Ik heb wel eens in een golf gti gezeten die maar iets trager is dan de r32 en dit spel brengt het snelheidsgevoel niet over. dat neemt niet weg dat het een leuk spel is maar echt hard ga je niet behalve met die top wagens waar het wel redelijk is....
FPS heeft overigens veel te maken met snelheidsgevoel hoor in mijn ervaring. Als je de echte snelheid van 300 km per uur wil overbrengen dan moet je heel veel beeldjes per seconde achter elkaar plakken om het snel te laten ogen. Hoe harder je gaat sneller de omgeving vloeiend langs je af moet gaan. Dan heb je minstens 60 FPS nodig. Zou je het in 30 doen dan oogt het minder vloeiend misschien zelfs hikkerig.Dan creeer je gewoon meer snelheidsgevoel door 60 fps te gebruiken. MOTO GP2 loopt op 60FPS en Midnight club 2 ook. Ze hebben gewoon het aantal polygonen dat per seconde wordt getekend en zware visuele effecten gebruikt hier die de 233 mhz chip van de xbox beperken tot een bepaald aantal frames die ze hebben moeten locken op 30 om het stabiel te houden. Wel heel toevallig dat dat de spellen zijn met het meeste snelheidsgevoel die op 60 FPS lopen. Bij moto gp hebben ze gekozen voor snelheidsgevoel en iets mindere graphics zodat de xbox het allemaal nog aankon.
Dit spel is behoorlijk arcade. Colin mc rae is (semi)-simulatie. Ik hou van semi arcade. Dit zit iets meer naar de arcadekant maar dat is ook wel leuk.
Blur geeft snelheidsgevoel alleen blur maken bij deze fpsjes ziet er niet uit. Ik vind die blur zwaar vet bij mgp en nfsu. In het echt kan je oog het ook niet helemaal bijhouden bij dit soort snelheden dus nep? nee.
Ik vind het schakelen nep. Je kan niet doortrekken in de rode toeren, je hebt geen neutral gear en je kan bij het terugschakelen vanuit 5 naar reverse wat normaal alleen kan als je stilstaat. Ook trekken auto's met zoveel pk met wat gas je vol uit een slip terwijl de meeste auto's hier wat doortuffen op 4000 toeren.
We hebben dus een paar verschillende meningen sonic. Maar gelukkig vinden we het toch allebei een leuke game.
Laatst bewerkt: 29 nov 2003