1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project Gotham Racing 2!

Discussie in 'Algemeen' gestart door masterape, 13 mei 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Ze zijden al, de organisatie dan dat er bij ons onderling meer competitie was. Reed jij een heel stuk voor de rest uit ofzo? Bij ons waren er 11 vd 12, waarbij nummer 12 om half zes kwam aanzetten :eek:
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    De opwarm pot won ik vrij gemakkelijk. Ik werd toen ook al behoorlijk als 'favoriet' gezien (hoewel ik nu wel enorm opschep ;)). Eerste 2 ronden voorop, toen door 2 kleine foutjes kwam Masster Chief terug (had hem niet gezien) en werd eerste. De nummer 3 heb ik niet eens gezien, maar dat was Nelis geloof ik.

    We reden de St. Basils Corner geloof ik. Daar lag een goed resultaat eigenlijk in het strak nemen van de eerste bocht, een soort grote hairpin, die ik altijd enorm lekker aan wist te sturen.

    Goed nu genoeg opgeschept ;). Toevallig die Norschliefe gecheckt? Erg tof dat die er in zit, hoewel die bochten wel wat eentonig werden na 7 minuten en ik het rondje bijna af had ;)
     
  3. Q-Dancer

    Q-Dancer Guest

    Zo te zien word het een stuk pittiger (voor mij) om vrijdag te winnen dan een van deze dagen aangezien dan alle besten van de hele week tegen elkaar moeten. Ik hoop niet dat we dan weer die zelfde baan als vandaag/maandag moeten rijden want dan is het niet errug spanned aangezien het er gewoon aan ligt wie de eerste bocht het best doorkomt :)
     
  4. snoops

    snoops In Odd we trust!

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaja, ik ben dus die nummer 12 die om half zes kwam aanzetten. Behulpzame buschauffeurs daar in A'dam ... val de wal in de sloot. Lekker een middagje van m'n tijd verknalt en niet eens kunnen spelen. Dat wordt dus kopen voor mij.

    Dat schaalmodel zag er wel cool uit trouwens!

    Veel succes allemaal vrijdag iig.
     
  5. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een lange dag school, eindelijk mijn reactie op het evenement:)

    Allereerst wil ik zeggen dat het een bijzonder gezellige dag was. Toch moet ik concluderen dat PGR2 mijn tegenvalt, maar daarover zal ik jullie straks meer vertellen. Eerst wil ik een verslagje doen over de competitie, want zoals jullie weten ben ik niet door naar de finales van morgen.

    De competitie
    Ik had meteen al een beetje pech dat ik in een poule van 3 personen zat, waarvan er maar 1 naar de dagfinale doorging. Echter ik pakte het spel snel op, de opwarmronde werd ik relaxed eerste en de race zelf werd ik eerste met een ruime voorsprong van maarliefst 12 secondes. Dus zat ik in de dagfinales.

    Van de dagfinalisten werd er ook een opwarmronde gehouden. Dat was een spannende race en op het moment dat die race afgebroken werd (we moesten wegens tijdgebrek eerder stoppen) stond ik ook eerste. Ik had dus wel het gevoel dat ik de finales op vrijdag wel zou halen.

    Elke finalist was dus erg aan elkaar gewaagd. Toen kwam de echte race, die ik aardig begon. Ik stond afwisselend 1e-2e-3e. Op een gegeven moment stond ik 2e bij de 2e ronde en ik wilde de bocht induiken waarmee ik vaak wat secondes terugpakte. Toen verscheen Gerbo aan mijn achterkant duwde mijn auto uit balans in een slip. Aanvankelijk dacht ik dat de slip wel meeviel aangezien ik hem snel weer onder controle had, maar het bleek wel dat ik 4-5 secondes achterstand opgelopen had. Met wat schoonheidsfoutjes en het beperkte tijdbestek was ik niet meer in staat mijn achterstand in te halen en zodoende eindigde ik op een tegenvallende derde plek.

    Achteraf gezien kwam het toch door de beuk van Gerbo maar het was wel degelijk mijn eigen fout. Beuken hoort nu eenmaal bij racen en ik had simpelweg voor Gerbo moeten uitwijken.

    Ik kan niet ontkennen dat ik er sterk van baalde. De man die erbij stond als begeleider zei ook:"Dit is echt de beste dag, als jij bijvoorbeeld op dinsdag had gekomen had je zeker weten in de finales gezeten" Nogmaals mijn felicitaties aan de winnaars en ach, ik kan er mee leven heur:)


    Indruk van PGR2: Een topgame die ik links laat liggen
    Er is geen twijfel over mogelijk dat PGR2 een toptitel gaat worden. De auto's gaaf, de graphics zijn erg mooi (ook al zijn de straten nog steeds zo dood als een pier) en de game raced gewoon lekker.
    Maar ik vond de game niet leuker dan zijn voorganger. Op de X03 had ik al het vermoeden en dat bleek nu waar te zijn: PGR2 is te race-achtig, te snelheidsgeorienteerd. Dat zie je aan alles: de banen zijn breed met bochten die veelal in het niet vallen met de bochten uit deel 1 en de auto's slippen lang niet zo erg als dat ze deden, het lijkt namelijk alsof de bolide eerder 'rechtgetrokken' wordt. Wat houdt het in, dat de game snelheids-gorienteerd is? Slippen is dodelijk! Daar verlies je je snelheid op dus het is het beste om niet te draften...

    Dat is misschien leuk voor anderen maar ik begon juist de slogen 'style matters' te koesteren. Met sommige banen in PGR1 kwam je er niet eens toe om naar je vierde versnelling te schakelen en je reed door alle nouwe straatjes, al driftend, veel risico nemend zodat je maar lekker veel Kudos kon halen. Het controleren, balanseren en juist expres uit balans brengen van je zwaar opgefokte bolide, dat gaf mij de kick aan het spel en dat was ook mijn motievatie om te blijven spelen. Nu lijken Kudos meer een bijrolletje te hebben, ergens rechtsboven klein in een hoekje gedrukt.

    Ik dacht dat de game wel gaaf zou worden omdat je op de scoreboards ook een Kudos-scoreboards zou hebben ipv een bestlaps-scoreboard. Dat is volgens mij nog steeds het geval, maar zoals ik al zei, de banen zijn te breed, met te flauwe bochten om daar leuke Kudo-dingen mee te doen. Zo had ik onlangs een grote Kudos-combo over een race van drie rondes gedaan, wat ik erg gaaf vond. Dat kan je dus wel vergeten met deel2.

    Vergis je niet: PGR2 is een toppertje, maar net als MGP2 laat ik deze game links liggen, ik wil meer uitdaging dan maar 'zo snel mogelijk rijden op een bepaalde baan', want uiteindelijk is zo snel mogelijk rijden gewoon een kwestie van tijd, niet van taktiek, adaptioneringsvermogen of communicatie.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2003
  6. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit stukje van jouw zet mij aan het denken :/
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja goed PGR2 is gewoon met stijl racen op een andere manier. Ik heb inderdaad ook geen echt leuke style challenges gezien zoals in PGR1, maar die stijl kan je ook herbergen in de hogere snelheidsbochten.

    Jammer dat men probeert het spel nu meer naar de mainstream gamers te brengen, maar de mainstream gamers worden afgeschrikt doordat de die-hard fans wat minder enthousiast zijn over de titel - Ondanks dat het inderdaad, zoals Guus zegt, een topspel is.
     
  8. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz tjsa als je kudos freak bent zal dat een tegenvallertje zijn...zelf vind ik het juist een kick om telkens sneller te kunnen rijden...net zoals bij motogp2 het geval is :cool: Deze game ga ik dus zeker aanschaffen:)
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nu moet ik wel zeggen dat ik de Kudos ook niet zo aanwezig vond. Er zat wel een tikkertje aan, maar niet zo lekker duidelijk als in 1 én was het nog onduidelijk wat je nu precies kreeg en waarvoor. Maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn, hoop ik.
     
  10. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Vind de keuze van iets bredere banen wel terecht, de game gaat ook live en dan zijn erg smalle straten denk ik eerder een irritatie dan dat ze close racen stimuleren.

    Vind wel, na nog een nachtje slapen, dat de besturing van de TT wel erg makkelijk was. Bij het slippen was je echt, zonder oefening in totaal 10 rondes gereden, totaal in controle. De achtergrond zelf vind ik een stuk beter dan in PGR en ook de hoogte verschillen (hoewel dat bij 1 baan wat lastig zeggen is) zijn beter verwerkt. Vond deze in PGR ook niet echt natuurlijk.

    Maar voor een gefundeerd eindoordeel heb ik de game toch echt te weinig gespeeld.
     
  11. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja ik denk toch dat het kudos voor de casual gamer niet echt boeiend is....die willen vaak gewoon een lekker potje racen zonder gedoe, die hebben geen zin om moeilijk te doen en waarschijnlijk ook geen zin om hun erin te verdiepen...daarom zullen ze het wel hebben aangepast.
     
  12. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat alleen PGR "die-hards" het erg vinden van de Kudos, maar de mensen die PGR1 weinig of niet hebben gespeeld zullen het niet erg vinden denk ik, deze game gaat zich gewoon richten op de "casual-gamer" denk ik...

    Ik zal het wel hartstikke leuk vinden :D

    Gewoon lekker racen, tijden verbeteren, sparen voor auto's alle auto's unlocken, op Live de beste proberen te worden :) Helemaal cool dit spel :D
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Kudos was primair in PGR1, door Kudos te verdienen kwam je verder en verdiende je nieuwe auto's. Deden de Kudos je niks, dan kwam je ook niet ver in het spel. Het affect dus eigenlijk iedereen :)
     
  14. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    En als je niet verder komt stop je en begin je het spel saai te vinden :) dus koop je deel 2 niet :p
     
  15. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Denk dat PGR niet een game is, althans voor mij, die ik uren achter elkaar doorspeel. Als ik niet verder kwam stopte ik die dag. Een paar dagen later lukte het dan meestal bij de eerste poging.

    Wat ik bij vrienden zag, die de game hadden opgegeven op een moment dat het niet meer lukte, was dat ze de uitgangsmoeilijkheidsgraad niet wijzigden en zodoende een veels te moeilijke instelling hadden.

    PGR is echt goed te doen zolang je jezelf maar niet te hoge eisen oplegt.
     
  16. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar ja :) Dus ze gaan zich met PGR2 minder op de Kudos richten? Maar in PGR2 moet je toch ook weer auto's kopen met Kudos ?
     
  17. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja...ach ja ik vind kudos wel leuk en ga gewoon deze topgame halen :) ik vermaak me er vast wel mee.
    Ze hadden kudos ook kunnen veranderen in dollars ofzo...want dat zegt de meeste mensen net ff iets meer...toch vind ik het wel wat hebben...kudos :cool:
     
  18. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop hem gewoon, dit word een topper, klaar!

    En vraagje aan WouteR of iemand anders die het spel heeft gespeeld: Kan je met system-link ook met 2 spelers op de ene TV en 1 speler op de andere, net zoals Halo ?

    Dat zou wel erg vet zijn :) (ik ben bang dat het niet kan alleen)

    Enne: dit is mijn 100e post :D
     
  19. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ah juist, maar het zijn punten. Bij voetballen heb het ook niet hoeveel Euro's club x voor staat? :{

    Kudo's is gewoon de naam van de punten, niks vreemds aan.
     
  20. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    ¿Betekent de mindere orientatie op Kudos ook dat de Arcade-mode weg is?

    je koopt auto's met kudos toch, maar hoe kom je dan stage's verder gewoon door races te winnen ofzo.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina