is helemaal geen arcade!
    Tuurlijk zitten er arcade elementen in, zoals dat snelle optrekken en driftend door de bocht.
    Maar wat zou je er van vinden als je met een Ferrari Enzo zou rijden en heel traag optrekt? Iedereen wil natuurlijk lekker snel door die steden racen, zodat de adrenaline door je lichaam giert als je met een prachtige powerslide de hairpin verlaat!

    MotoGP 2 is natuurlijk een prachtige simulatie. Ik heb het spel toen ik het net had helemaal grijs gespeeld! Wat vond ik die handling fantastisch! En nog vind ik het een geweldig spel, al doe ik het nu niet meer zo vaak! :eek:
    Maar dat is meer een "luxe" probleem, weet niet meer wat ik moet kiezen uit die 15 spellen ;).
    Ik wil niet weten hoe die mensen zich voelen met 20+ spellen :9.

    Maar back ontopic, de handling in PGR2 is ietwat arcade-achtig, maar ze hebben het net niet te veel arcade gemaakt. Eigenlijk PRECIES goed, zodat het een heerlijke game is om te spelen. En wat Marius al zei, de wagens zijn heerlijk te besturen en geven je echt het gevoel dat je de wagen beheerst...en daar kunnen nog heel wat race-spellen iets van leren!
     
  17. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het soms wel jammer dat er geen dingen afvliegen als je botst, je ziet alleen een deuk en/of krassen. Je hebt er geen last van ofzo, maar ik vind het er spectaculairder uitzien, en het is soms wat leuker.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je kentekenplaat vliegt eraf! :+

    Heb net trouwens met de Ferrari Challenge Stradale in Stockholm gereden.
    Wow! wat een snelheid heeft die Ferrari, dat merk je daar natuurlijk veel beter dan op de Nürburgring!
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Natuurlijk, geen enkel spel kan het gevoel van the real thing benaderen. Waar het verschil in videogames dan ook ligt tussen Simulation en Arcade is in de mate van moeite die je moet doen de auto te controleren.

    Een spel als Midtown Madness bijvoorbeeld, is qua car handling als arcade in te delen doordat het simpel en eigenlijk te degelijk aanvoelt. Normaal bochten nemen is geen kunst aan, je moet alleen een beetje letten op je snelheid waarmee je deze aansnijd.

    PGR2 is als simulatie in te delen omdat, zoals Marius al zei, het gevoel in de auto realistisch aan doet. Het is logisch dat wanneer je vroeg op het gas gaat je auto in een slip raakt, wanneer je het zogenaamde bad camber (rally sferen) tegenkomt je weinig grip op het wegdek hebt en een bocht nemen nog lastig kan worden. Je moet in PGR2 echt werken om je auto te controleren en in het gareel te houden. Dat de mate van slippen misschien wat extreem is, dat de acceleratie wat hoog is of wat dan ook, maakt niet uit - Dat maakt een videogame alleen maar leuker.
     
  20. kingarthur

    kingarthur Ownage

    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij had in ieder geval wel wat meer snelheidsgevoel mogen hebben. Je gaat zo traag, zeker als je het vergelijkt met mgp2. En je kan niet eens achterstevoren spinnen met deze auto's.
     

Deel Deze Pagina