1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project Gotham Racing 2!

Discussie in 'Algemeen' gestart door masterape, 13 mei 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emjay

emjay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Woehaaaa

wreed spel !

FF een snel vraagje, anders moet ik 65577743 pagina's bekijken, wanneer krijg je de Nurburgring ? Toch niet met alles platinum heh :D

2. c00per

c00per Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sry dat ik zo snel reply, maar ik heb die verstopte game ontdekt :). Het is zoooo cool verstopt.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ga aub niet eigenwijs doen en wéér tegen erkende moderatorpunten in gaan. Klagen doe je maar in het Website Problemen/Opmerkingen forum :)

Reactie's die dat wél deden heb ik verwijderd. Releasedate en leverings kwestie's graag hier.

4. Maserati

Maserati Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    c00per, je bedoelt dus gewoon Geometry Wars, ik vond dat niet echt "verstopt". Maarjah, zal maar niet gaan spoileren hoe je 'm moet vinden.
    Wat zijn jullie GW topscores eigelijk?

5. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel gisteren ook (op aanraden van velen) gekocht, en hij bevalt supergoed moet ik zeggen :D
    Echt een tof spel.
    Enige dingen die ik wel jammer vind is dat je in de Arcade mode niet manual kan schakelen (dus alleen automatisch)
    Je kan niet je auto's die je unlocked hebt verder meenemen in het spel, dus naar een volgend level (correct me if i'm wrong, maar dit stond ook in het boekje)
    En je kan helaas ook niet je auto bv voorzien van een andere uitlaat, motor, banden enz enz... Dat vond ik bv bij Sega GT juist zo leuk.
    Ik heb ook het gevoel (hoewel dat nog wel lang zal duren) dat deze sneller uitgespeeld is dan deel 1 (die heb ik trouwens nog steeds niet uitgespeeld omdat ie te moeilijk is), maar goed, voor de rest alleen maar pluspunten.
    Het rijd en stuurt geweldig, grafisch prachtig, fantastisch allemaal. :)

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je rijd met auto's per klasse, vrij zinloos om dan met een Focus in de Extreme klasse te rijden bijvoorbeeld :)

7. toiletboy

toiletboy Giggity, giggity!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat tunen is misschien iets voor PGR2?
    Dat zou ik wel een leuke optie erbij vinden...

8. Maserati

Maserati Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt als Download Content ? Of voor PGR3?

9. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat het snelheidsgevoel jùist goed is. Ik heb vernomen dat je redelijk aardig MotoGP kan spelen:p, waardoor je misschien gewend bent dat je op het rechte stuk de omgeving ziet vervagen. Maar op een motor zie je een recht stuk toch wat anders als dat je in een kuipje van je Skyline rijdt..

En dan nog even over het snelheidsgevoel en Underground die jij volgende maand spelen gaat:
    Als ik Underground vergelijk met PGR II dan heb ik nou niet echt een snelheidsgevoel bij Underground maar meer bij PGR2, zelfs niet als je wat Nitro door de motor giet blijf ik achterin m'n stoel zitten gapen.. Een beetje het idee van MotoGP II, maar dan mislukt..

Laatst bewerkt: 28 nov 2003
  10. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    haha, toen ik de quote las, wist ik al dat hij van alex was, zonder de naam te hebben gezien.

Ik vind het snelheidsgevoel ook te klein, ze doen net of hij superhard rijdt, terwijl de auto met een slakkengangetje over het scherm beweegt. Maar dit komt gewoon omdat de game te weinig frames trekt omdat ze hem weer grafisch op moesten poetsen, hierdoor draait hij met een mindere 30 frames per seconde, waardoor ze de auto's niet te snel over het scherm kunnen laten scheuren. Allemaal wel leuk, die grafische opschepperijtjes, maar als je eenmaal echt aan het racen bent let je al lang niet meer op de kleine details die ze erin hebben gegooid. Als ze nou gewoon iets minder aandacht hadden besteed aan alle schaduwen en die zooi, dan zouden die bakken ten minste scheuren.
    Overigens vind ik het wel een supervet spel, en ik weet zeker dat ik hem gaar speel.

11. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    sorry, ik moet toch echt een beetje lachen om de posts van jou en alex. Jullie doen alsof julllie precies weten hoe die Xbox in elkaar zit. Dat de auto's minder snel over het scherm scheuren heeft niks te maken met de hoeveelheid frames in het geval van PGR2, maar met het feit dat ze geen neppe blur in het spel wilden blijkbaar (gelukkig) en dat ze de auto's redelijk gelijk naar hun 'echte' tegenhanger laten accelereren.

Rijd maar eens met de bumpercam met een Enzo. Wedden dat het zo snel gaat dat je de helft van de bochten mist in een wat kleinere track? Dit spel prefereert realisme kwa snelheid en graphics over arcade. Maar dat wil niet zeggen dat het traag is.

of wou je zeggen dat het in het echt ook traag is als je met een Enzo met 300 over de nurburgring rijd? Want een veel hoger snelheidsgevoel zal je niet hebben als je naar een tv-race kijkt hoor (toch aardig realistisch zou ik zeggen)

[edit:) maar ik ben blij dat je het spel verder wel super vind ;)

12. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Kan het wel eens zijn met Marius... Rijd maar eens 250 over de snelweg, ik dacht altijd dat het heel snel zou lijken, totdat ik het een keer meemaakte ik merkte er eigenlijk heel weinig van :{
    Daarom is pgr2 juist realistisch.

In Nfs:underground heb je dus wel die "blur" , wat best leuk is alleen niet realistisch.

13. Gabriel

Gabriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Brrrr.....ik had de game besteld bij play.com. is gisteren pas verzonden, dus ik krijg 'em pas na het weekend. :'-(

Tot die tijd maar MotoGP2, ook geen slechte game :9

14. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    hehe idd. Maar rijd eens met een lelijke eend 160, of met een Saab 95 240 (die je relatief weinig hoort als ie zo snel rijd). Bij de eend lijkt het of je 250 gaat en bij de Saab lijkt het of je 140 rijd (ik spreek uit ervaring, heb beide meerdere keren gedaan).

waarom? Het is gewoon perceptie. De eend trilt aan alle kanten, je shaked en hebt het gevoel dat de auto 'op springen' staat. Bij de Saab gaat het juist allemaal erg geleidelijk, de motor bromt flink, maar toch lang niet zo hard als bij de Eend die toch veel minder snel rijdt. Je gaat weldegelijk 240, maar het lijkt alsof het minder is, omdat de omstandigheden minder hobbelig zijn, juist comfortabeler.

wat wil ik hiermee aangeven? Je kunt het spel van je scherm laten spetteren door allerlei (niet realistische) funky effecten (blur, strepen achter de auto's, overdreven particle effects, shaky cam etc), zodat je het gevoel hebt dat het allemaal veel sneller gaat als het eigenlijk is. Is dus eigenlijk een soort gezichtsbedrog.

Je moet er van houden, het ziet er natuurlijk best leuk uit. Ik vind het enkel kunstmatige effecten om het spel er anders uit te laten zien dan het eigenlijk is. Oftewel arcade. Niks mis mee, maar nu ik PGR2 heb gezien vind ik NFSU veel minder indrukwekkend.

btw, het argument dat NFSU wel veel sneller loopt en PGR2 niet snel kán lopen, omdat het op 30 fps loopt is een non-argument. NFSU loopt namelijk niet stabiel op 40 (veel drops) en PGR2 rocksolid op 30 :p

zo zie je maar.. het is perceptie. Gezichtsbedrog :D

15. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijne is 65850.

Wat is het record op Live eigenlijk

16. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    had einstein daar niet een theorie over? niet helemaal gelijk, maar het idee is hetzelfde.

De relativiteitstheorie:

- als je 10 minuten moet wachten op iets, dan lijkt het een uur te
    duren
    - zit er een mooi popje naast je, dan vliegt het voorbij(terwijl
    het dezelfde 10 minuten zijn)

17. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal mee eens. Het snelheidsgevoel bij PGR 2 is gewoon lekker realistisch gedaan. Ik vond het in het begin ook niet echt spetterend, maar als je eenmaal in de Ultimate Series rijdt dan weet je wel hoe hard je gaat als je ook maar 2 meter te laat remt. Damn, je merkt het echt als je maar net je rempunt mist, je schiet gewoon rechtdoor! Ik vind het snelheidsgevoel echt geweldig gedaan, zeker bij de Ultimate Series. Ik vind de blur die NFS:U toepast echt veel te erg, ze hebben overal lichteffecten (sinds wanneer kun je in het asfalt je eigen gezicht herkennen:confused:) en de blur is echt nogal irritant, m'n ogen proberen steeds scherp te stellen, terwijl dat dus gewoon onmogelijk is!

Wederom geef ik je helemaal gelijk. Bij NFS:U is weliswaar de actie op een hogere framerate (ongeveer 50% van de actie is bedrog, 50% iets snellere framerate) maar de framedrops zijn echt om bij te huilen. PGR 2 heeft gewoon de juiste keuze gemaakt om echt geweldige graphics te weergeven bij een 'locked' 30 fps (frames per second, niet first person shooter), terwijl NFS:U alles tegelijk wil weergeven (blur, spiegeleffecten, veel te veel lichten) en daarmee dus zeer irritante framedrops krijgt. Als er iets erg is dan zijn het wel framedrops. Bij framedrops wordt je altijd weer herinnerd aan het gevoel dat je maar een 'spelletje' aan het spelen bent (qua graphics alleen al heb je dat NOOIT bij PGR 2). PGR 2 heeft gewoon de juiste keuze genomen en daar ben ik dan ook zeer dankbaar voor _O_

18. emjay

emjay Active Member

Leuk Bevonden:
    0

In general options kun je switchen tussen Manula en Automatic schakelen bij Arcade races. :)

19. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb em bij MM gehaald voor 50 euro. Ik vind dat er wel een paar kleine puntjes aan zitten waar ik niet echt blij mee ben je kan soms niet echt goed zien welke kant een bocht opgaat maar dit had ik ook met sega gt 2002, dit zou eventueel aan m'n tv kunnen liggen. Het tweede minpuntje vindt ik wanneer je cone challenge doet en je auto (bumpercamera) van de ene kant van de baan naar de andere kant van de baan gooit zie ik iets wat lijkt op een framedrop. (het is ongeveer hetzelfde als mij mm3 racen in bumpercamera). En het testcircuit mocht wel wat spannender zijn, meer bochten bijvoorbeeld. Grahpics vallen enig sinds tegen als je kijkt naar de "screenshots" maar dat is eigenlijk ook niet echt belangrijk. Je geluid is heeeeeeeeeeeeeeeeeel gaaaaaaaaaaaaaf. Voor de rest top ook al heb ik alleen nog maar de eerste challenge met 2 gouden en de rest op zilver gespeeld :9

Laatst bewerkt: 28 nov 2003
  20. Maserati

Maserati Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, mijn minpuntjes van het spel:

- Chicago bij Nacht
    - Geen Quick Race mode "Baan kiezen, Auto Kiezen, Tegenstanders, Hoeveel Laps, Replay" etc.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina