1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project Gotham Racing 2!

Discussie in 'Algemeen' gestart door masterape, 13 mei 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9

    Nou dat valt best mee. Ik dacht ik ga met wat vrienden ff een potje racen en na 30 seconden ging iedereen alleen nog maar zo veel mogelijk proberen te slippen om die kudos binnen te halen :)
     
  2. lex_esco

    lex_esco Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Kudos betekend "proficiat" in het engels...volgens mij weet niet iedereen dit!

    Dus het zijn allemaal proficiatjes die je verdient! Misschien wordt het dan wat logischer
     
  3. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad, Kudos is gewoon in het Engels een redelijk normaal woord, maar wel afgeleid van het Grieks zoals de echte PGRerr wel weet ;)
     
  4. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm...ik bedoelde niet dat ik de naam "kudos" slecht vind ofzo :{
    Maar zo kunje het zien...zo heb je bijv Bij GT wel geld...in principe is dat bij pgr hetzelfde alleen dan een andere naam..ik denk dat dat sommige mensen minder zal aanspreken...maarja nevermind tword te verwarrend allemaal :D
     
  5. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben het niet echt eens met Xguus (en in zekere mate Wouter). Dat jij dit spel niet geweldig vind, is jou mening en daar valt helemaal niks aan af te doen.

    Maar het was echt nodig om de banen iets breder te maken. Anders krijg je races net als in de F1 in Monaco. Waarbij de enige manier om iemand in te halen is als je hem een tikje aan de achterkant geeft of als er met héél veel geluk ergens een gaatje valt. Dit spel leent zich nu perfect voor Live races. Moskou is trouwens niet representatief voor alle banen in PGR2. Er zijn ook banen bij die veel smaller zijn, zoals er ook auto's zijn die veel meer driften als de TT.

    De style challenges zitten op zeker ook nog in de uiteindelijke versie, want ik heb toch echt vrij pittige cone races gereden die puur en alleen om de kudos gingen. Met een heerlijk driftende auto die een stuk moeilijker te controleren was, tussen heel nauwe cone-gates door.

    Het spel is inderdaad wel 'breder' geworden, het is naast de Kudos gameplay ook geoptimaliseerd voor Live racing. Wat ik een groot pluspunt vind.

    Een beetje vaag trouwens dat er een mening wordt gebaseerd op 2 Live races, met 1 auto op 1 baan. Als je ziet dat er 10 verschillende steden (met meerdere banen per stad), 104 auto's en zowel Kudos als pure race-gameplay in het spel zit denk ik (hoop ik) dat ook jij misschien toch stiekem gaat genieten van dit spel.

    Oftewel; hopelijk schrijf je dit spel niet nu al af, voordat je hem echt goed hebt kunnen testen. Ik weet iniedergeval al zeker dat dit spel mij de wintermaanden door gaat slepen.


    btw, vanavond ben ik dagwinnaar geworden na alle races (behalve een (niet officiele) opwarmrace waarin Mike me ramde) te winnen. De 'echte' races won ik met 12 en 10 seconden voorsprong geloof ik. Hulde aan HanteMan voor het bereiken van de 2e plaats. Mike was behoorlijk zuur na de finale (hij eindigde 0,5 seconde achter Han).. Eckie haalde jammergenoeg net niet de finale. Hij reed wel erg snel in de 1e race, maar had behoorlijk pech en werd net 3e.

    [​IMG] 4u Mike ;)!
     
  6. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd voor het behalen van de finales (ook aan HanteMan):)

    Natuurlijk snap ik de noodzaak om de banan stukken breder te maken. Het racen op Live zou anders inderdaad niet echt leuk worden.

    Maar zoals ik dacht dat je wel had begrepen, is mijn mening natuurlijk op meer gebaseerd dan 1 race op 1 baan met 1 auto.
    (PU-awards 5-10min, X03 30-40min, PGR2 event 50-60min) Al blijf ik, logischerwijs, een onvolledig beeld hebben.

    Een van de eerste dingen die ik woensdag heb gedaan is met een F50 Style Challenge te doen, wat nu opmerkelijk genoeg Cone Challenge heet. Vanwege de verwarring heb ik maar time attack gedaan met de F50 en dat was, zoals ik al zei, wel heel erg leuk, maar gaf mij niet het idee dat het leuker was dan deel 1.

    De hoogteverschillen gaven mij nu ook een realistische indruk en de grafics zijn inderdaad verbeterd, en rondlopen in je showroom is erg grappig (wel sloom), maar het rijgedrag is ietsje aangepast. Ik kan uit mijn eigen rij-ervaring (0,0) niet stellen of het realistischer is of niet, wel kan ik stellen dat je auto eerder onder controle is, omdat hij eerder 'rechtgetrokken' wordt.

    Ook kan ik zeggen dat ik het met Wouter eens ben dat PGR2 meer 'mainstream' gaat. PGR1 wás voor sommige/veel mensen nu eenmaal te moeilijk. Logischerwijs hebben ze het moeilijke rijden aangepast om de game toegankelijker te maken voor het grote publiek.

    Toch kan ik concluderen dat de game echt meer 'snelheids-georienteerd' is en er, in ieder geval, een aanzienlijk minder grote rol voor Kudos is, rechtsboven in een hoekje gedrukt, onopvallend en meer functionerend als 'geld', dat je met het 'naar behoren functioneren' toch wel krijgt. Dat kun je ook zien aan het feit dat je in het hoofdmenu moet kiezen uit: easy, medium, hard, very hard in plaats van zelf een quotum stellen voor hoeveel Kudos je moet gaan halen.

    En, zoals ik al zei:
    "Vergis je niet: PGR2 is een toppertje, maar net als MGP2 laat ik deze game links liggen, ik wil meer uitdaging dan maar 'zo snel mogelijk rijden op een bepaalde baan', want uiteindelijk is zo snel mogelijk rijden gewoon een kwestie van tijd, niet van taktiek, adaptioneringsvermogen of communicatie."

    En daar blijf ik waarschijnlijk bij.
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Thanks voor je felicitatie :)

    Het is niet mijn missie jou te bekeren. Jij bent ontzettend ver in PGR1 dus ik ga echt niet met jou in de clinch over welk spel voor jou beter is. Je hebt gelijk dat het spel iets meer mainstream is gemaakt, ik probeer alleen te zeggen dat het niet zo hoeft te zijn dat alle 'diepere' onderdelen persé verloren zijn gegaan. Het spel is behoorlijk uitgebreid en daar ben ik alvast erg dankbaar voor. Time will tell hoe dit spel precies in elkaar steekt!

    Wat ik gisteren ervaarde was een échte race, waarbij je heerlijk elkaar kon raken, waarbij je je bochten goed moest insnijden en snel uit moest acceleren om niet ingehaald te worden op het rechte stuk, waar je bij een inhaal aktie net even de rechter-of linkerkant van je opponent schaafde en er een paar vonkjes opspatten terwijl je ternauwernood tussen zijn auto en de vangrail toch die inhaalmanouvre kon maken.

    En dat is iets wat ik ontzettend mis in MGP2. Het 'back to back' racen, met collisions aan. Dat spel is grondig verziekt door het 'slipstream-sletten'. Ook ik reed in dat spel veelteveel op rondetijden (ik draft allang niet meer en mijn race-stijl is godzijdank dankzij de XBW competitie verandert) en nu al ervaarde ik in PGR2 een kick, puur dankzij de 'race-ervaring'. De auto's, banen en gameplay lenen zich er heerlijk voor.

    Als jij, of wie dan ook gelukkiger is met PGR1 en zijn (inderdaad erg pittige) style challenges en erg 'kudos georienteerde' gameplay is dat toch schitterend? No hard feelings :) Ik zal lekker mijn PGR2 in de Xbox gooien en op Live gaan racen tot ik een ons weeg.

    Zolang we er maar plezier in hebben... ;)
     
  8. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb PGR2 nog niet gespeeld, maar dat de auto's wat stabieler op de weg liggen lijkt mij prettiger.

    Hoevaak ik in PGR wel niet in het laatste rondje of zelfs in de laatste bocht aan de achterkant werd aagetikt en spinde. Als je dat 10 keer gebeurt dan zijn er zat mensen die het niet meer leuk vinden en stoppen. Games speel je toch juist voor je plezier?

    Ik denk dus dat het wel goed is dat ze de drempel wat lager hebben gelegd, zolang er op het eind maar wat pittige challenges zitten, of wat wagens die de experts van de rookies onderscheiden.
    En natuurlijk de drang om races over te doen om meer kudos te halen om die ene droomcar te krijgen of bonus challenges te unlocken.
     
  9. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Je post heeft mij wel degelijk aan het denken gezet. De situatie die je omschrijft is erg mooi, inderdaad, en dat miste ik, inderdaad, bij games als MGP(2). Ik denk dat ik gewoon bang ben dat iedereen dadelijk weer tijdjesrijdend gaat rijden waardoor de echte race fun (zoals in je situatie omschrijft) verloren gaat...

    Op de één of andere manier dat mij dit weer denken aan DTM Race Driver waar de races qua races altijd wel erg boeiend zijn, en die nu ook Live gaat.

    Aan het eind van het jaar zal ik een keuze maken tussen beide, maar voor het zo ver is, houd ik beide games goed in de gaten.


    Offtopic: ik vind het goed dat er op deze fora goede, onderbouwde discussies zijn, dat zie je tegenwoordig niet echt vaak meer:)
     
  10. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Hedenavond het genoegen mogen proeven om meer dan een kwartier achter elkaar het spel te spelen. En ik kan eigenlijk maar tot 1 conclusie komen, de beste racer voor Xbox(-live) tot heden.

    Inderdaad ben je in PGR meer vrij de banen in te stellen naar je eigen voorkeur, oftewel risico te nemen met een hogere uitgangswaarde. Maar dat is niet wat PGR2 is. Nee, deze game is niet de game om je te meten met de AI, maar juist met de rest van de wereld en daarbij blijft het toch een redelijke simulatie en niet arcade pur-sang.

    De toegankelijkheid (en dat is op zijn zachts gezegd allerminst aardig als je vriendin voor een keer uitnodigd mee te spelen) is hoog. Dat betekent, dat je direkt wegrijdt, zonder je auto 3x rond te draaien. Ook kan je niet met een kichte tik uitdelen aan je tegenstander, deze daarmee direkt uitschakelen, waarschijnlijk lig jij juist in de vangrails ;). Daarnaast is er wel degenlijk een uitdaging. Op gerbo (en misschien een klein beetje Marius) na ramden alle deelnemers van het MS PGR2 toernooi regelmatig de muur en dat kost niet 1 sec, nee tenminste 5 per botsing. Dat wil niets meer zeggen dan dat je voor supertijden een superronde moet rijden en dat is zeker op de langste (en wat is ie lang) baan geen sinecure :).

    Ook nog ff snel (te snel voor een indruk?) single gespeelt en idd op de op 1 na moeilijkste stand direkt een race gewonnen, ondanks dat ik dit te snel vind weet ik wel dat er wel veel meer varianten in gameplay is. Dus ook in de single-play heb ik wel vertrouwenen.
     
  11. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je de difficulty nu instellen dan, zou geweldig zijn_O_
     
  12. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    instellen kan je het in PGR (kan je echt bepalen wat je verwachting is, echt integraal).

    In PGR2 kies je uit 5(?) standen van beginner to expert. Zeg maar het meer gehanteerde principe. Maar wat ik al plaatste, je kan vrij hoog instappen. Beginner is voor de motoriek gestoorden. Dus dan blijven er al heel wat minder mogelijkheden over.

    Wel wil ik uitdrukkelijk benadrukken dat de expert stand door mij niet veelvuldig (1 rondje dus) is getest en wat ik heb geproefd :p, was deze echt moeilijk. Ik denk/vind dan ook dat je PGR2 geen simpele arcade mag noemen.
     
  13. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    IK bedoel AI vd tegenstanders geeen inzet qua kudos
     
  14. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    isda nie hetzelfde?

    /edit ok, maar dit is PGR weet je, knallen door de bochten. Voor een afgewogen mening van de AI racers (en die vind ik wel goed in PGR) heb ik te weinig single gespeeld. Maar de AI in PGR1 rijd al zonder al te veel brokken (speel eens SEGA GT, total immersion, DTM, racing evoluzione of iets, waar dat slechter/rechtlijniger is en je snapt me...)
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2003
  15. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik de vraag dan anders stellen: Kan je de agressiefiteit of rij gedrag van de computer gestuurde tegenstanders instellen?
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2003
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    For the record Cole: Het beuken van de muren kwam toch echt door die onderstuurde klote bak waar we in die halve finale in moesten rijden ;) Met andere auto's was ik binnen een halve bocht gewend en kon ik er mooi doorheen sturen.
     
  17. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of deze vrrag al ergens beantwoord is, maar ben hem niet gegen gekomen in deze thread.
    Ik heb PGR1 niet gespeeld en vraag me af hoe realistsch de game nu is. Als je 104 auto's in de game kan rijden is het volgend mij niet mogelijk al deze auto's grondig te onderzoeken op rijgedrag etc. en dit over te brengen in de game. Nu vraag ik mij af of het rijgedrag van de auto's realistsisch is en of het rijgedrag van de afzonderlijkje auto's goed aansluit bij de werkelijkheid. of is het veel arcade gericht? en rijden de auto's veel Need for Speed achtig?
     
  18. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    op games.telenet.be stond dat ze ongeveer 2 weken per auto erover doen om ze in PGR2 te zetten
     
  19. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    PGR2, een droom om te spelen. Hij brouwt 100% voort op mijn goede ervaringen met 1. Uitdagende banen, unieke steden, fascinerende draw-distances. De gameplay voelt gewoon zo verdomd vertrouwd. Ik race een minuutje met de Enzo Ferrari en ik heb hem gewoon door. Deze game is alles wat ik nodig heb tot het nieuwjaar en zal mijn XBL account onherroepelijk nieuw leven inblazen.
     
  20. x-box player

    x-box player Just because

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1
    De developers van GT 1/2/3/4 kunnen het toch ook, waarom zou Bizarre creations dat niet kunnen? Wat ik tot nu toe heb gelezen en gezien van PGR 2 lijkt het mij dat het ze gelukt is om al de 104 auto's goed realistisch over te brengen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina